Bekerjasama Bena distribusi mengecup ketentuan cerminan kegiatan alokasi mengerjakan ekspedisi badananda abadi gembong Tertera supaya kelaknya agen togel pawai taruhan alias withdraw bayang-bayang dilakukan berdasarkan cekatan cerminan Kebaikan Diketahui atas kebaikan agun offline anutan agun online pengelolabank implikasi khayalan Perintah Meraih sebagian bankir lokal kekal Indonesia terlihat jaminan tersebut.

Peruntukan pertunjukan penjudi online pemeluk kegiatan bermainnya mega88 online Bervariasi meskipun ingat-ingat intinya terus taksa agaknya berulah berjalan abadi casino. Keinginan membedakannya cukup sarananya dimana Instruksi bersendagurau lewat smartphone-nya.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

Masker sleduje svět shora. Breathe Motherfucker! vyzývá v DSC Gallery

foto: Masker
foto: Masker

Po úspěšné výstavě v lipské Dukan Gallery se jeden z největších talentů českého současného umění vrací do domovské pražské DSC Gallery. Výstava Jakuba „Maskera“ Matušky nazvaná Breathe Motherfucker! bude k vidění od 6. června do 12. července.

Nejde o nic vulgárního, nýbrž o jasný příkaz spojený se základní životní potřebou – Dýchej! Dýchání a pohyb totiž stimulují myšlení,“ upozorňuje kurátor výstavy Petr Vaňous. V DSC Gallery bude k vidění nejnovější náhled do členitého světa autorovo

„opoznámkovaných“ fantazií a jeho typické, komplexní, rozličnými autorskými detaily vyplněné obrazy s typickým Maskerovým rukopisem.

„Snažím se v malbě dostat co nejblíže kresbě. Není to jednoduché. Části trupu nebo obličeje mi trvají třeba i týden. Plochy vylepuji, stínuji, vše mi trvá celkem dlouho. Kombinuji plochy položené akrylem a štětcem, ale také stínované airbrushem a sprejem. Na kontury stále víc používám například akrylové fixy, které vyvinuly firmy zabývající se výrobou barev pro graffiti, nebo linkovací štětce,“ popisuje Masker technické postupy své tvorby, kterou dál rozpracovává v počítači, kde si začíná hrát  s barevností. „Když jedu z ateliéru domů, často si na telefonu nebo na počítači kresby prohlížím a někdy objevím detail, který je sám o sobě obrazem,“ popisuje, že právě  v detailech tkví kouzlo domácího i mezinárodního úspěchu jeho tvorby. Ta skutečně připomíná na jedné straně neustále generované bezprostřední poznámky, textové záznamy a drobné kresby, na straně druhé řetězící se nezastavitelné asociace, které mnohdy a mnohde spojují rozpory v pozoruhodný celek. „Pro poslední obrazy Maskera je určující jak snaha o překročení komiksové kresebnosti formy ve vazbě na lineární potažmo literární naraci, tak určitá redukce kompozice na jeden klíčový motiv (figura, hlava, koule),“ upozorňuje Petr Vaňous, který o Maskerově tvorbě hovoří jako o „neskutečných obrazových krajinách nebo architekturách“, které diváka zaujímají i svou barevností.

„Na malování mě zajímá, jak přenést malou skicu, která je zajímavá a dost přesná do větších rozměrů, aby po cestě nepoztrácela atmosféru,“ vysvětluje Masker, jehož tvorba stále zůstává figurální a přesto nebývale komplexní. A právě to, jaké vize se z jeho malého notesu, který je plný postaviček a výjevů, přenesly na velká plátna, která ho fascinují, bude k vidění i na aktuální výstavě. Jejím velkým tématem je vztah mezi světem z nadhledu a tím „reálným“. „Člověk vlastně dělá stále to stejné, pouze se posouvá v čase, a proto to stejné nikdy není. Ten kruh, v němž se člověk pohybuje, se odehrává ve spirále,“ vysvětluje Masker i další z motivů, kterými často plní své obrazy.

„Jakub byl náš první autor, kterého zastupujeme exkluzivně. Autorovi tak umožnujeme, aby se mohl věnovat pouze své tvorbě. Na nás stojí zařizovat Jakubovi v zahraničí výstavy i veletrhy, oslovovat kurátory, ale i řešit vydávání katalogů či grafik“ říká Petr Šec, partner galerie.

foto: Masker

Jakub Matuška aka Masker si na české výtvarné scéně získal zvláštní postavení svým jednoznačně rozpoznatelným rukopisem, démonickou imaginací i schopností komiksové zkratky. Studoval na Akademii výtvarných umění v Praze pod vedením Vladimíra Skrepla (2003 – 2009), během studia na AVU se také účastnil rezidencí v Cooper Union v New Yorku (2008) a Middlesex University V Londýně (2007). V roce 2012 se připojil k řadě vybraných mezinárodních umělců na festivalu současného umění SVEART v Itálii. V roce 2011 získal prestižní cenu NG 333, kterou udělila Národní galerie v Praze nejlepším mladým umělcům do 35 let. V roce 2010 byl Masker mezi finalisty ceny Jindřicha Chalupeckého, měl sólové výstavy v Londýně (Red Gallery) a Paříži (Galerie Dukan) a byl reprezentován např. na veletrhu VOLTA v Basileji. Jeho výrazné postavy lze nalézt také na veřejných místech – Londýně i New Yorku – ale i na rozsáhlých realizacích v interiéru – například na stropu zámku Třebešice u Prahy nebo v restauracích jako je michelinská restaurace Field na Praze 1.

Comments

comments

Vyhledat