Interview: Jason Bell z pražské pobočky Toni & Guy

TG Soukenická 5, Praha 1, foto Toni & Guy
TG Soukenická 5, Praha 1, foto Toni & Guy

Jason Bell je artistic directorem v pražské pobočce Toni & Guy. V domovském Skotsku vedl pět salonů s více než sto dvaceti zaměstnanci (jeho kariéra ve Skotsku začala v roce 1996 otevřením vlajkového salonu & akademie v Glasgow), vlastnil franšízu, učil v akademii této značky. My ji máme rádi, a proto jsme uvítali možnost Jasona vyzpovídat.

foto Toni & Guy

Salóny Toni & Guy nabízejí kadeřnické služby lidem po celém světě již od roku 1963. Co podle tebe stojí za jejich úspěchem? 

Náš úspěch tkví mimo jiné v pečlivě vystavěném systému vzdělávání zaměstnanců, kteří si osvojí techniku střihů a barvení. Také je nezbytná schopnost inovovat, určovat trendy a ty přizpůsobovat danému klientovi.

Šťastný tým znamená šťastného zákazníka, protože jen spokojení a motivovaní pracovníci poskytují skutečně kvalitní servis, za jakým se lidé vrací. Je pro nás samozřejmostí o naše kadeřníky pečovat. Společnost je díky loajálním kolegům i klientům silná a jednotná. Vždycky jsem chtěl být součástí rodiny Toni & Guy a mým přirozeným profesním vývojem bylo otevření salonu ve spolupráci s Tonim Mascolem.

Jak konkrétně váš vzdělávací  proces funguje? Co to pro účastníky znamená?

Máme portfolio klasických střihů a barev, určené pro asistenty / kadeřníky. Je to velmi propracovaný program, který se průběžně inovuje. Absolvovat ho musí každý, kdo pro nás chce pracovat. Nikdo se nemůže hned postavit za křeslo. Klient má díky tomu zaručenou opravdu precizní práci. Dále mají pracovníci průpravu v zákaznickém servisu a manažerských schopnostech a samozřejmě četná produktová školení. 

Jsme módní tlumočníci, nikoli diktátoři; všichni asistenti se stávají kadeřníky díky kreativitě vzdělávání a pohybu v módním průmyslu.  Moje zkušenosti s vedením potvrzují, že je třeba být přísný, ale spravedlivý, že je nezbytné podřízené motivovat a naslouchat jim. Jsme inspirací pro kadeřnický svět a rádi naše znalosti předáváme dál. Průprava je pro kolegy náročná, projít celým školícím procesem vyžaduje velké nasazení a absolventi jsou na sebe právem pyšní! 

Máš zkušenosti s prací ve Skotsku i v České republice. Čím se liší? 

Rozdíl mezi Skotskem a Čechami není žádný, všude se zaměřujeme na to, abychom poskytli perfektní servis a udrželi pozitivní atmosféru. Líbí se mi, že i tady se kolegové o své zkušenosti navzájem dělí, a že je tu úzký kontakt mezi zakladateli, managementem a podřízenými. Českého týmu si cením. Těší mě potkávat stejné tváře jako v roce 2002, kdy jsem tu začínal. 

Jak ses vlastně dostal do České republiky? 

Moje manželka je Češka, potkali jsme se v londýnské Toni & Guy akademii, učil jsem ji. Od roku 2002 jsme pendlovali mezi oběma zeměmi, nějakou dobu jsme žili ve Skotsku, potom se nám narodily děti a ty vychováváme  tady. S českým zastoupením firmy jsem měl a mám dlouhodobě skvělé vztahy, a jelikož jsme mezinárodní značka, nebyl problém tu zakotvit. 

TG se pravidelně účastní prestižních mezinárodních akcí, jako je London Fashion Week. Máš s tím osobní zkušenost?

Absolvoval jsem pět sezón na London Fashion Weeku a Paris Fashion Weeku. Pracoval jsem na ediotoriálech pro významné módní časopisy jako jsou Vogue, Elle, Dazed and Focused. Vyhrál jsem kadeřnickou soutěž L‘Oreal Colour Trophy a 4x jsem byl finalistou na British Hairdressing Awards. 

Kdo jsou vlastně vaši zákazníci?

Jsou to ti, kteří chtějí kvalitní propracovaný střih a barvu, účesy jsou nejen trendové, ale uzpůsobené přímo jim na míru. Věkově se pohybují mezi třemi a devadesáti lety (tolik je naší pravděpodobně nejstarší zákaznici), naše cenová struktura umožňuje využívat náš servis všem.

Co tě upoutalo na poslední Toni & Guy kolekci TREND REPORT 2020?

V zákulisí módních přehlídek působíme už 15 let, účastníme se nejen londýnského týdne módy, ale také významných akcí v Paříži, Miláně, New Yorku a Tokiu. Inspirace ze všech koutů světa, která udává nové trendy, se podílela i na tvůrčím procesu pro nejnovější kampaň TREND REPORT 2020. Hravost a rozmanitost dnešní módy jsou formou osobního vyjádření. To, co dělá kolekci zajímavou, je eklektičnost jednotlivých střihů, barev a stylů – to vše lze snadno přizpůsobit délce a kvalitě vlasů každého klienta. Jedná se o kolekci krásných a nadčasových vlasů! Letošní kolekce obsahuje vše od měkkých, ženských stylů až po velmi výrazné účesy. Jako každý rok ji vytvořil náš londýnský umělecký tým.

Jak vidíš budoucnost salonu (a tvých vlasů )?

Budoucnost je jasná – nadále růst a budovat silný tým. Snažit se jít stále kupředu a být inspirací v celém oboru. Pokud se zadaří, bude v brzké době otevřena další velká pobočka, což přinese vždycky svěží vítr do plachet. Na to se moc těším. Tím pádem budeme hledat i nové kolegy, kteří budou mít jedinečnou možnost jít rovnou do naší akademie. A moje vlasy? Doufám, že je budu ještě dlouho mít .  

 

Comments

comments

Vyhledat