Nejlépe hodnocená vlaková linka spojuje Prahu a západní Čechy
V rámci celkové spokojenosti s cestováním na linkách dálkové železniční dopravy zákazníci Českých drah nejlépe hodnotí linku R15 na trase Praha – Ústí nad Labem – Cheb. Od konce roku 2021 na ní dopravce nasazuje nové vlakové soupravy InterJet, které nabízejí rychlé a komfortní cestování, dostatek prostoru pro cestování s koly, kočárky nebo invalidními vozíky a kvalitní mobilní signál.
„Prostřednictvím naší aplikace Můj vlak jsme od cestujících dosud obdrželi 168 tisíc hodnocení spokojenosti s jízdou,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a dodává: „Průměrné hodnocení zákazníků se pohybuje ve výši okolo 4 z 5 hvězdiček, kdy 5 znamená nejlepší hodnocení. Jinými slovy lze také říct, že téměř 75 % našich cestujících odpovědělo na hlavní otázku týkající se komplexní spokojenosti během jízdy kladným hodnocením.“
Z hodnocení zákazníků vyplývá, že jsou nejvíce spokojení s úrovní služeb na lince R15 Krušnohor, která spojuje Prahu s Ústím nad Labem, Karlovými Vary a Chebem. České dráhy na ní nasazují moderní soupravy InterJet a díky vysoké úrovni služeb tato linka získala průměrné hodnocení na úrovni 4,3 hvězdiček. Nejnovější dálkové soupravy nasazují ČD také na lince z Prahy přes Plzeň do Chebu a i zde se těší velké oblibě. Nasazení InterJetů na těchto dvou linkách vnímají zákazníci velice pozitivně a v mobilní aplikaci Můj vlak ohodnotili samotnou soupravu celkem 4,4 hvězdičkami z pěti.
Velké oblíbenosti se u cestujících obecně těší také komerční linka Ex1 z Prahy přes Olomouc na Ostravsko, kde ČD nasazují vlaky SC Pendolino a kvalitní soupravy EuroCity. Ta dosáhla také výborného výsledku na úrovni 4,3 hvězdiček.
Aplikace Můj vlak, v níž cestující hodnotí svou spokojenost s cestou, získala na začátku března ocenění na mezinárodní konferenci v Londýně. Její hlavní přínos spočívá především v tom, že cestujícím poskytuje komplexní informační servis pro jízdu vlakem. Cestující si díky aplikaci Můj vlak snadno vyhledají spojení, zakoupí jízdenku nebo jsou jejím prostřednictvím upozorněni na mimořádnosti na trase. Prostřednictvím aplikace cestující také snadněji vyřídí i případné reklamace nebo odškodnění.