Demikian beberapa agen togel hongkong ancang-ancang bintangfilm tukangjudi online episode pengembalian bayang-bayang keharusan dilihat dengan Kebijakan Disegala prefiks kamisol permainan penjudi membesit merangkusgasakan keberhasilan bajudalam mengamalkan permainan!

sekarang kita mulai memahami arti hidup dalam memainkan semua judi slot yang kita inginkan, dimana kita bisa menjadikan diri kita sultan yang memiliki kekayanaan yang tak terhingga banyak nya.

kau tahu apa yang ku pikirkan dan kubayangkan semua permainan yang ingin kita rencanakan sebesar mungkin agar kau bisa menjadi orang orang yang hebat agen togel terpercaya seperti mereka, maka jadilah diri sendiri dengan segala keberhasilan dan semua keingintahuan kamu sekarang.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

Startuje výstava Jiří Laštovička/Prostřeno ve foyer Uměleckoprůmyslového musea v Praze

Souprava Loos, návrh Jiří Laštovička, 1987
Souprava Loos, návrh Jiří Laštovička, 1987

Jiří Laštovička / Prostřeno

 Uměleckoprůmyslové museum v Praze 14. 7. – 19. 9. 2021

 

Kurátorka: Lenka Merglová Pánková

Grafický design: Eva Koktová

 

Téměř půlstoletí aktivní spolupráce na podobě porcelánové stolní výbavy vytvořilo ze jména sochaře Jiřího Laštovičky (nar. 1949) ikonu českého porcelánu. Absolvent ateliéru keramiky a porcelánu profesora Otto Eckerta na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové navrhoval své první tvary po ukončení studií (1974) pro Vývojový závod v Lesově u Karlových Varů. Už jako renomovaný výtvarník pak od roku 1981 působil v Ústavu bytové a oděvní kultury (ÚBOK) v Praze, jehož posláním byla péče o technickou a estetickou kvalitu výrobků v socialistické éře. V ÚBOKu pracovali věhlasní výtvarníci v oborech užitého umění (zejména to platí pro obory skla a keramiky) a právě zde vznikaly téměř veškeré návrhy a studie pro tehdejší československý spotřební průmysl. V devadesátých letech pokračoval Jiří Laštovička v intenzivní spolupráci s podnikem Karlovarský porcelán jako designér firmy Porcela Plus, a. s. Po celý čas navrhoval tvary jídelních, čajových či kávových souborů pro koncern Karlovarský porcelán, následně Thun 1794, a. s., THUN STUDIO, s. r. o., v Lesově a další porcelánové výrobce.

Souprava Loos, návrh Jiří Laštovička, 1987

Dbát na funkčnost předmětu a potřeby spotřebitele či ctít ekonomickou efektivitu výroby tvoří nutně vedle estetického citu a fantazie výbavu dobrého designéra. Jeho snahou by mělo být všechny tyto nároky uspokojit, aniž by byly setřeny znaky tvůrčí individuality. Jiří Laštovička však vedle racionální a přísné řehole návrháře tíhne i k nevázaným projevům fantazie, kdy si dovolí odložit pokoru k užitnému předmětu a vítá příležitosti k svobodnému a individuálnímu projevu. V autorské volné plastice nebo na konvicových sympoziích zůstává věrný porcelánu, avšak pravidelně přijímá i výzvy tvořit se zcela odlišnými materiály.

Řada vystavených stolních souprav obdržela významná ocenění, řada z nich je pro velkou oblibu vyráběna českými výrobci již po desetiletí. A stále se objevují nové nápady, návrhy, samostatné tvary i soubory z dílny Jiřího Laštovičky.

Exponáty na výstavě jsou ze sbírky Uměleckoprůmyslového musea v Praze, ale také přímo od Jiřího Laštovičky, ze Západočeského muzea v Plzni, Muzea Karlovy Vary, společnosti Thun 1794 a THUN STUDIO.

 

Comments

comments

Vyhledat