Co zabilo Maradonu?

foto Discovery
foto Discovery

Dokument Co zabilo Maradonu (What Killed Maradona?), který uvede Discovery Channel v neděli 24. ledna od 22 hodin, shrnuje neobyčejný život muže, mimo hřiště závislého na drogách, který se však na nebezpečný koktejl léčiv spoléhal i při hře, aby udržel svůj výkon. Dokument odhaluje, jak tento smrtící životní styl, kterému Maradona propadl už jako dítě, nakonec zapříčinil jeho předčasnou smrt.

 Maradonův příběh je jeden z těch, který je zároveň geniální i traumatizující. Chlapec, který vyrůstal v chudinské čtvrti v Buenos Aires, kde celé hodiny hrál fotbal se svými přáteli, se stal fotbalovou superhvězdou uctívanou po celém světě. Jeho chudobou poznamenané dětství ho bohužel ovlivnilo na hřišti a značně ho v začátcích kariéry znevýhodnilo. V začátcích se pod dozorem lékařů snažil vybudovat svou tělesnou konstituci. Jeho mladší léta se neobešla bez neustálých lékařských zásahů. 

Předzvěstí kontroverze, která později pohltila Maradonův život, byl nechvalně známý gól označovaný jako „boží ruka“, který Maradona vstřelil do brány během Mistrovství světa v Mexiku v roce 1986 a díky němuž dovedl Argentinu k vítězství. Do italského klubu v Neapoli přestoupil za rekordních 6,9 milionů liber, ale s jeho rostoucími příjmy rostl také tlak ze strany fanoušků a okolí. Maradona začal vykazovat známky závislosti na alkoholu, kokainu a lécích na předpis. 

Podle předběžné pitvy, o které informovala všechna argentinská média, byl příčinou smrti plicní edém způsobený srdečním selháním, které způsobil život pod tlakem a závislosti. 

Součástí dokumentu jsou výpovědi těch, kteří znali Maradonu nejlépe, včetně fotbalového super agenta Jona Smitha, který ho zastupoval, bývalého trenéra Fernanda Signoriniho nebo Giuseppe Bruscolottiho, bývalého kapitána mužstva a spoluhráče z Neapole.

 

Kontakt pro novináře:

Michaela Celárková michaela.celarkova@media-list.cz +420 732 971 292

 

O společnosti Discovery

Discovery, Inc. (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) je globální lídr v zábavě inspirované reálným životem, který poskytuje služby zájmově orientovaným divákům po celém světě a nabízí jim obsah, který inspiruje, informuje a baví. Discovery dodává každý rok více než 8 000 hodin originálního programu a vede v kategorii velice oblíbených obsahových žánrů ve světě. Discovery je dostupný ve 220 zemích a teritoriích a téměř v 50 jazycích, je inovátorem platforem a k divákům se dostává na všech typech obrazovek, včetně produktů TV Everywhere, jako je např. portfolio aplikací GO; direct-to-consumer streamovací služby, např. Discovery+, Food Network Kitchen a MotorTrend OnDemand; digital-first a společenský obsah od Group Nine Media a strategická aliance s PGA TOUR pro vytvoření mezinárodního domova pro golf. Portfolio prémiových značek společnosti Discovery zahrnuje Discovery Channel, HGTV, Food Network, TLC, Investigation Discovery, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet a Science Channel a patří k nim i OWN: Oprah Winfrey Network v USA, Discovery Kids v Latinské Americe a Eurosport, přední poskytovatel kvalitních, lokálně oblíbených sportů a Home of the Olympic Games across Europe. 

 

Comments

comments

Vyhledat