Rozhovor: Mamarket. Jak se prodávají věci pro děti v malém eshopu
Představujeme mamarket.cz v rozhovoru s jeho zakladatelkou Janou Hejnicovou. Mamarket je on-line nákupní galerie s lokální tvorbou a sortimentem zaměřeným na děti. Najdete tu oděvy, hračky, nábytek, doplňky, knihy, edukační materiály, kosmetiku, potraviny a sortiment pro miminka a těhotné.
Jaký byl impulz k založení mamarket.cz?
O lokální značky se zajímám dlouho, vlastně od narození našich dětí. Vždy se mi líbilo vědomí, že vím, kdo vyrobil hračku, se kterou si hrají. Že znám její příběh. Vím, že necestovala přes půl zeměkoule v kontejnerech, ale vznikla v malé dílně na okraji Prahy. Že výrobce dost často produkt původně vytvořil pro potřeby svých dětí, a proto je v jeho produktech tolik lásky a péče. Chci sdružovat zajímavé značky pod jednou „střechou“, aby byl nákup co nejjednodušší, a zároveň můžeme společně šířit myšlenku lokálního nakupování.
Jaké jsou aspekty pro výběr produktů?
Snažím se s každým z našich prodejců mít osobní vztah. Chci slyšet příběh jejich značky. Klíčovým kritériem pro výběr značky je kvalita.
Jak mamarket.cz funguje? Jak se liší od konkurence?
Mamarket je online market. Nebereme každého. Značky, které máme na Mamarketu, prochází sítem, chceme nabízet kvalitní produkty. Vytvořili jsme jakýsi most mezi malými značkami a rodiči, který chtějí nakupovat pro své děti jinak. Výhodu, kterou určitě musím zmínit, je doručení na výdejnu Zásilkovny zdarma.
Výhody ale nejsou jen na straně zákazníků. Myslíme i na naše prodejce. Je to stejné jako v té pohádce. Když se spojí více špejlí dohromady, bude těžší je zlomit. Stejně se díváme i na naše značky. Když jim poskytneme prostředí, aby mohly spojit své síly, budou z toho čerpat výhody. Například dosáhnou na lepší ceny materiálu apod. Pro prodejce také plánujeme vzdělávací akce.
Jaké značky zastupujete a proč?
Máme už 50 značek. Nejraději bych vám je vyjmenovala všechny, protože si to každá jedna zaslouží. Za každou stojí obrovská hromada práce, unikátní příběh, a hlavně obrovské nadšení tvůrců. Je mi líto, že nemáme prostor vyjmenovat a představit všechny 😊
Tak v kostce: máme nádherné knížky, které vznikají v limitovaných sérii od nakladatelství POP – PAP nebo Bylo Nebylo. Dřevěné hračky, které nechávají dětem velký prostor na zapojení fantazie od Pikle nebo Little Bears a dalších. Další skvělé značky brzy přibydou.
Snažíme se naši myšlenku šířit mezi rodiče, kteří zatím lokálně nenakupuji a vysvětlovat jim důvody, proč je fajn upřednostnit lokální tvůrce přes nadnárodní korporací, která se místo kvality žene za vyšším obratem.
Novinky pro rok 2019?
Rádi bychom se podívali na slovenské značky a představili je u nás. Taky se po očku díváme na offline akce. Možná se v roce 2019 do nějaké pustíme, protože se s našimi zákazníky chceme vidět i v reálném světe, nikoliv jen v tom virtuálním. A budeme usilovně pokračovat ve vyprávění příběhu našich značek. Znát příběh je totiž důležitý. Příběh vytváří zážitek. Když víte, jaký příběh se schovává za produktem, který jste si koupili, podvědomě se k němu chováte jinak. Ohleduplněji, protože víte, že je unikátní a není to jen jeden z masy produktů, které vyplivnul nějaký stroj.