Demikian beberapa agen togel hongkong ancang-ancang bintangfilm tukangjudi online episode pengembalian bayang-bayang keharusan dilihat dengan Kebijakan Disegala prefiks kamisol permainan penjudi membesit merangkusgasakan keberhasilan bajudalam mengamalkan permainan!

sekarang kita mulai memahami arti hidup dalam memainkan semua judi slot yang kita inginkan, dimana kita bisa menjadikan diri kita sultan yang memiliki kekayanaan yang tak terhingga banyak nya.

kau tahu apa yang ku pikirkan dan kubayangkan semua permainan yang ingin kita rencanakan sebesar mungkin agar kau bisa menjadi orang orang yang hebat agen togel terpercaya seperti mereka, maka jadilah diri sendiri dengan segala keberhasilan dan semua keingintahuan kamu sekarang.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

Baletky. Výjimečná kniha o brutalitě umění

Baletky… Když se řekne baletka, naskočí člověku dost možná jako jedna z prvních představ obraz puchýřů, krve a poničených nohou – až takové je mediální klišé o těchto bytostech. Další svědectví o tom, jak je tahle říše tvrdá, přichází – ale kromě fyzického utrpení popisuje to duševní, a to velmi dobře.

Autorka Miřenka Čechová prošla studiem tance (který pak nahradila dalšíni divadelními obory, ve kterých vyniká i ve světě) a dílo tak je hodně autobiografické. Ukazuje svět holčiček a pak i teenagerek snících o slávě a narážejících na fakt, že slavnou baletkou se stane jen mizivé procento uchazeček. A nám se nabízí přesvědčivé vyprávění o tom, co se jim děje v úhledně načesaných hlavinkách a kolik ponížení a slz je za tou lehkostí na pódiu. Taky se tu hodně paří, zvrací a vůbec žije krajně nezdravě.

Místy to je trochu patetické a sebelítostivé. Sentimentální. Místy přesné a skvěle vystihující.

Text je plný energie a naléhavosti. Způsob vyprávění ve druhé osobě to jen podporuje. “Jsi tělo, nic jinýho. Skvěle vycvičený tělo, skvěle vypadající tělo, skvěle zkrocený tělo. Všechno se točí kolem něj.”

A jinde: “Tělo je směnka, výměnná hodnota, něco za něco. Nic víc pro tebe neznamená. Dáš ho komukoli, kdo projeví zájem. To, co je uvnitř, střežíš jak největší poklad. S tělem se smlouvá. Sex nemá žádnou hodnotu. Skutečná láska je netělesná. Cejtit blízkost, upřímnost. Tak strašně po tom toužíš. Aby se o tebe někdo skutečně zajímal. O to, co cejtíš, nad čím uvažuješ. Aby se s tebou někdo bavil, aniž by s tebou flirtoval nebo aniž by tě formoval. Prostě normálně. Rovně. Máš taky rozum, názor, uvažuješ. Chceš něco dokázat, něco říct. Mít hlas. Nebejt ozdoba. Tvořit.”

Na vztazích a sexu, které popisuje, není noc romantického ani záviděníhodného, i když jistou krutou poetiku to má; a je až skličující, jak realisticky vše působí. Knize by místy slušela razantnější reakce, místy jako by něco nesedělo nebo by vyznělo lépe po prohození s jinou částí mozaiky, ale neděje se to moc. I tak je to ale mimořádně cenný příběh o dospívání v devadesátých (tak často idealizovaných) letech, a to nejen ve světě baletek. Když jste tehdy byli taky mladí, tak jste zažívali možná taky spoustu podobných nejistot a ponížení v podobných kulisách jiných škol a jiných míst.

 

Možná Baletky oceníte i jako odrazový můstek k úvahám o vlastním teenagerství. Co si člověk nechal líbit, co byla naopak zbytečná rebelie, co prospělo, co ničilo. Tahle kniha se vám možná bude číst nesnadno a přitom jedním dechem – nebo taky ne, ale chladnými vás nenechá.


knihu vydala Paseka.
Foto Agáta Dolejší/Nakladatelství Paseka

Comments

comments

Vyhledat