Pražští symfonikové zahrají Novosvětskou v Obecním domě
Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK po návratu z turné po Japonsku a Jižní Koreji zahraje slavnou Dvořákovu symfonii „Z nového světa“ i v Praze. Řídit ji bude americký dirigent Case Scaglione. Na programu je také skladba Má matka husa od Maurice Ravela a Houslový koncert Samuela Barbera, ve kterém se publiku představí německý virtuóz Linus Roth.
„Praha je jedno z mých nejoblíbenějších měst a já se nesmírně těším na spolupráci s Pražskými symfoniky. Je mi ctí hrát Dvořákovu velkolepou symfonii v kultuře, která ji zrodila, a jsem si jistý, že to bude krásný týden,“ uvedl dirigent Case Scaglione.
Case Scaglione v současné době žije v Německu. Již pátou sezónu působí jako šéfdirigent Württembergisches Kammerorchester Heilbronn a čtvrtou sezónu jako hudební ředitel Orchestre national d’Île de France. Svou hudební kariéru začal jako hráč na trombon, ale stát se dirigentem bylo jeho snem již od dětství. Dveře ke světové dirigentské kariéře mu otevřelo působení na pozici asistenta v Newyorské filharmonii a dvě prestižní dirigentská ocenění (Solti a Aspen Conducting Prize). Od té doby dirigoval obrovské množství amerických i evropských orchestrů.
Houslista Linus Roth nabízí nejen standardní repertoár, ale také skladby, které neprávem upadly v zapomnění. Zvláštní pozornost věnoval dílu Mieczysława Weinberga, a to jak na koncertech, tak v nahrávacím studiu; jako první houslista nahrál kompletní dílo tohoto skladatele. Za své nahrávky obdržel již dvakrát prestižní cenu ECHO KLASSIK a také cenu Pizzicato Supersonic Award.
První dvě věty Houslového koncertu Samuela Barbera jsou lyrické a melodické. K těmto dvěma částem však Barber přidává finále, které se hraje závratnou rychlostí, ani na chvíli se nezastaví, využívá rytmických složitostí a brutálně působících akcentů. Je neuvěřitelně virtuózní, sólové housle hrají v nepřetržitém pohybu. Skladatel o svém stylu řekl: „Mým cílem bylo psát kvalitní hudbu, které porozumí co největší počet posluchačů. Vždycky jsem vlastně psal to, co jsem chtěl, a také to přece vyžaduje určitou odvahu. Někteří skladatelé si myslí, že je potřeba každých pět let vymýšlet nový styl. Ať si to dělají, ale v mém případě by to bylo beznadějné.“
Dvořákovu Novosvětskou symfonii uvedou Pražští symfonikové při příležitosti Roku české hudby a po svém návratu z turné po Japonsku a Jižní Koreji, kde tímto slavným dílem reprezentovali českou kulturu se svým šéfdirigentem Tomášem Braunerem.