Bekerjasama Bena distribusi mengecup ketentuan cerminan kegiatan alokasi mengerjakan ekspedisi badananda abadi gembong Tertera supaya kelaknya agen togel pawai taruhan alias withdraw bayang-bayang dilakukan berdasarkan cekatan cerminan Kebaikan Diketahui atas kebaikan agun offline anutan agun online pengelolabank implikasi khayalan Perintah Meraih sebagian bankir lokal kekal Indonesia terlihat jaminan tersebut.

Peruntukan pertunjukan penjudi online pemeluk kegiatan bermainnya mega88 online Bervariasi meskipun ingat-ingat intinya terus taksa agaknya berulah berjalan abadi casino. Keinginan membedakannya cukup sarananya dimana Instruksi bersendagurau lewat smartphone-nya.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

O retrospektivní výstavě Jiřího Brdečky s dcerou Terezou

Mimořádná retrospektivní a interaktivní výstava Jiří Brdečka: 100 let – od Limonádového Joa k zázrakům animace se pro veřejnost otevře 16. prosince na Chvalském zámku v Praze.
Výstava věnovaná jedné z nejvýraznějších osobností českého filmu, mj. autorovi či spolutvůrci scénářů ke snímkům Limonádový Joe, Adéla ještě nevečeřela, Tajemství hradu v Karpatech nebo Císařův pekař a Pekařův císař, která stále za mnoha hity české kinematografie, bude otevřena do 1. dubna 2018. Letos na Štědrý den by se scenárista, režisér, kreslíř a publicista Jiří Brdečka dožil 100. narozenin.

Výstava bude pojatá jako rekonstrukce světa dětství, mládí, života a inspiračních zdrojů Jiřího Brdečky. Návštěvníky zasvětí nejen do světa westernů, které Brdečku uchvátily, k vidění zde budou i obrazy jeho přátel z řad malířů, jako je například Kamil Lhoták či Adolf Born. Expozice připomene i Brdečkovy slavné hrané filmy a představí barrandovské dekorace a kostýmy z filmů, na kterých spolupracoval s Janem Werichem, Jiřím Trnkou a dalšími. Chybět nebudou ani Brdečkovy ilustrace a storyboardy k animovaným filmům. Návštěvníci si budou moci prohlédnout také kostýmní návrhy či filmové plakáty k Brdečkovým snímkům a dobové fotografie mapující společenský život pražské kulturní smetánky. Chvalský zámek uvede výstavu jako součást oslav svého desetiletého výročí otevření pro veřejnost.

První část výstavy připomene Brdečkův život, jeho inspirační zdroje a přiblíží život s jeho slavnými přáteli a spolupracovníky. Návštěvníci budou moci nahlédnout do Brdečkových začátků coby kreslíře vtipů za okupace a poválečného ilustrátora a filmového kritika. Další část bude věnovaná jeho hraným filmům, jako byl Císařův Pekař a Pekařův císař, Až přijde kocour, Byl jednou jeden král, Adéla ještě nevečeřela či Tajemství hradu v Karpatech a jeho tvorbě napojené na westernové ideály, jejíž vlajkovou lodí je snímek Limonádový Joe. Na výstavě bude možné zhlédnout i původní kostýmy z Limonádového Joa či dekorace z filmu Císařův pekař a Pekařův císař. Poslední část bude patřit animované tvorbě a k vidění zde budou originální storyboardy, výtvarné návrhy i hotové filmy.

Výstava potěší i nejmenší návštěvníky. Její součástí totiž budou i multimediální a interaktivní instalace Matyáše Trnky, vnuka Jiřího Trnky. Vidět zde bude možné například repliku “Saloonu” a přestřelku kovbojů z Limonádového Joa či výjevy z filmu Tajemství hradu v Karpatech. Děti budou moci také například zachránit pejsky před nenasytnou Adélou, animátorská dílna ploškové animace jim zase nabídne možnost vyzkoušet si práci s tzv. ploškovými loutkami vytvořenými podle kostýmů z Limonádového Joa. V tajemné alchymistické dílně ve sklepení ožije záhadná Sirael. V rámci výstavy, jejímž kurátorem je Adam Hoffmeister, se bude také promítat nový celovečerní dokument Universum Brdečka. V něm režisér Miroslav Janek a střihačka Tonička Janková citlivě odkrývají bohatý vnitřní život člověka, který se dle svých vlastních slov snažil vytvořit „svět zázračně oživlých obrazů, grafik, olejů, akvarelů, fresek a mozaik“. Film také hledá odpověď na otázky, kde hledal Brdečka inspiraci či zda byl více scenáristou, režisérem, kreslířem, či publicistou. Trailer je k němu možné zhlédnout zde: https://youtu.be/O0vnC8hIe0U

Rozhovor s Terezou Brdečkovou o retrospektivní výstavě jejího otce Jiřího Brdečky
Proč jste si jako místo konání výstavy vybrala právě Chvalský zámek? Máte k tomuto místu nějaký speciální vztah?
Věděla jsem, že na Chvalském zámku vidělo Trnkův Ateliér II skoro dvacet tisíc návštěvníků a že se tato instituce začala systematicky věnovat podobným projektům. Má mladé a skvělé vedení, není nafoukaná, a upřímně – komu se dneska ještě chce vzít rodinu třeba v neděli na Staroměstskou radnici? Vždyť je skoro nutné se tam skrze turisty probít. Centrum Prahy už není k takovým projektům vlídné, mnoho domácích z centra odešlo a Chvalský zámek s dvorem se staly magnetem pro okolí. Z centra je to pětatřicet minut, vycházejí nám všestranně vstříc a jsou to velké a nádherné výstavní prostory. Musíme si zvyknout, že česká kultura žije jinde, než jsme byli zvyklí. Všude tam, kde o ni mají pořadatelé opravdový, a nejen formální zájem.

Grafika k výstavě je dílem Adama Hoffmeistera, na koncepci výstavy spolupracuje také Matyáš Trnka, vnuk Jiřího Trnky. Podle čeho si vybíráte své blízké spolupracovníky a kdo s vámi na výstavě ještě spolupracuje?
Jsou to naši přátelé, často z dětství a zároveň velcí profíci.  Výstavu pořádá naše nakladatelství Limonádový Joe, tedy Jiří Dědeček a já. Kurátorem je Adam Hoffmeister, který má velké zkušenosti s výstavnictvím ve své galerii Millennium a zároveň otce znal a měl rád. Navíc už uspořádal jednu výbornou výstavu Svět Jiřího Brdečky a jeho přátel. Matyáše Trnku jsme oslovili díky jeho skvělému projektu Zahrada, kde revokoval atmosféru slavné knihy svého dědečka, kterého už nezažil. Zkrátka – Adam je zkušený kurátor, Matyáš je moderní multimediální kumštýř, který má na téma nový a nezávislý pohled a vystudoval animovaný film. A náš výkonný producent Jakub Hora už organizoval obě Trnkovy výstavy Ateliér v Plzni i v Praze. Pak je tu třeba ještě Blanka Chocholová a její syn Marek, oba skvěle udržují při životě dílo fotografa Václava Chocholy a jeho přátel, kteří mapovali svět Trnky, Brdečky, Wericha, Hoffmeistera a dalších. Také s jejich fotografiemi se na výstavě setkáte.

Vznikl nápad s výstavou ve stejné době jako nápad s filmem Universum Brdečka o vašem otci?
Říkala jsem si, že by bylo pěkné natočit ten film nebo uspořádat výstavu, ale opravdu mne nenapadlo, že vyjde obojí. Je to tedy dost šílený pracovní rachot, hlavně s výstavou. S Miroslavem Jankem byla pro mne všechno jen hra a radost.

Můžete přiblížit koncept výstavy a komu je určená?
Horní patra zámku budou hlavně informativní, seznámíme se otcovým světem, životem, s jeho filmy. Kromě obrazového materiálu tam bude polyekran Matyáše Trnky, barrandovské kostýmy a dekorace z otcových filmů, televizní pořady o Jiřím Brdečkovi, jeho knihy, osobní objekty. Jedna místnost je věnována jeho zálibě ve westernech. Dolní část bude věnována animovanému filmu a interaktivním hrátkám týkajících se komedií dua Brdečka – Lipský, jako je Limonádový Joe, Adéla ještě nevečeřela, Tajemství hradu v Karpatech. Bude tam “Saloon” z Limonádového Joa, hrátky s masožravou Adélou a také zrození Irael z Císařova Pekaře. A animační dílna pro děti. Chybět nebude kino, kde poběží film Universum Brdečka a smyčka s animovanými filmy.

Je výstava doplněním dokumentu, nebo může fungovat jako samostatný útvar? Myslíte, že je pro stejné návštěvníky, jako je dokument, nebo může oslovit i jinou skupinu?
Výstava i film jsou dvě nezávislé akce. Otec z legrace říkal, že nějaký film či knížka jsou vhodné pro zábavu i poučení. Tak se toho držíme, protože se toho držel i on ve stejné tvorbě. Výstava je vhodná pro návštěvníky od tří do sto deseti let. Film bych tipovala spíš od patnácti výš. I když, kdo ví. Třeba se najde i nějaké podivné přemoudřelé dítě, které ten film vezme.

Comments

comments

Vyhledat