LUSH ve své nejnovější kampani vybízí uživatele, aby se postavili Big Tech společnostem

Na tento Černý pátek se Lush v rámci pokračování své „Big Tech Rebellion“ – vzpoury proti technologickým gigantům (oznámené na konferenci SXSW v březnu ’23) spojí s decentralizovaným hnutím People vs Big Tech, aby pomohla vybrat finanční prostředky na jejich práci, jejíž cílem je zakročit proti hrstce gigantických technologických společností, které si monopolizovaly internet invazivním sledováním, predátorskými návykovými algoritmy, škodlivým obsahem a efektem „komnaty ozvěn“.

V e-shopech Lush ve Velké Británii, Spojených státech, Kanadě, Francii, Německu, Maďarsku, Španělsku, Itálii, Japonsku, Austrálii a na Novém Zélandu se bude na Černý pátek prodávat limitovaná edice koupelové bomby s názvem The Cloud (6,50 GBP), přičemž 100 % prodejní ceny (po odečtení DPH) bude věnováno organizaci People vs Big Tech.

Sdružujíc více než 100 organizací a zastupujíc více než 71 milionů občanů, reprezentuje iniciativa People vs. Big Tech velkou sílu, protestující proti obrovské moci technologických gigantů, a pomáhá dosahovat průlomových úspěchů, jako jsou například nové technologické zákony v Evropě

Vzhledem k tomu, že nové zákony přijímané ve Spojeném království a v Evropě poskytují unikátní příležitost, jak krotit velké technologické společnosti, nebyl význam komunit při utváření regulace nikdy důležitější, zejména při mobilizaci mladých lidí.

Tanya O’Carroll, zakladatelka projektu People vs Big Tech, komentuje: „Hrstka technologických miliardářů už léta řídí internet jako banda feudálních králů, kteří sbírají naše data a profitují na nich, zatímco jejich platformy ničí vše od duševního zdraví až po demokracii. Ale úžasná generace mladých vůdčích osobností povstává a bojuje proti, spojuje je vize lepšího online světa – kde jsou děti chráněny před záměrně návykovými aplikacemi, kde se můžeme připojit online a věřit tomu, co uvidíme na svých kanálech, kde se můžeme učit, objevovat a spojovat se s blízkými, aniž bychom byli neúnavně špehováni.“

Kampaň nepřináší pouze možnost finanční podpory hnutí prostřednictvím zakoupení koupelové bomby The Cloud – zákazníci*ice se mohou k Big Tech Rebellion také sami přidat. Podepsáním deklarace People vs Big Tech: The People’s Declaration se mohou připojit k otevřené síti občanských sdružení a znepokojených občanů, kteří společně protestují proti moci a zneužívání ze strany technologických gigantů.

The Cloud Bath Bomb

Annabelle Baker, globální Brand manažerka značky Lush, dodává: „Černý pátek je obecně obdobím, kdy Big Tech společnosti dosahují obrovských zisků, ale za jakou cenu? Je důležité, abychom právě v tomto kritickém období roku vedli kampaň na podporu hnutí, jako je People vs. Big Tech, které nabízí cestu k budoucnosti bez reklamy založené na sledování a ‚predátorských‘ algoritmech a vrací kontrolu zpět do rukou lidí.“

71 % lidí má obavy z toho, jak technologické společnosti shromažďují a používají jejich osobní údaje. 

Zpráva Amnesty International 

Průzkum Lush provedený v roce 2023 ve spolupráci s The Future Laboratory toto potvrdil a zjistil, že 65 % lidí si nepřeje, aby sociální sítě využívaly jejich data za účelem komerčního prospěchu a obrovský podíl 70 % lidí volá po globální legislativě, která by chránila bezpečnost uživatelů online. 

Jack Constantine, vedoucí oddělení Digital v Lush, komentuje: „Na Černý pátek před dvěma lety jsme oznámili naši ‚Anti-social Policy‘, v rámci které jsme se jako značka stáhli z platforem Meta, stejně jako z TikToku a Snapchatu. Od té doby jsme svůj postoj vůči velkým technologiím posunuli ještě dál tím, že jsme se pustili do našeho plánu digitální divestice a postavili jsme se proti tomu, jak Big Tech 5 (‚velká technologická pětka‘) ovládá naše podnikání, naše rodiny a naše komunity. Jsme nadšeni, že tento Černý pátek můžeme spolupracovat s iniciativou People vs. Big Tech, protože nastal čas začít vést aktivní boj za legislativní změny a prosazování práv, abychom narovnali podmínky a získali zpět část kontroly, kterou mají ve svých rukách Big Tech společnosti.“

LEPŠÍ ČASY NA OBZORU

Od tohoto Černého pátku, 24. 11. 2023, si zákazníci*ice Lush ve vybraných zemích mohou koupit koupelovou bombu The Cloud (6,50 GBP), přičemž 100 % prodejní ceny (po odečtení DPH) půjde na konto organizace People vs Big Tech. Stačí vhodit si ji do napuštěné koupele a v objetí obláčku uklidňující růže a povznášející silice ze sicilských citronů pak mohou relaxovat s vědomím, že svým nákupem pomáhají bojovat proti moci a zneužívání ze strany Big Tech společností. 

THE BIG TECH REBELLION: VZPOURA LUSH PROTI TECHNOLOGICKÝM GIGANTŮM

Lush se již více než deset let aktivně zabývá digitální etikou, kulturou sociálních médií a budoucností technologií, přičemž v popředí zájmu jsou lidská práva. Od boje proti internetovým odstávkám až po zvyšování povědomí o dopadech sociálních médií na duševní zdraví – posláním Lush je „zanechat svět krásnější, než jsme jej našli“. Technologie nemusí být neetické, mohou být vytvářeny pro větší dobro a pozitivně ovlivňovat sociální změny.

O hnutí People Vs Big Tech

People Vs Big Tech (PvBT, „Lidé proti technologickým gigantům“) je globální hnutí bojující proti moci a zneužívání ze strany Big Tech společností. Jejich hlavní prioritou je zajistit, aby dnešní technologičtí titáni a zástupy jejich lobbistů nemohli být dominantními tvůrci technologických pravidel a regulací zítřka. Příliš dlouho bylo malé hrstce ředitelů technologických společností dovoleno pošlapávat naše práva a narušovat naše komunity, šířit dezinformace v průmyslovém měřítku, vyvolávat nenávist a polarizaci společnosti a využívat naši zranitelnost – to vše proto, aby nás nutili klikat a scrollovat, zatímco oni profitují z našich dat. Přiměly nás k tomu, abychom jim poskytli „souhlas“ a přispěli tak k růstu jejich rozsáhlých impérií pro získávání osobních údajů a sledování. Zatímco tyto korporace na našem sledování dosahují neslýchaných zisků, my, lidé, neseme břemeno tohoto zničujícího obchodního modelu.

Sdružujíc více než 100 organizací a zastupujíc více než 71 milionů občanů, reprezentuje iniciativa People vs. Big Tech velkou sílu přetvářející rozhořčení veřejnosti v konkrétní kroky vedoucí ke změně a pomáhá k průlomovým vítězstvím, jako jsou například nové zákony o technologiích v Evropě.

O Lush

Lush vyvíjí, vyrábí a prodává čerstvou ručně vyráběnou kosmetiku. Je kosmetickou společností s aktivistickým srdcem, jejímž posláním je vyrábět produkty pro každou potřebu a vést kosmetickou revoluci za záchranu planety. Hlavním cílem je zanechat svět krásnějším, než jsme jej našli (aneb Lusher than we found it), tedy v podstatě dávat společnosti a životnímu prostředí více, než si bereme. A ve světě, kde se technologie staly nezbytnou součástí každého podnikání, je přirozené, že pokud jde o digitální etiku, Lush prosazuje ty nejlepší postupy.

Comments

comments

Vyhledat