ZALANDO PŘEDSTAVUJE NOVOU CENU ZA UDRŽITELNOST

Marimekko, foto Zalando
Marimekko, foto Zalando

 

 

  • Sustainability Award neboli cena za udržitelnost vznikla na základě tříletého partnerství mezi Zalandem a kodaňským Fashion Weekem
  • Ocenění bude poprvé představeno během týdne módy, který se tento rok uskuteční 2.-5. února 2021 v dánském hlavním městě
  • O vítězný post se utkají House of Dagmar, Louise Lyngh Bjerregaard a Marimekko, které mezinárodní porota vybrala za základě kroků, kterými jako firma přispívají k udržitelnějšímu rozvoji

 

 

Zalando, přední evropská platforma pro módu a životní styl, přichází s oceněním za udržitelnost neboli Sustainability Award. Na jeho představení se veřejnost může těšit během kodaňského Fashion Weeku, který se bude konat v únoru 2021. Hlavním záměrem ocenění je podpora značek v jejich udržitelnějších módních rozhodnutích a upozornění na alternativy, díky kterým se celá společnost může ubírat šetrnější cestou. Finální trojice značek House of Dagmar, Louise Lyngh Bjerregaard a Marimekko představí své kolekce a utkají se o vítězný post první únorový týden v Kodani během místního týdne módy (2. – 5. února 2021). Ocenění poslouží i jako oslava partnerství, které již třetím rokem spojuje kodaňský Fashion Week a módní online platformu Zalando.

K boji o první příčku byly přizvány všechny značky, které jsou součástí Fashion Weeku. O těch nejlepších z nich rozhodla mezinárodní porota skládající se z Arizony Muse, která se řadí nejen mezi světové modelky, ale je také konzultantkou pro udržitelnost a zapálenou aktivistkou v oblasti ekologie. Vedle ní stojí Cecilie Thorsmark, generální ředitelka kodaňského Fashion Weeku, Morten Lehmann, obchodní ředitel Global Fashion Agenda a Dio Kurazawa, Brand and Sustainability Advisor. Zalando do poroty dosadilo Kate Heiny, Director Sustainability Zalando a vedle ní usedla Lena-Sophie Roeper, Buying Director Premium & Luxury. Nejen celková míra udržitelnosti, ale i otevřenost inovacím a pokroku v této oblasti byly parametry, na základě kterých porota vybírala ty nejlepší možné finalisty.

 

Vítězná značka si odnese nejen 20 000 eur, ale také možnost podílet se na vzniku exkluzivní kapsulové kolekce, jejíž cílem je rozpoutat společenskou debatu na téma udržitelnosti a pomoci s hledáním udržitelných řešení od prvotních kroků až po finální produkt. Vítězi bude také umožněno prezentovat stojí kolekci na e-shopu Zalanda, a získá tím přístup k více jak 37 milionům zákazníků, kterými se Zalando pyšní napříč evropskými trhy.

 

„Pro Zalando je to skvělá příležitost, díky které může pomoci módnímu průmyslu najít tu správnou cestu k udržitelnějším zítřkům,“ míní Kate Heiny, Director Sustainability Zalando. „Chceme značkám dodat kuráž, aby se nebály posouvat své limity. Ocenění za udržitelnost je pro nás unikátní šance, jak spolupracovat se značkami, které sdílí stejné hodnoty. Baví nás, že spolu můžeme probrat jednotlivé překážky, které jsou součástí cesty za užitelným rozvojem a podělit se o vlastní zkušenosti a poznatky. Spolupráce se značkami jsou součástí naší firemní filosofie a pomáhají nám nejen s vlastním růstem, ale i s růstem celého módního odvětví. Zároveň spolu s námi inspirují naše zákazníky a usnadňují jim udržitelnější módní rozhodnutí,“ dodává Kate Heiny.

 

Členka poroty a zastánkyně otázky udržitelnosti Arizona Muse uvádí: „Je mi ohromnou ctí, že můžu být součástí něčeho tak skvělého a smysluplného, jako je ocenění za udržitelnost. Je neskutečné vidět takové množství zástupců severských značek, které jsou tahouny tohoto odvětví v otázce udržitelnosti. Porota vybrala tři talentované návrháře, kterým se povedlo spojit lásku k módě spolu s láskou k planetě a společnosti. Je nesmírně důležité, abychom ocenili každý krok, díky kterému bude naše budoucnost zelenější, a podporovali zákazníky, kteří se touto cestou vydají spolu s námi.“

 

Generální ředitelna kodaňského týdne módy Cecilie Thorsmak říká: „Jsme pyšní na to, že konečně můžeme představit ocenění za udržitelnost jako součást našeho společenského závazku, který se dlouhodobě soustředí na udržitelnou změnu v módním průmyslu. Tři vybraní finalisté reprezentují v našich očích pokrok a my jsme vděční za to, že takto můžeme značky lépe poznat a získat povědomí o jejich jednotlivých činnostech a krocích.“

 

Porota ještě jednou projde všechny vybrané návrháře i kolekce, které prezentují během kodaňského Fashion Weeku, a na základě toho vybere toho nejlepšího z nich. Vítěz ocenění získá 4. února.

 

Komentáře finalistů

 

House of Dagmar

„Je nám neskutečnou ctí, že se řadíme mezi finalisty. Móda pro nás představuje způsob vyjádřit náš společenský postoj bez jediného slova, a proto nám dělá obrovskou radost, když se o naše udržitelné kousky můžeme podělit se světem a inspirovat skrze ně naše zákazníky. Pro malou značku představují velké firmy jako Zalando jedinečnou možnost společně se podílet na proměně módního průmyslu.“ – Sofia Wallenstam, ředitelka House of Dagmar

 

Louise Lyngh Bjerregaard

 

„Pro mladou značku, jako jsme my, je nesmírně důležité, že velké značky jako je Zalando využívají svou platformu, aby pomohli se změnou našeho módního průmyslu.“ – Louise Lyngh Bjerregaard

 

Marimekko

„Je nám velkou ctí, že jsme dostali šanci být jedním ze tří finalistů, kteří budou bojovat o nejvyšší příčku prvního ročníku ocenění za udržitelnost. Marimekko si celých 70 let své existence zakládá na myšlence, že nadčasový design a kousky, které můžeme obléci několik sezón, nám dokáží i po letech vytvořit úsměv na tváři a zároveň být klíčem k udržitelnosti. Chceme zůstat průkopníky co se týče vývoje jak udržitelných produktů, tak i udržitelnosti celého výrobního procesu, od surovin po spotřebu a recyklaci produktů. Je naší povinností využít našeho vlivu, abychom pomohli celému módnímu odvětví posunout se blíže k udržitelné budoucnosti. Ocenění za udržitelnosti je skvělá iniciativa, které může otevřít oči v tomto průmyslu otevřít oči.“ – Rebekka Bay, kreativní ředitelka Marimekko

 

Porotci

  1. Kate Heiny, Director Sustainability, Zalando SE

Kate stojí za uvedením strategie udržitelného rozvoje společnosti Zalando a za plněním kroků, díky kterým se Zalando stává platformou pro udržitelnou módu. 

 

  1. Lena-Sophie Roeper, Buying Director Premium & Luxury, Zalando SE

Lena je zodpovědná za celou kategorii prémiových a luxusních značek, včetně nákupu, merchadansingu a obsahu. Před nástupem do Zalanda pracovalaLena v Saks 5th Avenue nebo ve vedení Michaela Korse v New Yorku.

 

  1. Cecilie Thorsmark, CEO, Copenhagen Fashion Week

Cecilie přišla s 3 letým akčním plánem „Znovuobjevení kodaňského Fashion Weeku“, který se týden módy snaží za pomoci udržitelnosti změnit v průkopnickou platformu, díky které bude možné podporovat udržitelný potenciál tohoto odvětví.

 

  1. Morten Lehmann, CSO, Global Fashion Agenda

Morten Lehmann je se svými více než 20 letými zkušenostmi etablovaným odborníkem na udržitelnost a zároveň je zodpovědný jak za obsah v hlavních publikacích GFA, tak i za proslulou každoroční akci Fashion Summit v Kodani.

 

  1. Arizona Muse, modelka, environmentální aktivistka a konzultantka pro udržitelnost

Arizona je členkou správní rady The Sustainable Angle i vášnivou zastánkyní udržitelného rozvoje. Je jedním z nejvýraznějších hlasů vyjadřujících se k tématům souvisejícím s módním průmyslem.

 

  1. Dio Kurazawa, zakladatel The Bear Scouts

Dio pomáhá vlivným značkám s implementací inovativních a odpovědných postupů tím, že se soustředí na společensky odpovědné dodavatelské řetězce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments

comments

Vyhledat