Český startup řeší soustředění i spokojenost v kancelářích

<a style=unsplash-logoAlex Kotliarskyi">
unsplash-logoAlex Kotliarskyi

Představte si klasické pondělní ráno. Přijdete do práce, pozdravíte kolegy, posadíte se ke stolu a tam překvapení – elegantní květináček s malým kávovníkem, který tam v pátek určitě nebyl. Pod ním je cedulka se vzkazem: Krásné ráno! Jsem Space Monitor a budu vám tu týden dělat společnost. Měřím teplotu, CO2, vlhkost vzduchu a další věci, které jsou důležité pro kvalitní prostředí. Budu mít radost, když mě zalijete, ale nikam mě prosím nepřesouvejte, ať nepřijdu o kvalitní data. Díky!, Váš Space Monitor.

Ve vašich kancelářích právě začalo zlepšování kvality prostředí, které provádí nový český startup The Greenest Company.

Špatné kanceláře sníží soustředění až na polovinu

“Prostředí má na nás ohromný vliv. Na náladu, spokojenost, soustředění, na práci, na naše zdraví… A nejde jen o estetiku – hlavní roli ve skutečnosti hraje kvalita vzduchu, akustika, četnost vyrušení, hladiny CO2 a další faktory. Jenže dosud neexistoval jednoduchý způsob, jak kanceláře objektivně měřit. Tak jsme ho navrhli.” říká Jindřich Fialka, spoluzakladatel českého startupu The Greenest Company.

Monitor , co vypadá jako kávovník. Repro The Greenest Company.

Startup analyzuje informace o hladinách CO2, akustice, teplotě, vlhkosti vzduchu, četnosti vyrušení nebo světelných podmínkách a zjišťuje i, jak to vidí zaměstnanci. Všechny výsledky (cca 3,5 milionu datových záznamů na 500m2 kanceláří) pak prožene big data analýzou a vyhodnotí kvalitu prostředí na celém patře nebo v budově. Pro každou zónu vypočítává index soustředění, index spokojenosti a připraví na míru šitá doporučení, která mohou zlepšit nejen soustředění a produktivitu lidí, ale mají i pozitivní vliv na jejich zdraví. Vychází přitom z velké databáze hotových měření a studií z Harvard University a NASA.

I senzor můžete mít rádi

Samostatnou kapitolou je senzor Space Monitor, který Greenest Company používá ke sběru dat. Rozhodně vystupuje z řady krabiček, které v kancelářích řeší třeba wi-fi nebo vzduchotechniku. “Požadavků byla spousta – kvalita dat, spolehlivost, jednoduchá instalace… Nejdůležitější ale bylo navrhnout senzor, který bude na stole dělat příjemnou společnost,” usmívá se Fialka. 

Zajímají vás výsledky Skansky nebo Forbesu?

Dvacátého června pořádá The Greenest Company akci s názvem Budoucnost kanceláří, na které ukáže výsledky ze space monitoringu kanceláří Forbes, Skanska, Alza a dalších. Vystoupí oba zakladatelé Jindřich Fialka a Martin Stára a v diskusi také Eva Nykodýmová (Skanska), Václav Pavlečka (Air Ventures) a Irena Čápová (Forbes). Akce se koná v prostorách coworkingu Opero, registrovat se můžete zde.

Další funkcí bude obsazenost zasedaček

“Už nějakou dobu řešíme obsazenost zasedaček a za chvíli ji dotáhneme,” odpovídá Jindřich Fialka na otázku, kam se bude dál ubírat vývoj Space Monitorů. “Space Monitoring je ale jen první krok. Vize The Greenest Company je hlavně v těch dalších, které už prostředí aktivně zlepšují. I pro ty už technologie vyvíjíme, ale monitoringem jsme museli začít.”

Space Monitor – Produktové video

grnst.co

Akce Budoucnost kanceláří

 

Comments

comments

Vyhledat