Manifesto Market Smíchov otevře 19. července
Manifesto Market Smíchov otevře 19. července. Prostor na levém břehu Vltavy nabídne zahradu, tankové pivo, originální limonády a koktejly, spárované s neobvyklými recepty a exotickými kuchyněmi. Manifesto tak slibuje oživit nyní nevyužívaný dvůr smíchovského secesního Národního domu, kde v současnosti parkují auta. Pop-up bude mít kratší život než market Na Florenci a po zimě se přestěhuje na jiné místo Prahy 5.
Nová kulinářská oáza
Manifesto Smíchov bude spolupracovat se zavedenými specialisty na fine-dining, jako jsou Zátiší Group a Sasazu, a nebudou chybět některé oblíbené street food koncepty z Florence – PokeHaus, The Craft s dosud neuvedenými novinkami či Faency Fries. Pilsner Urquell vybaví hlavní bar čtyřmi zbrusu novými měděnými tanky na tankové pivo a vedle plzeňského se budou čepovat pivní speciály Vinohradského pivovaru, který je s Manifestem pevně spojený i na Florenci. Ve výběru sládků se budou objevovat další české mikropivovary. Pilsner Urquell pro návštěvníky připravuje také školy čepování, které návštěvníkům poskytnou možnost vyzkoušet si, jak správně načepovat hladinku pod vedením nejlepších výčepních z České republiky – vítězů soutěže Master Bartender. Budou zde hostovat i výčepní z různých koutů světa, kteří čepují plzeň v zahraničních restauracích.
Lokalita na náměstí 14. října je jen pár set metrů od rušného Anděla, blok od obchodního centra Nový Smíchov, 3 minuty tramvají z Újezdu a v docházkové vzdálenosti od smíchovské náplavky nebo Tančícího domu. K místu přímo přiléhají dva parky, které budou vybízet k posezení s piknikem z Manifesta. Manifesto má ambici vrátit krev do žil dříve tepajícímu srdci smíchovského komunitního života a znovuobjevit jeho půvab. Manifesto bude nadále výhradně cashless ve spolupráci s Mastercard.
Design, hudba, kultura
Manifesto Smíchov bude zvát DJs a pořádat živá hudební vystoupení ve spolupráci s týmem Ameba Production, producenty legendárního festivalu Rock for People. V partnerství s Red Bullem bude Manifesto pořádat cyklus koncertů, talk shows a filmových promítání, příležitostně také jiných uměleckých žánrů. Všechna tato představení pod otevřeným nebem, ve stínu 111 let staré secesní fasády, budou přístupná zdarma.
Manifesto vytvoří mnoho zón k sezení a relaxaci. Uznávané architektonické duo Chybík + Krištof prostor vybaví mělkou vodní plochou a příjemnou pochozí palubou a vytvoří zelený labyrint pomocí stovky květináčů s bambusem, chmelem a kvetoucími popínavkami.
Nábytkářské designové studio mmcité Davida Karáska bude nadále spolupracovat s Manifestem a do třetice zde v premiéře uvede novou designovou řadu, konkrétně subtilní piknikové lavice rautster pro 6 osob, vyrobené ze dřeva a oceli. Mmcité také vybaví prostor betonovými koši na tříděný odpad a okolo bazénu se objeví jejich lehátka.
Mise Manifesta
Přípravy otevření Smíchova probíhají rok po první intervenci Manifesta v Praze na Florenci.
„Snažíme se inovovat a vyvolat hlubší změnu. Chceme přetvořit nevyužitá místa, přinášet unikátní gastronomické zážitky, zlepšovat kvalitu života ve čtvrti, kde se nacházíme. A také předefinovat retail, jehož tradiční podoba je v podstatě tonoucí odvětví. Hodně jsme se zaměřovali na čísla a data a snažili se podle nich zlepšovat za pochodu, mnohé výsledky jsou pro nás samotné překvapivé. Dosud jsme v jedné lokalitě dali vzniknout 180 pracovním pozicím, uspořádali jsme 200 kulturních eventů přístupných zdarma a zrodila se silná komunita – naše nejpopulárnější sociální sítě zasáhly na 6 miliónů uživatelů. Získali jsme ocenění Obchodník roku za zákaznickou zkušenost a pomohli k rozjezdu několika novým gastronomickým podnikům – šest nájemců z Manifesta si posléze otevřelo kamenné pobočky. Soustředíme se na každý okamžik, který u nás návštěvníci stráví, aby byl přívětivý, inspirující, zapamatovatelný a něčím nečekaný. Pokud by některý z těchto zásadních dílků chyběl, čísla samotná by pro mne neměla velký význam,“ komentuje Martin Barry, zakladatel a kreativní a hybná síla za Manifestem.
Rozšíření
Otevření Manifesta na Smíchově je prvním krokem expanze, kterou plánuje Martin Barry. V pokročilé fázi jednání je již několik lokalit, kde se očekává otevření v průběhu roku 2020. Mezinárodní rozšíření a vývoj digitálních technologií, jež budou zpříjemňovat zkušenost zákazníků, jsou hlavními vektory, které vyústily v letošní investici do Manifesta od skupiny Rockaway. V horizontu nejbližších měsíců se chystá rozvoz jídel včetně možnosti jedné sloučené objednávky od různých prodejců nebo zavedení digitální předplacené karty.
PRVNÍ AKCE
První možnosít navštívit Manifesto je víkend od 19/7, v pátek zahraje od 18 h ZEA! Z gastro zajímavostí se plánuje škola čepování.
Grand opening proběhne 24. července. Vrcholem bude site-specific taneční performance souboru 420PEOPLE:
DUSK by 420PEOPLE
site-specific performance
Obsazení: Simona Machovičová, Veronika Tököly, Filip Staněk
Choreografie: Václav Kuneš & tanečníci
Site-specific performance souboru současného tance 420PEOPLE nese název DUSK a je inspirována představením THE WATCHER v produkci 420PEOPLE & Please The Trees. Nenechte si tři tanečníky v pohybové extázi, kteří posouvají fyzické hranice zase o kousek dál na jevišti i ve vodě. „Nejdokonalejší technologie, kterou máme na dosah, je naše tělo. Kdybychom opravdu chtěli, dokážeme být najednou úplně všude.“
Manifesto | Praktické informace
Manifesto Smíchov: Opening 19. července. Otevírací doba 11-22, denně.
Manifesto Florenc: Otevírací doba 11-22, denně.
Manifesto je nekuřácké, cashless a psi na vodítku do Manifesta smí.
Web | manifesto.city
Facebook | @manifesto.market
Instagram | @manifesto.market