Namixuj si vlastní podnikání: jak se to podařilo dvěma kamarádům, co založili Mixit

foto Mixit
foto Mixit

Když dnes Martin Wallner vzpomíná na své podnikatelské začátky, neubrání se úsměvu. „Byli jsme mladí, nadšení, naivní… Ale šikovní!”

Na tom něco bude, protože Mixit dnes zná opravdu každý. Jak se jim podařilo vybudovat takhle oblíbenou značku, šlo to samo, nebo to místy drhlo?

foto Mixit

Začátky jsou vždycky rozjeté. A krušné

Se spolužákem z ekonomky Tomášem Huberem založili Mixit v roce 2010. Měli nápad, o kterém byli přesvědčení, že je to díra na trhu, chuť podnikat a spoustu elánu. „Začínali jsme sami dva, jeden mixoval produkty, druhý balil objednávky,” vzpomíná Martin Wallner. „Že bychom měli na výrobním systému trošku zamakat nám došlo během prvních Vánoc. Objednávky se na nás valily ze všech stran a my jsme absolutně nestíhali,” přiznává druhý z otců zakladatelů, Tomáš Huber. Počkat – odkud se všechny ty objednávky vzaly?

 

První lásky: Facebook a všichni zákazníci

Oba se shodují, že na začátku jim neskutečně pomohl Facebook. Tehdy ještě algoritmy nebyly tak přísné a stránka získala svých prvních tisíc fanoušků za pár měsíců úplně bez reklam (po deseti letech se pyšní 170 tisíci fanoušků). Dalším klíčovým prvkem vedoucím k úspěchu byl jejich přístup. Pro Mixit zákazník byl, je a bude vždycky na prvním místě. Dnes už se to může zdát trošku jako klišé, ale co jiné značky jen říkají, tak to v Mixitu mají v DNA od narození.

foto Mixit

Jak zvládnout růst

Oba zakladatelé věděli, že si věci chtějí dělat po svém a to vedlo ke spoustě skvělých nápadů, ale i některým neúspěchům. Během prvních deseti let se tak z Mixitu stal love brand, který každoročně rozšiřuje sortiment a zvládá i expanze do dalších zemí (Slovensko, Polsko) bez pomoci cizího investora. Ale u těch expanzí se ještě na chvíli zastavíme – ne všechny se totiž povedly. Konkrétně ta kanadská se nepovedla. A tak se Mixit rozrůstá zatím všude tam, kam může dojet pohodlně dodávkou s logem Mixitu. Čerstvě třeba do Maďarska.

foto Mixit

A co dál

Za těch deset let se nabídka ze snídaňových mixů rozšířila o křupavé, mrazem sušené ovoce, tyčinky Mixitky, snídaňové kaše a drinky a mega oblíbené mazací oříškové pomazánky Mixitelly, které jsou stejně jako všechny ostatní produkty bez palmového oleje. A nemusíte se bát, že byste na objednávku na míru vašim chutím čekali dlouho. Desítky zaměstnanců, padesátka brigádníků a dva stroje na mixování se postarají o to, že u vás bude během pár dnů.

A plány do budoucna? V letošním roce chystá Mixit další rozšíření sortimentu, třeba o ovocné jamy a ovocné “smoothie bowls”. Sice nebudou křupavé, ale protože mají obsahovat vysoké procento ovoce, máme se rozhodně na co těšit.

 

www.mixit.cz 

 

Comments

comments

Vyhledat