501®: Číslo, které změnilo vše

Levi's
Levi's

Příští rok oslaví Levi’s® 150. výročí vzniku jednoho z nejslavnějšících kusů oblečení, celosvětové ikony, která za dobu svojí existence toho stihla už opravdu hodně. Poklopec na knoflíky, rovná nohavice a Red Tab štítek patří mezi hlavní poznávací znaky, ale s každým rokem se objevují lehce upravené re-interpretace originálních 501®, které odráží momentální stylistické výzvy. Letos je to například 501® ‘90s model, který se vrací k pohodlnosti devadesátých let. S volnějším střihem v oblasti boků a nohavic vzdává hold 90. letům a jejich nezaměnitelné pohodě, která se vyznačovala lehkou nedbalostí a neforemností kalhot.

 

Levi’s® se rozhodl oslavit jak minulost této ikony, tak i velký příslib její budoucnosti, který symbolizuje nový model 501® ‘90s, a spojil se se sedmi výraznými vizionáři. Ti svými příběhy zosobňují samotného ducha Original 501®, a každý z nich představuje unikátní přístup k životu, inspirující k osobnímu rozvoji a růstu. Do kampaně se zapojili a předvedli vlastní osobité styly skrze Original 501® a 501® ‘90s hiphopový inovátor, herec a producent Kid Cudi, umělec a designér Tremaine Emory, zakladatel legendárních Beastie Boys’ Mike D, módní ikona Nathan Westling, modelka a kreativní inovátorka Gia Seo, stylistka a první Afroameričanka, která vytvořila cover pro Vogue Gabriella Karefa-Johnson a hudebnice a členka punkové kapely The Paranoyds, Staz Lindes.

 

“Original 501® jsou s námi už skoro 150 let a jsou základním kouskem skoro v každém šatníku. Jde o dokonalý odrazový můstek pro vlastní módní sebevyjádření. Jsme hrdí, že jsme se pro tuto kampaň spojili se sedmi průkopníky, kteří se proslavili posouváním hranic a prosazováním autentického stylu života plného kreativity a originality. Ztělesňují odvážného ducha, který je pro Levi’s® 501® tak vlastní.” – dodává Karen Riley-Grant, vedoucí marketingu v Levi Strauss & Co.

V květnu 1873 Levi Strauss & Co získal oficiální patent na měděné nýtky, které používal na svých denimových “pasových overalech”. Ačkoliv ještě potrvá pár let, než získá svůj oficiální legendární název s číslem 501, toto datum dalo vzniknout legendárním džínům s charakteristickým modrým odstínem. Co začalo jako kus vysoce odolného pracovního oděvu se do půlky 20. století dokázalo etablovat jako jeden z nejikoničtějších kusů oblečení v moderní historii odívání.

 

Symbol mladického vzdoru, základ nenuceného stylu, materiál, který ztělesňuje kreativní sebevyjádření – tím vším jsou džíny Original 501®.  Ale ze všeho nejvíc jde o katalyzátor změny, který posunul způsob, jakým vnímáme oblečení. Pomohly nám pochopit, že pouhý jeden kousek v šatníku dokáže odstartovat cestu k osobitému stylu oblékání. Ať už jsou Levi’s® 501® jakkoliv upraveny podle období – třeba v 80. letech zúženy, v 90. letech zase ovlivněny grungem, nebo pomalovány, potrhány, či jinak na míru předělané, vždy stály nad momentálními trendy a zosobňovaly styl, který se vyznačuje nenásilností a vymyká se generacím. A to stále trvá.

“Síla denimu je v jeho nostalgii, která umocňuje jak pohodlí, tak i stylovost. Mít svoje oblíbené džíny, které symbolizují vzpomínku na minulost – přesně to jsme chtěli zachytit v novém modelu 501® s devadesátkovým střihem a silným vintage kouzlem. Ale současně jsme ho vyrobili moderními technologiemi, aby splňoval současné potřeby. Sedí na těle přesně tak, jak se nosily džíny v pozdních 90. letech. Pohodové, bokové, volné na nohách přesně tak akorát – easy, nenásilné a jednoduše cool. – Karyn Hillman, vedoucí výroby v Levi Strauss & Co.

 

Od roku 1873 Levi’s® 501® ještě nevyšly z módy. A rozhodně to nemají v plánu.

 

Kampaň 501®: Číslo, které změnilo vše odstartovala 1. února.

 

Comments

comments

Vyhledat