Vychází kniha 12 povídek ze světa reklamy od předních českých reklamních tvůrců i umělé inteligence

 

 

Literárně a umělecky činní autoři, kteří zároveň působí nebo působili v reklamě, se potkávají v jedinečném souboru povídek z reklamního světa, jehož výtěžek půjde na osobní rozvoj lidí s poruchou zraku ve spolupráci s nadací Dostaň šanci.

 

Nápad na knihu se zrodil v hlavě textaře a básníka Pavla Sobka. Kromě něj se v knížce vedle sebe objeví povídka kreativního ředitele Ogilvy a textaře kapely 100 zvířat Tomáše Belka, bývalého reklamního textaře, spisovatele a držitele Státní ceny za literaturu Pavla Brycze, textařky a vítězky posledního ročníku Magnesie Litery v kategorii Objev roku Lenky Elbe, kreativce, textaře a zpěváka J.A.R. Oto Klempíře, režiséra, herce, baviče a autora řady sloupků Jakuba Koháka, textařky a spisovatelky Ivy Hadj Moussa, kreativního ředitele Ondřeje Součka, reklamní textařky a básnířky Jitky Bret Srbové, textaře desetiletí a sochaře Karla Špindlera a bývalého reklamního textaře a stand up komika Pavla Tomeše.

 

Kniha je doplněna povídkou Samsalit, napsanou digitálním spisovatelem, což je projekt umělé inteligence vytvořený Honzou Tylem ze společnosti Alpha Industris a Premier AI. Zadáním pro umělou inteligenci bylo napsání textu v kafkovském stylu na téma – příběh produktu na ničení hmyzu.

 

,,Projekt má za cíl pobavit a posloužit dobré věci, proto jsem moc rád, že se mi autory podařilo přesvědčit, aby si na povídky udělali čas a dodali je bez nároku na honorář“ zmiňuje Sobek.

 

Dalším bonusem v knize jsou variace autorů na staré, známé a nic neříkající Lorem Ipsum, tedy výplňový text, používaný v reklamních návrzích místo chybějícího finálního textu.

Vychází 20. 11 2021 v nakladatelství No Limits

Více o projektu na stránkách www.panvajicko.cz

 

Comments

comments

Vyhledat