Nejoblíbenější turistické cíle v ČR? Známe výsledky soutěže
Safari Pivovar ve Dvoře Králové se stal absolutním vítězem sedmého ročníku soutěže agentury CzechTourism o nejlepší turistický cíl DestinaCZe. Ve finále soutěže hlasovalo 15 630 osob. Agentura to oznámila na festivalu Colours of Ostrava.
„Budoucnost Česka je v kreativní práci s turismem,“ uvedl ředitel agentury Jan Herget. „Cestovní ruch nyní přispívá 2,9 procenty HDP. Abychom jako republika uspěli v tvrdé konkurenci a zachovali si svižný hospodářský růst, musíme vytvářet prostředí pro inovace ve všech odvětvích a oborech, včetně turismu. Vítězství Safari Pivovaru je toho příkladem. Každého bych tam rád pozval na návštěvu.“
V Safari Parku Dvůr Králové byl vloni na Světový den nosorožců otevřen Safari pivovar, nabízející originální pivo vařené přímo v zoologické zahradě. Z výnosu pivovaru se sponzoruje chov nosorožců a ochrana tohoto ohroženého druhu ve volné přírodě.
„Letošní ročník DestinaCZe vyzdvihuje a oceňuje inovativní turistické cíle,“ dodal Herget.
Sedmého ročníku soutěže se zúčastnilo 15 630 hlasujících, kteří rozdali 46 890 hlasů. Vybírali z devíti finálních projektů.
Agentura CzechTourism zřízená ministerstvem pro místní rozvoj podporuje udržitelný cestovní ruch v Česku a pomáhá podnikatelům hledat inovativní řešení pro budoucnost tohoto významného hospodářského sektoru.
CzechTourism podporuje regionální cestovní ruch i pomocí ostatních projektů – méně známé lokality v rámci udržitelného cestovního ruchu soutěží v projektu Evropské Unie European Destination of Excellance (EDEN), desetitisíce tipů na výlety poté volnočasový portál Kudy z nudy.
VÝSLEDKY SOUTĚŽE DESTINACZE 2019:
Kategorie Trendy a novinky
První kategorie představila nově otevřené turistické atrakce, které započaly svůj provoz od konce minulého ročníku.
- Safari Park, Dvůr Králové – 8 011 hlasů
- Hvězdárna a planetárium Brno – 6 111
- Muzeum umění a designu Benešov – 1 509
Kategorie Kudy z nudy
Druhá kategorie byla určena rodičům a dětem a soupeřily v ní atraktivity, které dokáží nabídnout zábavu pro celou rodinu.
- Statek Bernard – 5 681
- EKOPark Liberec – 5 472
- Zámek Žďár nad Sázavou – 4 478
Kategorie Česko jede
Třetí kategorie patřila aktivnímu odpočinku a jeho vyznavačům se v ní představily destinace aktivního turismu.
- Resort Olešná u Frýdku-Místku – 6 065
- Singletrail Moravský kras – 5 387
- Trail Park Klínovec – 4 179
O soutěži
Soutěž organizuje agentura CzechTourism jako nástroj podpory domácího cestovního ruchu. Hlasovat v soutěži bylo možné od 6. května do 2. června 2019.