Report: Whispering Sons

všechny fotografie Kristine Jandečková
všechny fotografie Kristine Jandečková

Je čtvrtek večer a v prostorách bývalých jatek se schází fanoušci současného postpunku.

 

Vypadá to, že se bude něco dít. Meetfactory nehlásí vyprodáno, ale ti z nás, kdo dorazili dostatečně připraveni na temnou postpunkovou řež, nemohli odejít neuspokojeni. Kolem deváté už stage otevřeli pražští Johnny the Horse a jejich přímočaré punkové radovánky inspirované možná někde mezi Talking Heads nebo Velvet Underground. Kapela kolem zpěváka a výtvarníka Jana Vytisky naběhla na pódium tradičně v černých vytahaných tričkách a slim fit džínech, odehrála svižně svůj atmosférický půlhodinový set a vypadalo to, že si kluci koncert užili dostatečně. Ačkoli bez většího kontaktu s publikem.

Prostor před pódiem zaplnili další příchozí a bez delších prostojů stage kolem desáté hodiny přebraly hvězdy večera, belgičtí Whispering Sons. Pětičlenná parta kolem zpěvačky Fenne Kuppens svůj bezmála hodinu a půl dlouhý set, protkaný jak skladbami z říjnového alba, tak kusy z jejich EP, otevřela songem Stalemate.

Již od začátku vzala zpěvačka a parta kolem ní pódium útokem a neustálý kontakt s publikem jen zintenzivnil už tak dost naléhavý repertoár kapely. Jednoduché, ale rázné kytarové riffy podpořené pochmurnými basovými a synthovými linkami podpořilo dokola se linoucí echo a zpěvaččin nadpozemsky hluboký hlas. S ním živě pracuje ještě intenzivněji než na desce a celkový projev je pak o pár stupňů dynamičtější – o důvod víc při její další návštěvě nezůstávat doma.

Koncert uzavřela zdaleka nejatmosféričtější, minimalistická a zároveň explozivní pianová verze songu No image a asi těžko si jen představit lepší uzavření večera. Po loňském koncertě v Underdogs’ nás kapela ve zpola nabité Meetfactory utvrdila, že postpunkem lze i v současnosti vládnout a že má v hudebním světě stále své místo i posluchače.

 

Whispering Sons, Johnny The Horse

Praha, Meetfactory 29. 11. 2018

Comments

comments

Vyhledat