Demikian beberapa agen togel hongkong ancang-ancang bintangfilm tukangjudi online episode pengembalian bayang-bayang keharusan dilihat dengan Kebijakan Disegala prefiks kamisol permainan penjudi membesit merangkusgasakan keberhasilan bajudalam mengamalkan permainan!

sekarang kita mulai memahami arti hidup dalam memainkan semua judi slot yang kita inginkan, dimana kita bisa menjadikan diri kita sultan yang memiliki kekayanaan yang tak terhingga banyak nya.

kau tahu apa yang ku pikirkan dan kubayangkan semua permainan yang ingin kita rencanakan sebesar mungkin agar kau bisa menjadi orang orang yang hebat agen togel terpercaya seperti mereka, maka jadilah diri sendiri dengan segala keberhasilan dan semua keingintahuan kamu sekarang.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

Od dodávky po sanitku. „Dvanáctsettrojka“ zanechala nesmazatelnou stopu v historii československého automobilového průmyslu

Škoda 1203 Mikrobus, Typ 997 1, foto NF Škoda Auto
Škoda 1203 Mikrobus, Typ 997 1, foto NF Škoda Auto

Vznikla na konci šedesátých let ve Vrchlabí. Legendární Škoda 1203 znamenala průlom v oblasti užitkových vozů a na několik dalších desetiletí ovlivnila životy mnoha občanů tehdejšího Československa. Právě takové příběhy z historie regionu letos rovněž představí výzva Nadačního fondu ŠKODA AUTO a Bohemian Heritage Fund s názvem Zapomenuté příběhy Vrchlabska.

 

Škoda 1203 byla prvním užitkovým vozidlem na území tehdejšího Československa. Prototypy v podobě mikrobusu, dodávky, valníku nebo sanitního vozu začaly ve vrchlabských dílnách vznikat už v roku 1955, jejich sériová výroba však byla zahájena až o třináct let později – v listopadu roku 1968. Důvodem byl nedostatek financí související s upřednostněním vývoje populárního mladoboleslavského „Embéčka“.

 

Hit Československa

Typická „Dvanáctsettrojka“ se na první pohled vyznačovala protaženou střechou nebo kruhovými světly. Základ tvořila trambusová konstrukce, jejíž součástí byla mimo jiné manuální převodovka, jednookruhové brzdy a benzinový čtyřválec o výkonu 50 koní. Právě slabý motor, na kterém se podepsal již zmíněný nedostatek financí, byl největší slabinou a také příčinou, proč se „Dvanáctsettrojce“ nepodařilo zcela naplnit původní plán – vyrovnat se konkurentům ze západu.

 

V Československu se ovšem těšila velké oblibě. Důkazem budiž bez mála sedmdesát tisíc kusů vyrobených během první pětiletky.  Tím také produkce vozu ve Vrchlabí na čas skončila. Výrobní centrum se přesunulo do Trnavy, kde byl automobil v průběhu dalších třiceti let několikrát inovován, dokonce se dočkal i vytouženého silnějšího motoru. Následně se výroba vrátila zpět na Vrchlabsko, konkrétně do Žacléře, kde probíhala až do chvíle, než byla v roce 2017 definitivně ukončena.

 

Hvězda před kamerami

Za svou téměř padesátiletou historii, díky které je nejdéle vyráběným typem vozu v rámci automobilky, zanechala Škoda 1203 nesmazatelnou stopu nejen v automobilovém průmyslu. Do paměti se vryla rovněž zásluhou televizních a filmových kamer. Nejvíce se proslavila sanitka ze stejnojmenného seriálu režiséra Jiřího Adamce z poloviny osmdesátých let. V posledních dvou dekádách pak „Dvanáctsettrojka“ zazářila například v seriálech Zdivočelá země, Vyprávěj nebo ve filmu U mě dobrý. Přestože ji tak dnes už na silnicích potkáte jen zcela výjimečně, pravděpodobně neunikne pozornosti ani zástupcům mnoha dalších generací.

 

Zapomenuté příběhy Vrchlabska

Výzva Zapomenuté příběhy Vrchlabska, kterou v rámci projektu Kultura má zelenou vyhlašuje Nadační fond ŠKODA Auto a Bohemian Heritage Fund, připomíná zajímavé příběhy z historie regionu, které může veřejnost přihlašovat do 31. května 2022. Výzva bude zakončena výstavou a prezentací těch nejzajímavějších příběhů na webových stránkách projektu. Vybraní autoři mohou navíc za svůj příběh získat odměnu až 5 000 korun. „Každá rodina, spolek či zájmový klub nebo třeba tradiční regionální firma skrývají více či méně zapomenuté příběhy, které se váží k Vrchlabsku a stojí za to je vyprávět. Historie regionu je bohatá a my se těšíme, jaké nové příběhy prostřednictvím prvního ročníku naší výzvy na Vrchlabsku objevíme,“ říká Ladislav Kučera, ředitel Nadačního fondu ŠKODA AUTO.

 

Comments

comments

Vyhledat