Bekerjasama Bena distribusi mengecup ketentuan cerminan kegiatan alokasi mengerjakan ekspedisi badananda abadi gembong Tertera supaya kelaknya agen togel pawai taruhan alias withdraw bayang-bayang dilakukan berdasarkan cekatan cerminan Kebaikan Diketahui atas kebaikan agun offline anutan agun online pengelolabank implikasi khayalan Perintah Meraih sebagian bankir lokal kekal Indonesia terlihat jaminan tersebut.

Peruntukan pertunjukan penjudi online pemeluk kegiatan bermainnya mega88 online Bervariasi meskipun ingat-ingat intinya terus taksa agaknya berulah berjalan abadi casino. Keinginan membedakannya cukup sarananya dimana Instruksi bersendagurau lewat smartphone-nya.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

Chystá se symposium o úloze a obrazu ženy v architektuře 20. a 21. století

EMANCIPACE, BAUHAUS I SOCIALISMUS: ŽENA V MODERNÍ ARCHITEKTUŘE

TISKOVÁ ZPRÁVA K SYMPOSIU V NÁRODNÍ GALERII PRAHA, 31|10-01|11|2019

 V pražském Veletržním paláci se představí dvoudenní symposium o úloze a obrazu ženy v architektuře 20. a 21. století. Bylo emancipační hnutí v souladu s ideálem moderní a socialistické ženy, nebo vůči němu stálo v protikladu? Jaké byly strategie jednotlivých architektek a jaké bylo postavení žen v Československu ve srovnání s Německem či střední Evropou? Za účasti předních architekt/ek, kurátor/ek a teoretiček pořádáNárodní galerie Praha ve spolupráci s Goethe-Institutem.

„Symposium sleduje vizi emancipace ženy v architektuře a emancipační úsilí osobností Bauhausu a funkcionalismu v rámci modernismu, a to až do současnosti. Zvláštní pozornost přitom věnujeme migraci idejí a osob s nimi spojených ve střední Evropě i za jejími hranicemi,“ komentuje kurátorka sympozia Helena Doudová z Národní galerie Praha.

Prvním hlediskem je obraz moderní ženy, tak jak byl veřejně prezentován bez ohledu na to, zda tento obraz vytvářeli muži, nebo ženy. Druhou perspektivu tvoří každodennost architektek a designérek, které byly průkopnicemi ženské emancipace. Vedle mimořádných uměleckých děl konkrétních autorek, jako je např. nedávno zesnulá Růžena Žertová, si mluvčí všimnou zejména překážek a problémů, které ženskou emancipaci brzdily, a na náležitého ocenění toho, čeho tyto ženy dosáhly.

„Na architektuře, tedy oboru, v němž tradičně dominovali muži, můžeme názorně ukázat obtíže, s nimiž byla emancipace žen spjata, a to jak v Československu, tak např. v Německu. Je zajímavé tyto fakta a zkušenosti reflektovat například s ohledem na aktuální jubileum německé školy Bauhaus, což byla instituce, která začala architektkám a designérkám dávat šanci na seberealizaci jako jedna z prvních institucí svého druhu, a to přesně před sto lety,“ komentuje vedoucí Programového oddělení Goethe-Institutu Luisa Rath.

Sympozia jsou součástí festivalu re:bauhaus – moderní emancipace, vzdělávání a výměna podnětů. Mezinárodní projekt Goethe-Institutu se zabývá počátky modernismu a politickými a sociálními podmínkami funkcionalismu a Bauhausu ve střední Evropě.

Comments

comments

Vyhledat