H&M vstupuje do éry Metaverse

Jste připraveni pro metaverse? Hranice mezi našim online a offline životem pomalu mizí a prvky vysoké módy využívají fantazijní svět virtuálních módních kousků. Taková je i nová kolekce  H&M Metaverse Design Story z konceptu Innovation stories, který přináší exkluzivní designové kolekce z inovativních udržitelných materiálů. Kolekce bude k dostání pouze online na hm.com od 8. prosince.

Kolekce vybízí k sebevyjádření a podporuje udržitelnost. Design čerpal inspiraci ze světa metaverse, kde si móda může užívat nezatížená zákony gravitace nebo společenskými očekáváními. Inspirací byla také éterická, částečně cyberpunkové estetiky avatarů měnících svůj tvar. Nechybí i přirozená krása fyzického světa, obrazy planety Země viděné z vesmíru nebo buněk pod mikroskopem.

“V H&M vnímáme technologii jako neuvěřitelný nástroj pro sebevyjádření, který nám umožňuje zapojit se do módy způsoby, které by ve fyzickém světě nebyly možné. Chtěli jsme vytvořit kolekci, která vypadá senzačně na všech platformách, inspirovaná tvary měnícími avatary digitálního světa, se vzhledem, který vám zastaví dech,“ vysvětluje Ann-Sofie Johansson, Creative advisor H&M.

 

MUST HAVE KOUSKY

Kolekce nabízí 22 originálních a extravagantních dámských a 7 pánských siluet. Najdete tady jak elegantní černé a hnědé komplety se sexy detaily, tak i nápadné tylové či volánové šaty ve výrazných barvách. Nechybí propracované výšivky, třpytivé flitry, vrstvení a originální potisky. Kolekce také nabízí velmi extravagantní doplňky, které dokonale dotváří jednotlivé looky. Všechny kousky z kolekce byly vytvořené s focusem na cirkularitu a udržitelnost.

U žen dominují neonově žluté šaty s korzetovým pasem a dramatickou tylovou sukni. Nepřehlédnutelné jsou určitě fialové maxi šaty s kybernetickým potiskem ženského těla ve stylu tromp l’oeil. Inspirované hmatovou krásou přírody jsou fuchsiové puff-ball minišaty a nařasené fialové minišaty, které obě připomínají rozkvetlou květinu.

Pro muže kolekce přináší oversized černý bomber s korálky spolu s lesně zeleným kabátem z umělé kožešiny s kapucí, které jsou kombinované s extravagantními kalhotami s uvolněným, padavým střihem.

Ani doplňky svou extravagancí nezaostávají. Najdete zde dámské zdobené zavinovací metalické bílé sandály, které spirálovitě obtáčejí lýtka či ultramoderní jednodílné extravagantní tenisky pro muže. Nechybí ani futuristické metalické šperky – náušnice, náramky i náhrdelníky.

„Chtěli jsme našim zákazníkům představit výbušnou kolekci, která zachycuje vzrušení, které všichni cítíme na úsvitu světa metaverse. Zároveń ale zachytáváme fascinaci, kterou máme z přírodního světa. Výsledná kolekce je velmi extravagantní, s propracovanými detaily, ručně dělanými výšivkymi a složitě konstruovanými kousky, kde se prolínají nekonečné možnosti digitální sféry a cirkulárního myšlení H&M,“ říká Ella Soccorsi, Concept designer H&M.

MATERIÁLY

Cirkularita je pro kolekci Metaverse Design story klíčovým prvkem. Hlavním cílem je ukázat, že high fashion a  udržitelnost mohou jít ruka v ruce. Nabízí i několik kousků vyrobených z recyklovaných polyesterových vláken získaných výhradně ze starých oděvů a textilního odpadu shromážděného ve spolupráci s programem sběru oděvů na našich prodejnách. Více kousků obsahuje monomateriály, tz. materiály sestávající z jednoho vlákna namísto směsi. A nevíc mají lemy a ozdoby, které lze snadno odstranit, což umožňuje hladší proces recyklace, jakmile kousek dosáhne konce své životnosti.

Jedny šaty z kolekce byly vyrobeny bezodpadovým střihovým procesem, technikou skládačky, která eliminuje zbytky látek z řezacích stolů a zajišťuje minimální plýtvání materiálem. Stejně průkopnické je použití inovativních materiálů, jako je recyklovaný polyester REPREVE® Our Ocean™ vyrobený z plastových lahví z oceánu. Ten byl použitý na výrobu kabátu a bundy z umělé kožešiny. A po letech vývoje zdobí 100% recyklované flitry vyrobené z odpadu z plastových lahví dvoje šaty, legíny a zelený komplet sako a sukně.

DIGITÁLNÍ KOLEKCE

Line-up kolekce Innovation Metaverse Design Story prochází pěti AR filtry (AR, neboli augmented reality, v překladu rozšířená realita), které jsou přístupné přes H&M aplikaci. AR fashion čočky, vytvořené ve spolupráce s Institute of Digital Fashion a poháněné skrz Snapchat, umožňují virtuálně zkoušet kousky z kolekce. Tato forma propojení fyzického a digitáního světa dává zákazníkům možnost vyjádřit se jednak v reálném světě a jednak také online.

Více o konceptu H&M Innovation Stories

Koncept H&M Innovation Stories byl  uveden na začátku roku 2021 a zahrnuje řadu tematických kolekcí věnovaných propagaci udržitelnějších materiálů, technologií a výrobních procesů. Předchozí témata zahrnovala módu šetrnou ke zvířatům a alternativy k materiálům pocházejícím ze zvířat, cikulární designové strategie a materiály, které recyklují odpad či udržitelnější techniky práce s barvami.

Comments

comments

Vyhledat