Vladimír 518 reflektuje svou cestu do Brna ve Vzletu
Čtrnáct dní trvala cesta z Prahy do Brna podél dálnice D1.
Pro Galerii Vzlet připravil hudební a vizuální umělec Vladimír 518 srozsáhlou výstavu kombinující médium fotografie, textu a instalace.
Vladimír 518 se prostřednictvím osamělé cesty, fotografií a deníkových záznamů setkává s vyloučenou a vyčerpanou krajinou, jejími přírodními obyvateli i se sebou samým uprostřed asfaltu, betonu, odpadků a hluku, kde bez ohledu na rychlost i výkon nebude nikdo vítězem.
Vladimír 518 si do svého deníku zaznamenal: „Probouzím se na kraji borovicového lesa, pode mnou je výhled do mělkého údolí, zezadu mě ovšem válcuje nikdy nekončící hluk přesouvajících se těl a zboží. Je to zrychlený tok hmoty, kterou zajímá jediná věc, a to je dynamika a pohyb”.
Autor se pohybuje v krajině, která vlastně už neexistuje, jeho cesta je nejen bolestivým důkazem toho, jak moc jsme uvěřili hodnotám čísel a utopické představě blahobytu, ale i sebeobrazem skutečného významu v celistvosti biosféry. Meditace nad svou vlastní hodnotou se totiž nemusí odvíjet v poutích do Santiago de Compostela, ale klidně cestou do Brna.
Vernisáž proběhne v Galerii Vzlet 16. února od 18:00. Součástí vernisáže bude i hudební performance: Vladimir 518 a Manipulator 01 Půjde o volné experimentální vystoupení na pomezí ambientního koncertu, veřejného čtení a živé rapové performance. V rámci něj Vladimira doplní elektronický producent Manipulator 01, který se ve své práci vedle dalších zvukových postupů zabývá i archaickou modulární syntézou zvuků.
Vladimir 518 – Cargo. Trans. Logistic.
Vernisáž 16.2. 2023
Galerie Vzlet
Vladimir 518 (vlastním jménem Vladimír Brož, narozen 1978) je multimediální umělec a hudebník, který se v průběhu devadesátých a nultých let vyprofiloval jako jedna z nejvýraznějších postav pražské graffiti scény.
Během svého života realizoval velké množství knižních ilustrací, grafického designu, comicsů, divadelní scénografie i volného výtvarného umění. Jeho výtvarné projekty otisklo mnoho prestižních zahraničních časopisů, například německý LoDown, slovinský Stripburger, či anglický Dazed & Confused. V období let 2004 a 2005 tvořil a žil v německém městě Leipzig, kde se pracovně propojil s progresivní typografickou skupinou Black Red.
Jako scénograf spolupracoval s experimentální divadelní skupinou TOW, s kterou realizoval představení na mnoha světových divadelních scénách. Je členem audiovizuální jednotky SPAM, která se zaměřuje na digitální umění a synchronizaci videa, zvuku, laseru a světel. V roce 2005 nakreslil pro architektonický časopis ERA 21 sérii výtvarných příběhů o československé předrevoluční architektuře, a předznamenal tak velký zájem mladé generace o tyto specifické stavby.
Mezi lety 2011 a 2015 kreslil a vydával společně s dalšími českými výtvarníky undergroundové noviny KIX. Mezi lety 2006 a 2021 byl hlavním představitelem rozsáhlé organizace BiggBoss, která produkovala především knižní a hudební projekty, zaměřené na současnou městskou kulturu a umění. Mezi jeho nejznámější knižní publikace patří například trilogie Kmeny (2006, 2011, 2013), analýza současného českého umění Obsese (2015), či rozsáhlý projekt Architektura 58-89 (2022).
Své výtvarné práce vystavoval v Čechách i v zahraničí. Tvoří převážně v pražské umělecké továrně MeetFactory, u jejíhož vzniku v roce 2008 sám osobně stál. Vedle výtvarné práce je velmi dobře známa i jeho hudební produkce. Vladimir 518 do současnosti vydal sedm řadových alb a tři výběrové mixtapy, natočil i režíroval velké množství videoklipů, a spolupracoval s mnoha předními interprety rozdílných žánrů.