#Kinolabfilmfest představuje program prvního ročníku

 

Už na začátku listopadu zjistíte, s čím se potýká kurátor galerie umění v jeho tragikomickém životě ve filmu Čtverec, nahlédnete do soukromí party přátel (Naprostí cizinci) nebo se dozvíte, co všechno o nás už ví sociální sítě (Nothing To Hide). Skrze filmy a diskuze festival otevře málo diskutovaná  témata a nabídne odpovědi na to, jaké reálné dopady mají na život většinové společnosti sociální sítě a technologie umožňující sdílení obsahu. Celé dění se bude odehrávat v centru současného umění DOX, 2-3. listopadu. Více o festivalu a platformě KINOLAB na : http://bit.ly/ZjistiVice

 

O programu:

 

Téma pirátství, autorských práv, legality stahování a sdílení audio-vizuálního obsahu na internetu vyvolává mezi veřejností řadu otazníků. Prostřednictvím filmů a následných diskuzí s odborníky nabízí první ročník KINOLAB FILM FESTIVALU s podtitulem How technology made us share odpovědi na to, jaké reálné dopady mají na život většinové společnosti sociální sítě a technologie umožňující sdílení obsahu.

Festival je součástí celosvětové sítě CC World Festivals a vzniká ve spolupráci s poradensko-právním spolkem Fair Art, Centrem současného umění Dox, Barcelona Creative Commons Film Festival a  distribuční společností Film Europe. Hlavním organizátorem festivalu je filmově-diskuzn platforma KINOLAB.

 

Organizátor

KINOLAB

 

Kreativní vedoucí festivalu

Barbora Johansson

 

Výkonná vedoucí festivalu

Petra Špačková

 

Manažerka festivalu

Eva Šmerdová

 

Vedoucí filmové sekce festivalu

Nina Bumbálková

 

Vedoucí diskuzní sekce

Petra Krupičková

 

Social Media a PR

Kryštof Jamar

 

Produkce

Magdalena Sochorová

 

Grafika

Tereza Saitzová

 

Pátek 2. 11. 2018 @ Centrum současného umění DOX

 

18:00

Slavnostní zahájení 1st KFF 2018

18:10

Úvodní slovo

Úvod do Creative Commons

 

18:30

Projekce I.

Všechno je remix | Everything is a Remix
režie: Kirby Ferguson

(USA, 2012, 37 min, CZ sub)

EN FRIENDLY

Vše je jenom kopie. Režisér Kirby Ferguson zkoumá současné postoje k duševnímu vlastnictví a jak tyto postoje spíše potlačují kreativitu, než aby ji podporovaly.

 

19:15

Projekce II.

Není co skrývat | Nothing to hide

režie: Marc Meillassoux

(Německo | Francie, 2017, 1h 40min, CC, CZ sub)

EN FRIENDLY

Zásahy do individuálního soukromí a práv ze strany korporací či států a na druhé straně převládající pasivita veřejnosti ospravedlňovaná představou: “proč by zrovna mě někdo sledoval.” Skutečně nemáme co skrývat? A jak je to ve skutečnosti s naší digitální stopou?

 

21:15

Projekce III.

Naprostí cizinci | Perfect Strangers

režie: Paolo Genovese

(Itálie, 2016, 1h 33min, Film Europe, CZ sub)

EN FRIENDLY

Opravdu nemáme před svými přáteli žádné tajnosti? Kam může vést zdánlivě nevinný nápad sdílet při společné večeři každou sms a příchozí hovor. Kolik toho o sobě nesmíme vědět, abychom mohli zůstat přáteli, milenci, manželi, rodiči …?

 

22:45 Konec pátečního programu

 

Sobota 3.11.2018 @ Centrum současného umění DOX

10:00

Projekce IV.

Digitální moře | Digital sea

Pásmo krátkých filmů: Fairy tales, Loathing, NATURE all rights reserved, Red Naomi, Transparent City, (Self)exhibitions

(1h, Jihlava International Documentary Film Festival Selection, CZ sub)

EN FRIENDLY

 

11:30

Projekce V.

Oběd zdarma pro všechny | Free lunch society

režie: Christian Tod

(Rakousko | Německo, 2017, 1h 35min, Jihlava International Documentary Film Festival Selection, CZ sub)

EN FRIENDLY

Co byste dělali kdybyste měli vyřešen základní příjem? Režisér Christian Tod zkoumá teorii i historii pokusů o zavedení nepodmíněného základního příjmu a s futuristickou hravostí extrapoluje možný budoucí vývoj. Máme největší změnu v ekonomickém uspořádání společnosti na dosah?

 

14:00

Projekce VI.

TPB AFK: Příběh the pitate bay | TPB AFK: The pirate bay away from keyboard

režie: Simon Klose

(Švédsko | Dánsko | Norsko | Velká Británie | Nizozemí | Německo, 2013, 1h25min, CC, Cz sub)

EN FRIENDLY

Internetové pirátství představuje fenomén, který je většinovými médii předkládán jako něco špatného. Ovšem na pozadí sporu mezi třemi zakladateli Pirate Bay a zábavním průmyslem leží mnohem hlubší otázka a tou je svoboda internetu, myšlení, sdílení a šíření idejí. V éře internetu je totiž otázku vlastnictví třeba nově přehodnotit.

 

15:45

Panelová diskuze 1

Pirátem bez vlastní viny

„Rád bych filmy nekradl, ale na internetu je prostě nelze nikde legálně stáhnout“. Skutečně je tento argument relevantní? Panelová diskuze se bude zabývat současnými modely distribuce filmů v České republice a možnostmi diváka jednoduše a bezpečně shlédnout film.

 

17:00

Projekce VII.

Perverzní průvodce ideologií | The Pervert’s Guide to Ideology

režie: Sophie Fiennes

(Velká Británie | Irsko, 2012, 2h 15min, Film Europe, CZ sub)

EN FRIENDLY

Po úspěšném snímku Perverzní průvodce filmem vytvořili režisérka Sophie Fiennes společně se slovinským kontroverzním myslitelem Slavojem Žižekem další pozoruhodnou dokumentaristickou reflexi společnosti s cílem poodkrýt divákům cestu do podstaty ideologie – snů, které formují naše kolektivní vědomí a konání. Tentokrát podrobili své břitké analýze nejen slavná díla světového filmu, ale i reklamy, klipy a hudební skladby.

 

19:30

Panelová diskuze 2

Lidové umění kyberprostoru

Jak je to s ochranou autorských práv, když fanoušci sestříhávají filmové záběry do vlastních videí na YouTube, tvoří MEMy nebo volně dopisují knižní předlohy? Panelová diskuze se zaměří na právní limity fanouškovské tvorby v internetovém prostředí.

 

21:30

Projekce VIII.

The Square | Čtverec

režie: Ruben Östlund

(Švédsko | Německo | Francie | Dánsko, 2017, 2h 30min, Film Europe, CZ sub)

EN FRIENDLY

Prestižní muzeum moderního umění chystá konceptuální výstavu, jejíž ústřední myšlenkou je čtverec, kde uvnitř něj platí pravidlo naprosté rovnosti a tolerance. Ve spolupráci s PR agenturou pak muzeum urputně hledá ideální strategii, jak v zavaleném mediálním prostoru celou akci zviditelnit. Co však nastane, když se krátce před zahájením stává kurátor výstavy Cristian obětí bizarní kapesní krádeže? Ve svém honu za pachatelem se ocitá v situacích, které ho vedou ke zpochybňování vlastních morálních vzorů a podobně jako celá společnost se rázem i konceptuální výstava začíná utápět v bizarním zmatku, který definuje napětí mezi liberálními hodnotami, egoismem a sobectvím.

 

00:00 Konec sobotního programu

 

Comments

comments

Vyhledat