MeetFactory zveřejňuje online videa z vybraných masterclass či přednášek

SK_Foto Maria Karlakova
SK_Foto Maria Karlakova

Na konci září proběhla v továrně už popáté Synapse Knowledge – dvoudenní setkání hudebních tvůrců plné poslechovek, workshopů a přednášek. Své zkušenosti s procesem tvoření a fungováním na hudební scéně s účastníky sdíleli jak čeští tak zahraniční profesionálové. Vrcholem byly přednášky Holly Herndon a Matta Dryhursta, které nakonec ale v rámci zhoršující se pandemické situace proběhly online. Vybrané výstupy budou zveřejňovány online, první masterclass s Ventolinem o jeho živém setupu a hraní zde: bit.ly/Ventolin_Masterclass.

 

Podobně jako v loňských letech i letos se Synapse Knowledge rozhodla dát prostor všem zájemcům a zájemkyním o hudbu nehledě na to, jak dlouho se hudbou zabývají a jak velkými profesionály jsou. „Brand-building pro muzikanty, hudební PR, booking, looping, umělá inteligence v hudbě, studio workflow nebo budoucnost hudebních vydavatelství. To jsou jen některé z témat, kterými se účastníci programu Synapse Knowledge v MeetFactory zabývali,” vyjmenovává dramaturg akce Michal Brenner.

Synapse Knowledge byla ale především o setkávání se, poznávání nových lidí, hledání inspirace
u těch, kteří ve světě hudby už nějakou cestu ušli. Největšími jmény byla bezesporu Holly Herndon a Mat Dryhurst, jehož přednáška Interdependence a jak může Covid změnit scénu byla poměrně aktuální – ani Matt ani Holly do Prahy nakonec kvůli pandemické situaci nepřijeli a přednášky vedli online. „Zamrzelo, ale nevadilo,“ vyjádřil se k situaci jeden z účastníků. „Holly a Mat byli naprosto perfektní co do připravenosti, projevu i obsahu přednášek.“

 

Program Synapse letos poprvé obohatili i lokální tvůrci jako Ventolin, Never Sol, Lenka Dusilová nebo Floex. „Absolutně jsem pro lokální umělce, ti přece tvoří naši kulturu,“ napsal jeden z účastníků a v podstatě tak shrnul názory ostatních. Zajímavé ale bylo i porovnání lokální
a zahraničních scén, které se v lecčems liší. Důležité je pochopit tuto diverzitu, i když se nemusí dát nutně aplikovat na českou scénu. Jedním z nejzajímavějších workshopů byl pro mnohé masterclass Floexe nazvaný Můj přístup k tvorbě elektronické hudby. Jeho praktické rady a tipy, konkrétní postupy jak tvořit, zaujali nejvíce účastníků. „Co by mě určitě zajímalo do budoucna je deep-dive a technický rozbor nějaké skladby, podobně jako měl tento rok Floex. Je to hodně užitečné vidět, jaké kreativní postupy kdo využívá při tvorbě,“ zaznělo z řad účastníků.

 

Videa z vybraných masterclass či přednášek budou zveřejněné online a budou tak k dispozici všem zájemcům, kteří se chtějí inspirovat nebo kouknout pod prsty zkušenějším hudebníkům. Přednáška Ventolina je již „venku”, další budou postupně následovat.

 

MeetFactory projektem ukázalo, že hudebně vzdělávací akce je možné dělat i během pandemie. „Letošní ročník proběhl hybridně, v kombinaci fyzické a online podoby. Vyzkoušeli jsme si připojování lektorů online do sálu s účastníky, pro příští akce máme promyšlené i plně online řešení,” říká Brenner, „můžeme tak pružně reagovat na aktuální situaci – byť samozřejmě nejraději bychom se opět všichni potkávali tváří v tvář co nejdříve.”

 

Jak dodává jeden z účastníků: „Synapse má specifickou podobu, cítíte se jako na festivalu, nebo na konferenci nebo na showcase – a MeetFactory je pro tohle vše naprosto perfektní.“

Comments

comments

Vyhledat