Czech Fashion Council vyváží tři české značky na Budapest Central European Fashion Week

Český módní design se chystá na mezinárodní pódium. Czech Fashion Council se zúčastní Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), jednoho z nejvýznamnějších módních eventů střední Evropy. V pátek 14. února 2025 v 19 hodin se v rámci oficiálního programu představí tři české značky – NANICHE, EMBLEMM a STUDIO 3. Každá z těchto značek reprezentuje odlišný přístup k tvorbě – od inspirace hudební kulturou, přes avantgardní experimenty až po variabilní a historicky inspirované modely.
Kolektivní přehlídku pod záštitou Czech Fashion Council zahájí mladá značka NANICHE, jejíž modely tvoří talentovaná absolventka UMPRUM Natalie Dufková. Její tvorba je charakteristická odvážnou prací s materiály a konstrukcí oděvu, zároveň však klade důraz na udržitelnost a precizní řemeslné zpracování. Mezinárodnímu publiku představí své ikonické modely, které kombinují avantgardní estetiku s důrazem na kvalitu a nadčasovost. Se svou kolekcí EMBLEMM 2.0 plynule naváže návrhář Matěj Maňák, zakladatel značky EMBLEMM, která vychází z hudební kultury a reflektuje její vizuální i haptické podněty.

STUDIO 3
„V Budapešti představíme naši nejnovější kolekci dámského a pánského oblečení inspirovanou hudební kulturou, díky které jsme definovali nové kódy značky v podobě signature vzoru Liquid Mic. Tato kolekce spojuje luxusní materiály, udržitelné principy a ruční práci, která dodává každému kusu autenticitu,” popisuje Matěj Maňák.
Páteční večer zakončí designérské duo Jan Syrovátka a Václav Černý se svou značkou STUDIO 3, která je známá svou schopností propojit historické inspirace s moderními střihy a variabilními prvky. Kolekce LINE 25, kterou STUDIO 3 přiváží do Budapešti, odráží současné estetické směřování značky a pracuje s bohatou škálou materiálů – od hedvábného šifonu přes zlaté brokáty až po dramatické krajky a pštrosí peří.

NANICHE NYMPHAE / Foto Robert Houzar
Czech Fashion Council touto účastí navazuje na svou dlouhodobou snahu podporovat české módní designéry a značky a posouvat jejich hranice na mezinárodní scéně. „Naším cílem je představit nejen jednotlivé značky, ale i komplexní obraz současného českého designu. Česká móda má co nabídnout – od udržitelnosti po inovativní přístupy a schopnost reagovat na globální trendy. BCEFW je skvělou příležitostí, jak českou módu dostat do širšího povědomí a ukázat její kvalitu a kreativitu,” vysvětluje výkonná ředitelka Czech Fashion Council Olo Křížová.
Vedle kolektivní CFC přehlídky bude na Budapest Central European Fashion Weeku Českou republiku reprezentovat také návrhář Lukáš Macháček, který dlouhodobě pracuje s minimalistickou estetikou a precizním krejčovstvím. Jeho tvorba osciluje mezi streetwearovou volností a klasickou elegancí, což mu vyneslo uznání nejen na české, ale i na zahraniční scéně.

EMBLEMM
O Czech Fashion Council
Czech Fashion Council byl založen v roce 2013 v reakci na poptávku ze stran designérské obce, aby vznikla politicky nestranná oborová organizace, která bude mapovat trh a aktuální situaci na něm. Po celou dobu fungování se CFC zaměřuje na osvětu jak interní, mezi zainteresovanými profesionály, tak externí ve vztahu k veřejnosti. CFC uspořádal nespočet odborných setkání, přednášek a workshopů, v minulosti spravoval vlastní galerijní prostor, vyjel do zahraničí s lokálními designéry. Činnost Czech Fashion Councilu stojí na třech pilířích – podpora české módy v tuzemsku i zahraničí, osvěta módní sféry a aktivní mapování celého průmyslu.