PechaKucha Night Prague vol. 77

 PKNP vol. 77 proběhne ve středu 30. 3. 2022 v Přítomnost Boutique Cinema. V 19.20 otevíráme dveře20.20 začíná mluvit první mluvčí. Pro diváky chystáme speciální PechaKucha drink, prodej vybraných knížek od knihkupectví Artmap a PechaKucha fotostěnu. Před a po programu vybírá hudbu Radio 1. Po skončení všech prezentací je v prostoru kina možné setrvat do pozdních nočních hodin.

KDO VYSTOUPÍ 
Ve formátu 20 obrázků x 20 vteřin promluví sociolog David Platil, architekti Jakub Dvořák a Michal Bílek ze studia atlas forem, grafický designér Lukáš Kijonka, Magdaléna Vojteková a Viktorie Prokopová ze studia Palma de alma, umělec Přemysl Procházka, architekti Jiří Janďourek a Ondřej Novák z ateliéru atakarchitekti, fotografka Viktorie Macánová, režisér Jan Strejcovský a producent Jakub Wagner ze společnosti GPO PlatformFilip Bitnar Filip Čapský – zakladatelé iniciativy Grafický odpad, hudebník Tomáš Vtípil, architekt Ivan Kroupa, dokumentaristka Haruna Honcoop, grafický designér Pavel Kuja a autor knihy o fotografovi a filmařovi Ferdinandovi Bučinovi Tomáš Rasl.

► VSTUPENKY na PKNP vol. 77 >> ZDE

atlas forem / bytový dům Wintrovka Pardubice
David Platil (Bahno Prahy)
Sociolog a sociální antropolog, dlouhodobě se věnuje oblastem města, urbanismu a veřejného prostoru. Před čtyřmi lety začal systematicky shromažďovat informace o nouzových koloniích a založil první český web zaměřený na toto specifické téma: Bahno Prahy.
https://www.bahnoprahy.cz

Jakub Dvořák a Michal Bílek (atlas forem)
Architekti, spolužáci z liberecké FUA, se společným rodištěm v Pardubicích. Studio založili v roce 2020 mezi vlnami pandemie. Důležitá je pro ně práce s kontextem, jeho silná a slabá místa, ze kterých staví silný koncept, ostatní je hra s formou. Baví je práce v menším městě, součástí jehož kultury chtějí být. https://atlasforem.cz

Magdaléna Vojteková a Viktorie Prokopová (Palma de alma)
Zakladatelky studia Palma de alma. Obě vystudovaly K.O.V. ateliér pod vedením Evy Eisler na UMPRUM v Praze. Balancují na hraně krásy, funkčnosti a osobitém výrazu. Jejich tvorba sahá od designu nábytku, objektů až po interiéry a instalace. Je založena na silných osobních vzpomínkách a vyprávění příběhů s typickým smyslem pro humor a formální poezií.
www.palmadealma.com

Lukáš Kijonka
Je designér pracující primárně jako art director a mediátor procesu navrhování komplexních identit pro subjekty i na úrovni jednotlivých projektů. Spojuje teoreticky kritickou praxi s řemeslným procesem výroby. Kooperuje se zadavatelem na strategickém plánu (Wayfinding, Human Centered Design, Times New Realism) pro online i offline prostředí. Pedagogicky působil na FaVU Brno a nyní externě spolupracuje s ateliérem GDNM UMPRUM Praha. Pracuje s Michalem Krůlem (Kolektiv.studio), laboratory.cz, Florian Karsten, Ex Lovers, Alexem Klyuykovem, Janem Střelcem, Jakubem Hojgrem, Nelou Klímovou, pixle a Filipem Beránkem.
https://lukaskijonka.cz/

Haruna Honcoop / foto z filmu Olympijský mezičas
atakarchitekti / Vratislavice
Jiří Janďourek a Ondřej Novák (atakarchitekti)
Architekti z libereckého ateliéru atakarchitekti představí společný projekt přístavby a rekonstrukce knihovny IGI ve Vratislavicích nad Nisou. Knihovna byla dokončena minulý rok a od svého otevření se těší pozornosti odborné veřejnosti i návštěvníků z řad čtenářů. Aťák založili po dlouhodobé spolupráci v roce 2010 Jana Medlíková s Jiřím Janďourkem. Za své působení byli oceněni GRANDPRIX architektů a několikero oceněními Stavba roku Libereckého kraje.
www.atakarchitekti.com

Viktorie Macánová
Studuje v Ateliéru fotografie II na pražské UMPRUM. Věnuje se volné i užité fotografii a kombinuje analogové a digitální médium. Ve své volné tvorbě se zabývá tématy jako tělesnost, improvizované scény.
https://www.instagram.com/wickeimack/

Tomáš Rasl
Vnuk Ferdinada Bučiny představí dílo skauta, fotografa, filmaře, esejisty, amatérského etnografa, který se celý život věnoval tématů spojených s člověkem a krajinou. Nejdříve o svém dědečkovi napsal na FAMU magisterskou práci. V průběhu dalších let uspořádal řadu výstav z pozůstalého archivu, který spravuje. Archiv obsahuje na osm tisíc  černobílých negativů, fotografií na papíře, barevných diapozitivů a také deníky, korespondeci a texty. Archiv Ferdinad Bučiny má svůj web ve výstavbě a také nově vyšla na konci roku 2020 kniha, kterou vydal spolek Ferdinada Bučiny – Ferdinad Bučina 1909-1994 /  Kniha o fotografovi a filmařovi.
www.ferdinand-bucina.cz

Jan Strejcovský a Jakub Wagner (GPO Platform)
Jsou absolventy Katedry dokumentární tvorby pražské FAMU. V roce 2016 spoluzaložili produkční společnost GPO Platform zaměřenou na výrobu autorských dokumentárních filmů, v které Jan Strejcovský natáčí svůj celovečerní debut o praktikách na trhu s uměním Má to cenu?. J. S. se věnuje režii dokumentárních filmů, často s hranými prvky (portrét Igora Chauna Igorovo velké dojetí či road movie se Slovanskou epopejí Komplex Epopeje). Dále natáčí pořady o umění a politice (ČT, NG, Seznam Zprávy) a také příležitostně hraje ve filmech i na divadle. J. W. se v GPO věnuje producentské strategii. Zaměřuje se na společenská a kulturní témata, produkci experimentálních filmů a videoartu. Jako režisér natočil celovečerní dokumentární film o československém špiónovi Karlu Köcherovi s názvem RINO – příběh špióna či portrét žokeje Váni.
https://www.gpoplatform.cz/

Přemysl Procházka
Je absolventem brněnské FAVU v ateliéru Vasila Artamonova. Ve své tvorbě jako jakýsi nadkoncept hledá pravdivost malby, usiluje o to, aby jeho malby byly co nejpravdivější. Tím zároveň nechává vyjít na povrch otázku, co to vůbec je pravda v malbě. Ve svém hledání se dobral několika rozcestí a milníků. Jsou to procesuální obrazy, práce sledující materiálovou přímost a vrstvené malby, u nichž jsou důležité i ty, které vůbec nejsou ve výsledku vidět.

Palma de alma
Přemysl Procházka, Operovaná ruka. Kombinovaná technika na plátně, 70×35
Filip Bitnar a Filip Čapský (Grafický odpad)
“Iniciativa grafický odpad vznikla v roce 2012 při studiu grafického designu. Prvotním impulsem k takovému kroku byla naše nespokojenost s tím, jak se na nás skrze reklamy tváří veřejný prostor a co je někdo schopen nabízet jako svoje kvalitní služby v oboru designu. Smyslem stránky je poukázat na nejčastější grafické chyby, vyvolat v lidech zájem o toto téma, rozpoutat diskuzi a napomoct tak ke zlepšení situace. Nejlépe naši aktivitu vyjádřil jeden z fanoušků, který napsal, že grafický odpad je „poukazování na chyby zábavnou formou“. Ono to často dost zábavné je, když vidíme, co je někdy lidská bytost schopna vytvořit. Neradi bychom ale, aby funkce naší stránky zůstala pouze taková. Od samého začátku je v tom s námi i Véna. Fiktivní postavička s reálným základem, takový Jára Cimrman grafického designu. Ten, který tvoří veškerý grafický odpad, který na nás nečekaně útočí.”
www.grafickyodpad.cz

Tomáš Vtípil
Je hudebník ve svobodném povolání. Nejčastěji bývá označován jako výrobce hluku, skladatel filmové a scénické hudby, performer; často spolupracuje s nejrůznějšími hudebními uskupeními napříč hudebními žánry (DG 307, Urband, [che]). Ale jakkoli může tenhle výčet znít rozmanitě, v jeho pojetí všechno představuje objevování vnitřní jednoty.
http://www.vtipil.cz/

Ivan Kroupa (Ivan Kroupa architekti)
Architekt. Na PKNP představí realizaci rekonstrukce domu v Mikulandské ulici na Technologické centrum pražské UMPRUM (společně s Janou Moravcovou a Tomášem Zmekem). Vlastní ateliér založil na začátku 90. let. Je autorem mj. původní budovy Centra současného umění DOX nebo hemodialyzačního centra B. Braun na Bulovce. Jako pedagog působil na pražské FA ČVUT či UMPRUM.
ivankroupa.cz

Haruna Honcoop
Dokumentaristka, kapitánka lodi Harukawa. Haruna v doslovném překladu z japonštiny znamená „Jarní tráva“. Haruna je poloviční Čecho-Japonka, dokumentaristka, famačka, ex-sinoložka („ex“ protože se už vystudovanému oboru sinologie aktivně nevěnuje), dramaturgyně japonského filmového festivalu Eigasai. Na palubě své lodi Harukawa, zakotvené v Praze, nepravidelně v letních měsících pořádá filmová promítání nezávislých filmů. Když zrovna neřádí pandemie, tráví poměrně dost času v zahraničí při natáčení dokumentárních filmů. Její film Na věčné časy – relikty architektury socialistické éry z roku 2017 se promítal na festivalech po celém světě a dostal několik ocenění. Momentálně po 5 letech dokončuje film Olympijský mezičas (Olympic Halftime), mapující vliv olympijských her na pořadatelská města v Tokiu, Pekingu a Paříži. Vedle toho vyvíjí dva nové dokumentární filmy: Varða o vnímání Islandu z pohledu islandských spisovatelů a Jsem Tchajwanec o politických vztazích Tchaj-wanu.
https://www.facebook.com/harunahoncoopfilms

Pavel Kuja
Student ateliéru Grafický design a nová média na pražské UMPRUM. Zajímá se o tvorbu autorských knih (zinů), ve kterých hledá způsob jak nejlépe povědět příběh. Příběhy jsou často surrealistické a odkazují na díla od Alejandra Jodorowskiho, Davida Lynche… Vizualita těchto příběhů je na širokém spektru: přes vizuální koláže, 3D objekty až po fotografii.
https://www.instagram.com/kuja_pavel

Comments

comments

Vyhledat