Dopady pandemie COVID-19 na firmy na sociálních sítích a jejich uživatele

ilustrase J. Mikulčík / pixabay
ilustrase J. Mikulčík / pixabay

 

 

Značky na základě nového Q1 2020 Social Media Trend Reportu od Socialbakers nyní mají příležitost posílit jejich online dosah a zaujmout širší publikum za nižší náklady. 

 

New York, 5. května 2020 Socialbakers, unifikovaná digitální platforma sloužící k optimalizaci firemní komunikace na sociálních sítích a digitálního marketingu, dnes vydala komplexní report o trendech na sociálních sítích: Social Media Trends Report za období Q1 2020. Report ukazuje vliv pandemie COVID-19 na marketingové trendy a klíčové změny v placené reklamě po celém světě. Mezi hlavní zjištění patří pokles CPC v regionech zasažených COVID-19 pandemií a znatelný nárůst času, který lidé tráví v průběhu globální pandemie online. Report také ukazuje větší popularitu influencerů, kteří reflektují reálné každodenní situace a lidský pohled na svět oproti aspirativnímu a příliš přikrášlenému obsahu. Tyto trendy umožňují firmám rozšířit jejich zásah mezi širší publikum, které je nyní online za potenciálně nižší náklady na sponzorovaný obsah. 

 

Lidé tráví více času online 

S praktikováním sociálního distancování v průběhu globální pandemie se lidé přesunuli do online prostoru a na základě Socialbakers dat tráví více času na sociálních sítích. Například fanoušci Facebookových profilů evropských značek v březnu strávili více času online každý den v týdnu i každou hodinu v porovnání s předchozími měsíci. Nejvíce jsou lidé online kolem 20 hodiny večer a ještě viditelnější je tato špička o víkendech, kdy lidé za normálních okolností často bývají mimo domov. Při porovnání únoru a března, se ve špičce zvýšil čas strávený online o 13.2% v pátek večer a o 14.8% v sobotu večer. 

 

Možnost využití většího dosahu sponzorovaného obsahu 

Z šesti regionů, ve kterých Socialbakers měřila hodnoty CPC, pět z nich v průběhu března, kdy pandemie zasáhla nejsilněji, zaznamenalo pokles. Tento pokles nákladů na reklamu se pohyboval od 22.1% v jihovýchodní Asii do 42.4% v jižní Evropě. Zatímco celkový dosah firemních stránek na Facebooku začal od poloviny března klesat, značky, které propagovaly své příspěvky a využily nižší náklady na reklamu, zaznamenaly od 13. března do 13. dubna zvýšení dosahu stránek o 28,6%.

 

Výdaje na reklamu a CPC ve východní Asii znovu rostou 

Při pohledu na vývoj reklamy na šesti kontinentech, všechny zaznamenaly každoroční pokles investic do reklamy a tím i pokles CPC v době po Vánočních svátcích. Po mírném vzestupu investic v novém roce se ale kvůli pandemii koronaviru hodnoty propadly na stejnou hodnotu jako po svátcích, či klesly ještě níže. Jedinou výjimkou je východní Asie, kde se již obchod začal vracet do normálního provozu. V tomto regionu investice do reklamy vzrostly o 12.7% od začátku března. Východní Asie zaznamenala také 30.7% nárůst CPC během posledního měsíce a dostala se na hodnoty z prosince roku 2019.  To naznačuje, že až se ostatní regiony stabilizují z koronavirové pandemie, i jejich investice do reklamy se opět zvýší.  

 

“Během pandemie jsme viděli, jak jsou  sociální sítě v dnešní době důležité jakožto platforma, kde lidé vyhledávají obsah a aktuální informace. Lidé tráví více času na sociálních sítích a konzumují jejich obsah, firmy byli ale donuceni pozastavit své marketingové rozpočty v reakci na ekonomickou nejistotu” řekl Yuval Ben-Itzhak, CEO, Socialbakers. “Tyto skutečnosti formám otevřely okno příležitostí, aby zůstali nablízku svým zákazníkům a zvýšili svůj dosah za nižší náklady.” 

 

Influencer marketing zaznamenal přesun k reálnému obsahu 

V roce 2020 se počet influencerů užívajících hashtag #ad a dalších lokálních hashtagů označujících spolupráci výrazně snížil, tento posun je s největší pravděpodobností následkem celosvětové pandemie. V březnu hashtagy označující spolupráci použilo 11 341 influencerů, což je nejnižší hodnota od srpna 2019. Další změnou je absence celebrity profilů mezi nejlepšími influencery. V Q1 2020 top influenceři byli více realističtí a autentičtí, jejich posty reflektovaly každodenní situace spíše než upravené a aspirující příspěvky. Data ukazují, že uživatelé Instagramu nyní více reagují na autentické příspěvky, se kterými se mohou ztotožnit a dodávají jim pocit, že jsme v tom všichni společně. 

 

Velikost publika a engagement na Instagramu pokračuje v růstu

Jedním z trendů, který pokračuje i přes současnou pandemii je růst Instagramu. Celkové publikum Instagramu u 50 největších brand profilů je nyní o 28% větší než na Facebooku. Instagram je také daleko silnější v interakcích, které jsou 16 krát vyšší než na Facebooku. I přes to ale firmy přidávají více příspěvků na Facebooku. Pokud se podíváme na obě platformy, téměř 60% všech brand postů od 50 největších brand profilů bylo publikovaných na Facebooku. 

 

Report společnosti Socialbakers Social Media Trends Report Q1 2020 je nyní zdarma k dispozici ke stáhnutí. 

 

O společnosti Socialbakers

Socialbakers je technologická společnost, která již déle než 10 let vytváří a neustále zdokonaluje saas platformu sloužící k optimalizaci firemní komunikace na sociálních sítích a digitálního marketingu. Socialbakers se stala důležitým partnerem v oblasti komunikace na sociálních sítích pro tisíce značek po celém světě, v současnosti má více než 2500 klientů ve 100 zemích a je nejvyužívanější platformou pro správu sociálních médií. Platforma má ve své databázi více než 10 milionů sociálních profilů napříč všemi hlavními sociálními sítěmi včetně Facebooku, Instagramu, Twitteru, YouTube, LinkedIn, Pinterestu a VK.com. V roce 2011 získala společnost titul Facebook Marketing Partner, od roku 2017 je oficiální partnerskou společností také pro platformy Pinterest a LinkedIn.

Pro více informací navštivte www.socialbakers.com

 

Comments

comments

Vyhledat