Barbie telefon jako tahák sezóny?
„Ta pravá od Mattelu“ oslavila 65 let. Po loňském úspěchu filmu Barbie s herečkou Margot Robbie v hlavní roli přichází její výrobce, společnost Mattel (MAT), s další novinkou v podobě Barbie telefonu. Uvedení na trh přichází v době, kdy prodeje značky mají klesající tendenci. O vydání telefonu se postará společnost HMD Global, která stojí za legendární značkou Nokia.
Sběratelský předmět s odkazem na digitální detox
Barbie Phone se začal prodávat již 28. srpna 2024. Růžový flip telefon, jehož cena je 99 GBP (131,24 USD), nabízí spotřebitelům retro design, jaký se používal na panenkách v letech 1959 a 1992. Hlavní myšlenkou však není jen inovace a propagace značky, ale především snaha omezit čas strávený na mobilech. Mnoho mladých lidí si začíná uvědomovat hodiny strávené surfováním na sociálních sítích a snaží se o digitální detox. Proto se obě strany rozhodly vybavit telefon pouze základními funkcemi volání a zasílání zpráv a záměrně vyloučily možnost instalace sociálních sítí. Přestože se Barbie telefon pravděpodobně nestane běžně používaným zařízením a bude spíše sběratelským kouskem, mohl by mít úspěch. Prodej této novinky ve Velké Británii odhaduje analytická společnost CCS Insight na více než 400 000 kusů. Partnerství se společností HMD Global je navíc důkazem strategie společnosti Mattel diverzifikovat nabídku produktů a oslovit širší publikum.
Kromě telefonu je tu i nová kolekce Barbie
Společnost rozhodně nepolevuje a výročí slaví také vydáním nové kolekce, na jejímž vzniku se podílelo pět kanadských společností vedených ženami. Kolekce obsahuje více než 100 výrobků, včetně oblečení, doplňků a kosmetiky, s osmi návrhy inspirovanými ikonickými styly Barbie z různých desetiletí, z nichž každý má jedinečné prvky od značek Hilary MacMillan, Ai, Paris Jewellers Canada, Cheekbone Beauty a Sol Kyst, s nimiž byly ve spolupráci vytvořeny. Spoluprací s těmito společnostmi Mattel nejen zdůrazňuje rozmanitost, ale také podporuje posílení postavení žen a snaží se zvýšit přitažlivost Barbie pro moderní, sociálně uvědomělé zákazníky. Kolekce byla uvedena na trh v polovině srpna a toto strategické partnerství nejen podtrhuje image značky, ale má také upevnit její význam na současném trhu a otevřít prostor pro nové zdroje příjmů. A Mattel tím rozhodně nekončí.
Koňská síla autíček
Dalším strategickým krokem hračkářského gigantu je spolupráce se známým výrobcem džínového oblečení Wrangler prostřednictvím hraček Hot Wheels. Po obrovském úspěchu kolekce Barbie z loňského podzimu, která se stala jednou z nejrychleji prodávaných řad v historii společnosti Wrangler, vydávají společnosti kolekci Wrangler x Hot Wheels. Kolekce chytře kombinuje dědictví a prvky obou značek a obsahuje řadu výrobků včetně bund, džín a triček, které jsou navrženy tak, aby oslovily spotřebitele všech věkových kategorií. Oblečení je k dispozici na webových stránkách Wrangler a ve vybraných obchodech za ceny od 30 do 150 USD.
Akcie se dlouhodobě drží v zelených číslech
Uvedení Barbie telefonu na trh nemělo na akcie společnosti Mattel výrazný pozitivní dopad. V den otevření dokonce čelily poklesu o 0,3 % na 19,45 USD. Z dlouhodobého pohledu prošly poměrně volatilním obdobím s několika výraznými korekcemi, ale přesto se hodnota společnosti při pohledu na pětiletou výkonnost stále drží v zelených číslech.