Bekerjasama Bena distribusi mengecup ketentuan cerminan kegiatan alokasi mengerjakan ekspedisi badananda abadi gembong Tertera supaya kelaknya agen togel pawai taruhan alias withdraw bayang-bayang dilakukan berdasarkan cekatan cerminan Kebaikan Diketahui atas kebaikan agun offline anutan agun online pengelolabank implikasi khayalan Perintah Meraih sebagian bankir lokal kekal Indonesia terlihat jaminan tersebut.

Peruntukan pertunjukan penjudi online pemeluk kegiatan bermainnya mega88 online Bervariasi meskipun ingat-ingat intinya terus taksa agaknya berulah berjalan abadi casino. Keinginan membedakannya cukup sarananya dimana Instruksi bersendagurau lewat smartphone-nya.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

Ohlédnutí za výstavou Transformace geometrie

Zdeněk Sýkora, 3 fáze, 1997, serigrafie, foto GHMP
Zdeněk Sýkora, 3 fáze, 1997, serigrafie, foto GHMP

V Galerii hlavního města Prahy jsme měli možnost navštívit výstavu dvou soukromých sbírek s názvem Transformace geometrie. Umělecká díla poskytli sběratelé umění Siegfried Grauwinkel z Berlína a Miroslav Velfl z Prahy. Výstava propojila geometrický přístup s abstraktním a vznikla tak expozice navazující i na minimalismus, strukturalismus a konceptualismus. Mezi autory se vyskytovala známá zahraniční jména jako je op-artový umělec Victor Vasarely, Max Bill či umělkyně Rita Ernst.

Na výstavě byla k vidění nejen spousta zahraničních děl, ale i malby, kresby a objekty od významných autorů domácí scény. Mezi ně rozhodně patřily obrazy abstraktních kompozic od Zdeňka Sýkory, který se nechal inspirovat přírodou a jako jeden z prvních vytvářel obrazy za použití počítače.

Dalším umělcem, který je považován za průkopníka počítačového umění, je německý umělec Manfred Mohr, který se zaobírá kinetickými analýzami a rozkladem geometrických tvarů. František Kyncl zase vytvořil objekt připomínající síť, který je založen na principu bodů a linií. Ačkoli díla obsahují matematickou tématiku, tak jsou také vedena emocemi autora. Geometrické tvary zde vládnou barvě a některá díla navazují na tradici Bauhausu.

Max Bill, Světlé jádro, 1972/1973, olej, plátno, 62 × 62 cm Max Bill, Heller Kern / Bright Nucleus, 1972/1973, oil on canvas, 62 × 62 cm Foto © Galerie hlavního města Prahy

Významný autor Jiří Kolář se nechával vést geometrií, vložil ji do svých typografických básní psaných na psacím stroji a vytvořil tak jakousi hru mezi divákem a dílem.

Dále byly k vidění dřevěné reliéfy Radka Kratiny s osobitým výtvarným projevem odrážející se na estetice díla, kresby od Milana Grygara, malba od Vladimíra Kokolii názvem Jasan podle Mondriana nebo poetické drátěné sochy zobrazující prostorovou iluzi vytvořené Karlem Malichem.

Transformace geometrie

Sbírky Siegfried Grauwinkel, Berlín a Miroslav Velfl, Praha

od: 28. 11. 2018
do: 31. 3. 2019
Městská knihovna, 2. patro

text: Viktorie Součková, Viktor Souček

Comments

comments

Vyhledat