Nejoblíbenější turistické cíle v ČR? Známe výsledky soutěže

Safari pivovar, foto  CzechTourism
Safari pivovar, foto CzechTourism

Safari Pivovar ve Dvoře Králové se stal absolutním vítězem sedmého ročníku soutěže agentury CzechTourism o nejlepší turistický cíl DestinaCZe. Ve finále soutěže hlasovalo 15 630 osob. Agentura to oznámila na festivalu Colours of Ostrava.

 „Budoucnost Česka je v kreativní práci s turismem,“ uvedl ředitel agentury Jan Herget. „Cestovní ruch nyní přispívá 2,9 procenty HDP. Abychom jako republika uspěli v tvrdé konkurenci a zachovali si svižný hospodářský růst, musíme vytvářet prostředí pro inovace ve všech odvětvích a oborech, včetně turismu. Vítězství Safari Pivovaru je toho příkladem. Každého bych tam rád pozval na návštěvu.“ 

V Safari Parku Dvůr Králové byl vloni na Světový den nosorožců otevřen Safari pivovar, nabízející originální pivo vařené přímo v zoologické zahradě. Z výnosu pivovaru se sponzoruje chov nosorožců a ochrana tohoto ohroženého druhu ve volné přírodě.

Letošní ročník DestinaCZe  vyzdvihuje a oceňuje inovativní turistické cíle,“ dodal Herget.

Sedmého ročníku soutěže se zúčastnilo 15 630 hlasujících, kteří rozdali 46 890 hlasů. Vybírali z devíti finálních projektů.

Agentura CzechTourism zřízená ministerstvem pro místní rozvoj podporuje udržitelný cestovní ruch v Česku a pomáhá podnikatelům hledat inovativní řešení pro budoucnost tohoto významného hospodářského sektoru.

CzechTourism podporuje regionální cestovní ruch i pomocí ostatních projektů – méně známé lokality v rámci udržitelného cestovního ruchu soutěží v projektu Evropské Unie European Destination of Excellance (EDEN), desetitisíce tipů na výlety poté volnočasový portál Kudy z nudy. 

Statek Bernard, foto CzechTourism

 

VÝSLEDKY SOUTĚŽE DESTINACZE 2019:

Kategorie Trendy a novinky

První kategorie představila nově otevřené turistické atrakce, které započaly svůj provoz od konce minulého ročníku.

  1. Safari Park, Dvůr Králové – 8 011 hlasů
  2. Hvězdárna a planetárium Brno – 6 111
  3. Muzeum umění a designu Benešov – 1 509

 

Kategorie Kudy z nudy

Druhá kategorie byla určena rodičům a dětem a soupeřily v ní atraktivity, které dokáží nabídnout zábavu pro celou rodinu.

  1. Statek Bernard – 5 681
  2. EKOPark Liberec – 5 472
  3. Zámek Žďár nad Sázavou – 4 478

 

Kategorie Česko jede

Třetí kategorie patřila aktivnímu odpočinku a jeho vyznavačům se v ní  představily destinace aktivního turismu.

  1. Resort Olešná u Frýdku-Místku – 6 065
  2. Singletrail Moravský kras – 5 387
  3. Trail Park Klínovec – 4 179

Resort Olešná, foto CzechTourism

 

O soutěži

Soutěž organizuje agentura CzechTourism jako nástroj podpory domácího cestovního ruchu. Hlasovat v soutěži bylo možné od 6. května do 2. června 2019.

Comments

comments

Vyhledat