Letošní UMPRUMSHOP zvolil téma re-think, re-cycle, up-cycle. Potrvá do soboty
Pokud chcete pořídit originální dárek k Vánocům bez výčitek, že podporujete globální, konzumní trh, UMPRUMSHOP je pro vás řešením. Nejnovější prodejní přehlídka prací studentů a absolventů UMPRUM se tentokrát zaměřila na téma re-think, re-cycle, up-cycle.
Jedenáctý UMPRUMSHOP otevírá druhou dekádu své existence a zároveň se pomyslně vrací na začátek. Jeho primárním cílem je i nadále prezentovat a prodávat autorskou tvorbu studentů a absolventů UMPRUM, zároveň se však snaží zrevidovat vlastní přístup a co nejcitlivějším způsobem reagovat na aktuální společenské otázky související s environmentální krizí.
„Kurátorský výběr se zaměřuje především na kvalitní lokální produkty, které pozitivním způsobem přispívají k šíření uvědomělého přístupu k nakupování, vlastnění věcí a zájmu o jejich původ. Při výběru jsme také upřednostňovali práce, které byly tvořeny s přihlédnutím na koncept zero waste“, říká koordinátorka projektu, asistentka Ateliéru módní tvorby Alice Klouzková.
Letošní ročník UMPRUMSHOPU nabídne tvorbu 61 mladých autorů a řadu různých produktů – bytové doplňky a předměty ze skla a porcelánu, oblečení a módní doplňky, šperky nebo třeba brýle. Zastoupena je řada oblíbených autorů, ale i nováčků v oboru. Návštěvníci se mohou těšit například na přešívané svetry Renaty Dračkové, second-handová trička, kterým vdechly nový život autorské potisky Aniny Mengerové, střihy a návody jak si udělat designové módní kousky od Barbory Procházkové, batohy a ledvinky ze zbytků a starých reklamních bannerů Mikuláše Procházky, nebo brýle, které Ondřej Vicena vytvořil z odložených obrouček. Zastoupeny budou i práce z keramiky a porcelánu. Zmínit můžeme osázené květníky, které vyrobila a květiny sama vypěstovala Nela Britaňáková, nebo křišťálové vázy Anny Jožové, jejichž součástí jsou barevné střepy. UMPRUMSHOPU se opět účastní i sdružení ELPIDA. Výtěžek z ponožek, které pletly babičky ze zbytků nevyužitých vln, půjde dál na charitativní účely.
Kromě nabízených produktů autoři zodpovědně přistupovali i k instalaci v prostoru Galerie UM. Pro předvánoční market využívají výhradně použitý mobiliář a zbytkové materiály, které vznikají při školní tvorbě. „Recyklaci a upcyklaci nechceme brát jen jako aktuální téma nebo dokonce módní trend. Vnímáme ji, jako naprosto samozřejmou součást práce designéra v 21. století“, říkají studenti Ateliéru módní tvorby, pod jehož záštitou se celá akce koná.