Diváci jako herci na první čtené zkoušce Náměsíčníků v HaDivadle

HaDivadlo Náměsíčníci Prvni Ctena Foto Libor Galia
HaDivadlo Náměsíčníci Prvni Ctena Foto Libor Galia

Jak probíhá první setkání herců nad divadelní inscenací? Autentické momenty první čtené zkoušky v prostředí HaDivadla s režisérem Ivanem Burajem a tvůrčím týmem budou moci v neděli 13. února prožít sami diváci. Nejen tato událost je součástí doprovodných aktivit divadla. Tvůrčí intervence k inscenaci Náměsíčníci (imitace a tušení) proběhne 13.–14. února 2022.

 

HaDivadlo se svou sérií Tvůrčích intervencí odvážilo v kontextu českého divadla k novátorskému kroku. V letošní 47. sezoně s podtitulem Nerůst nevytváří nové inscenace, rozhodlo se rozvíjet ty, které má již na repertoáru (hadivadlo.cz/sezony).

 

Inscenaci Náměsíčníci (imitace a tušení), podle románové předlohy rakouského spisovatele a esejisty Hermanna Brocha, se bude kolektiv HaDivadla věnovat po dva dny. První čtenou zkoušku, při které diváci zasednou na místa herců, bude o den později následovat mini konferece Možnosti Brocha. Divadlo se propojí se světem literatury. Odborníci z oblasti literárních věd se zaměří na téma Brochovy role a odkazu nejen v středoevropské literární moderně. Diváci společně s řečníky budou mít možnost nahlédnout do kontextu brochovského myšlení a témat nejen románových Náměsíčníků, ale i dalších próz či esejí rakouského autora, jenž zásadně ovlivnil tvorbu například i Milana Kundery. Konference proběhne 14. února od 15.30 do 18.30 a vstup pro všechny je volný. Více o konferenci zde.

 

Program mini konference Možnosti Brocha:

  • Hermann Broch v odkazech a překladech — Jaroslav Střítecký
  • Brochova poetika a kariéra v ohrožené době — Zdeněk Mareček
  • Cestou modernismu – mezi Brochem a obtiskem v díle Milana Kundery — Tomáš Kubíček
  • Po pauze: Moderovaná debata hostů s publikem

 

Náměsíčníci (imitace a tušení) byli jednou z prvních inscenací, která výrazně definovala současné HaDivadlo. Po premiéře v listopadu 2016 byli Náměsíčníci označováni jako „filosofická groteska“ či dílo, které dokazuje, že „nelze-li inscenovat literu románu, neznamená to, že nelze inscenovat jeho ducha“ (Jan Němec). Inscenace získala řadu uznání, stala se Projektem roku festivalu …příští vlna/next wave… 2017, byla nominována na Cenu Josefa Balvína 2017 a vyhlášena „sukcesem měsíce“ dle Divadelních novin.

Comments

comments

Vyhledat