Nehledejte ideál na sociálních sítích! I to zaznělo na Booster Academy od GymBeamu

Sociální sítě jako zdroj problematického přístupu k vlastnímu tělu nebo k zdravému stravování, i taková premisa zazněla na včerejší Booster Academy od GymBeamu, už druhém setkání odborníků z oblasti sportu, fitness a zdravého životního stylu.

Booster Academy jako formát proběhl po druhé a i tentokrát nabídl skvělé přednášky, které účastníkům přinesly několik zajímavých pohledů na výživu nebo zdravý přístup ke sportu. Magdalena Kekrtová, nutriční terapeutka, která se na profilu @nehladu zaměřuje především na přístupy k redukci a nabírání hmotnosti, zdravý vztah k jídlu a PPP (poruchy příjmu potravy), apeluje na neustálou edukaci, vysvětlování a vyvracení mýtů v oblasti zdravé výživy. “Místo zákazů a příkazů doporučuji vysvětlovat. Je důležité klientům, a v případě vážnějších problémů také pacientům, správně interpretovat, proč daná potravina nemusí být vhodná právě pro ně, i když pro někoho dalšího může být zcela v pořádku. Základem je také konzultace potíží s odborníkem. V případě vážných poruch v oblasti výživy je vždy nutné propojení s psychiatrem nebo psychologem, protože se ve většině případů pojí s nějakým vážnějším a hlubším problémem”, vysvětluje Kekrtová. 

Magdaléna Kekrtová také zmínila zajímavý fenomén “Full Day of Eating”, tedy sdílení celodenního jídelníčku na sociálních sítích, který ale většinou není realistický, zaměřuje se na jednostranné potraviny jako jsou fitness koláče, práškový protein v každém jídle, různé suplementy nebo cílení na nízkotučné výrobky. “Inspirace je vždy v pořádku, ale cílené hltání a kopírování instagramových profilů bez širšího kontextu může být problematické, a to nejen v oblasti stravování, doplňuje terapeutka. 

Že sport a vysoká výkonnost není jen o stravě, ale také o mentální odolnosti a kvalitě tréninku potvrdil i mindset mentor Jiří Kastner. Správné nastavení mysli totiž může přinést výsledky, ať už ve vrcholovém sportu, tak i v byznysu a managementu. Základem je takzvaný “wincode” – ovlivnitelný, nastavitelný stav osobnosti nebo celého týmu, který předurčuje úroveň výkonu a pravděpodobnost kvalitních a vítězných výsledků ve všech oblastech lidské činnosti. Není žádným tajemstvím, že ve sportu, a především v tom vrcholovém, rozhoduje hlava: “Trénink potřebuje nejen fyzické tělo, ale i to emocionální a mentální. Na to nezapomínejme. Mentální trénink totiž násobí ten svalový”, vysvětluje Kastner. Ke své přednášce přizval i profíky z kulturistiky, Dominika Trkana a Jiřího Šéna, kteří se podělili o osobní zkušenosti z praxe.

Společnosti GymBeam se i tentokrát podařilo propojit odborníky z různých profesí a podpořit tak vlastní komunitu vzděláváním v oblastech, které ji zajímají. Na další pokračování Booster Academy od GymBeamu se můžeme těšit už v květnu. 

O GymBeam: 

GymBeam je s obratem 105 milionů eur za rok 2022 největším fitness e-shopem v regionu CEE. Zaměřuje se na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství. Ve svém portfoliu má více než 120 značek a tisíce produktů. Velkou část jeho tržeb tvoří vlastní výroba pod značkami GymBeam, VanaVita, BeastPink, STRIX a XBEAM. 

Společnost GymBeam od vzniku expandovala do dalších krajin Evropy. Momentálně působí na 15 trzích, mezi které kromě Slovenska a Česka patří například Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Bulharsko, Ukrajina, Slovinsko, Polsko, Německo či Itálie.

 

Comments

comments

Vyhledat