Hudební měsíčník Headliner slaví, máme rozhovor se zakladatelem

foto Jakub Macháček
foto Jakub Macháček
Headliner je hudební časopis, který jsme na světě přivítali před pěti lety. Právě nyní přichází s tištěným výběrem svých nejlepších článků, který je k mání přes Hithit. Přinášíme rozhovor s jeho vydavatelem Danym Stejskalem. 
Jak s odstupem času vzpomínáš na začátky Headlineru?
Byl to docela mejdan a hlavně nikdo do poslední chvíle nevěřil, že je to vážné a to první číslo vyjde. A stalo se! Každopádně to byla skvělá doba profesionálního amatérismu. Nikdo nevěřil, že přežijeme šest vydání.
Nejlepší momenty z historie časopisu?

Určitě první narozeniny v Malostranské besedě. Loňský úspěšný crowfunding, to byl asi strop – velká euforie z podpory muzikantů, čtenářů a kolegů v práci. O to víc, že mi nikdo nevěřil. A pak společný koncert Davida Stypky a Davida Kollera na Pontonu.

Proč nyní přichází tištěné bestof?

Chceme zrekapitulovat těch pět let. Posbírali jsme spoustu krásného materiálu, který můžeme využít v tisku a samozřejmě prodejem podpořit existenci Headlineru na další sezonu.

Kdy vyjde a bude ke koupi v běžné síti, nebo pouze v rámci kampaně na HitHitu?

V tuhle chvíli si ho naši fanoušci i další zájemci můžou předobjednat na hithit.cz/headliner, kde vybíráme na jeho výrobu. Pokud se cílová částka 150.000,- vybere, magazín vytiskneme a pošleme ho všem kteří na něj přispěli. Určitě nepůjde do běžné distribuce, to ani není možné.

Měli jste už velmi úspěšnou kampaň na HitHitu, teď se rozjíždí další, co vás přimělo se k té platformě vrátit?
Tentokrát je to jednodušší: máme produkt, který můžeme prodávat. Pokud si dostatečný počet lidí časopis objedná, vytiskneme ho, pokud ne, nic se neděje, jen nás to bude mrzet, protože vypadá vážně báječně. A proč na hithit.cz? Podle mě je to nejlepší crowfundingová platforma u nás a spravujou ji lidi, co umí s projektem pomoct.
 
Jak jste ho zpracovávali? Aktualizovaly se texty? Kolik práce to dalo?
Težce, ano a moc. Ne, vážně, hlavní spory byly o obsah, co tam dát, a co ne. Nakonec zvítězily exkluzivní rozhovory a kvalitní články, ke kterým máme skvělý obrazový materiál. Prostě to má být hezké – Kay pro to používá výraz „Coffee Table Book“, prostě věc která ti má ležet doma nebo v kanceláři na stole, protože je prostě krásná.
 
Co fotky, a jak se dělala grafika? 
Za těch pět let jsme nasbírali spoustu obrazového materiálu, takže vizuálně to bude myslím moc zajímavé. Grafické zpracování je odlišné od digitální verze, ta by na papíře nefungovala. Pracujeme tady hodně s velkými formáty fotografií, s titulky, s fonty.

foto Jakub Macháček

 

A chystáte další tištěné počiny?

No, máme v hlavě jednu zajímavou knížku, přemýšlíme o nějakých speciálech, ale zatím je to ve stádiu úvah.

Je tu jaro… budou koncerty na pontonech?

Jasně. Pontony jsou připravené, zabookované a navíc budou letos prodloužené o afterparty hned na druhé straně řeky. Ale nechci předbíhat a brát Kayovi moment překvapení.

Jaké další věci máte s týmem v plánu kromě vydávání Headlineru?

Odjet na dovolenou.

3 koncerty, na který se chystáš letos na jaře?

Larkin Poe v Akropolis, Dave Mathews Bands ve Foru, Dylan v Lucerně a Mumford & Sons v Berlíně.

Co děláš, když nepracuješ a nejsi na koncertě?
Spím.

foto Jakub Macháček

Comments

comments

Vyhledat