Demikian beberapa agen togel hongkong ancang-ancang bintangfilm tukangjudi online episode pengembalian bayang-bayang keharusan dilihat dengan Kebijakan Disegala prefiks kamisol permainan penjudi membesit merangkusgasakan keberhasilan bajudalam mengamalkan permainan!

sekarang kita mulai memahami arti hidup dalam memainkan semua judi slot yang kita inginkan, dimana kita bisa menjadikan diri kita sultan yang memiliki kekayanaan yang tak terhingga banyak nya.

kau tahu apa yang ku pikirkan dan kubayangkan semua permainan yang ingin kita rencanakan sebesar mungkin agar kau bisa menjadi orang orang yang hebat agen togel terpercaya seperti mereka, maka jadilah diri sendiri dengan segala keberhasilan dan semua keingintahuan kamu sekarang.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

Průřez dílem Františka Vláčila v retrospektivě na DAFilms, jeho krátké filmy poprvé online

Adelheid
Adelheid

Tvorbu Františka Vláčila, jednoho z nejvýznamnějších režisérů českého filmu, představí v online retrospektivě streamovací portál DAFilms. Diváci se mohou těšit na jeho nejznámější historická dramata jako Marketa Lazarová (1967), Údolí včel (1967) nebo Adelheid (1969), stejně tak na jeho méně známé, intimní a osobně laděné filmy nebo zcela ojedinělé první krátké filmy, poprvé dostupné online. Ve spolupráci s Národním filmovým archivem bude od 5. července v retrospektivě uvedeno celkem třináct filmů.

Jako jeden z předchůdců československé nové vlny na sebe František Vláčil upozornil již na počátku 60. let se svým prvním hraným filmem Holubice (1960). Debutový snímek úspěšně vkročil i do mezinárodního prostředí filmu díky jeho uvedení na festivalech v Cannes a Benátkách. S tímto filmem se do povědomí kritiků zapsal jako filmař s mimořádnou estetickou vizí a vytříbeným smyslem pro práci s obrazy. Tyto kvality naplno rozvinul o několik let později v jeho nejslavnějších filmech, dlouho připravovaných historických dramatech, na jejichž vrcholu stojí Marketa Lazarová (1967). Středověká balada s Magdou Vašáryovou v hlavní roli bývá mnohými kritiky řazena k nejlepším českým filmům všech dob. Ke zlatému fondu české kinematografie patří i jeho následující filmy jako Údolí včel (1967) nebo Adelheid (1969), jenž jako jeden z prvních filmových děl zpracovává téma poválečného odsunu Němců.

Dílo Františka Vláčila v plné šíři

„Retrospektivy významných českých i světových režisérů představují důležitou součást programu na DAFilms. Na počátku roku jsme takto divákům představili tvorbu slovenského režiséra Dušana Hanáka. Dílo Františka Vláčila jsme pak nechtěli redukovat na nejznámější tituly, proto jsme zařadili i méně známé filmy z normalizačního období nebo některé krátké osvětové i hrané filmy z počátků jeho tvorby,“ přibližuje skladbu programu kurátorka DAFilms Veronika Lišková. V přehlídce třinácti filmů budou od začátku července uvedeny i nepříliš známé snímky jako Dým bramborové natě (1976) nebo Hadí jed (1981), v nichž se obrací do současnosti normalizačního období. Právě Dým bramborové natě s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli ukazuje velmi odvážně na beznadějnost tehdejší doby. Ve filmu Hadí jed natočeného na začátku let osmdesátých pak Vláčil zpracoval své osobní téma – boj s alkoholismem.

Tři krátké filmy poprvé online

Jako jeden z mála tehdejších režisérů se Vláčil nedostal k filmu přes studium na FAMU, ale studiem estetiky a dějin umění v Brně. Filmovou průpravu mu tehdy zajistila tvorba instruktážních filmů, ale i loutkových animací. Ty natáčel nejdříve pro Studio populárně vědeckých a naučných filmů (Hospodaření s elektřinou, Úrazy elektřinou v průmyslu), poté pro Československý armádní film (Létání bez vidu podle systému OSP). „V Československém armádním filmu Vláčil napsal a režíroval desítky filmů a reportáží pro vnitřní potřebu armády i širší distribuci. Ne u všech se dochovaly spolehlivé údaje o autorství, rozhodně však mezi nimi jsou snímky, jež do Vláčilovy filmografie patří a zároveň dokazují, že armádní film byl v 50. letech platformou, která na jedné straně sloužila politickým cílům, 

 

ale na straně druhé oproti státnímu filmu dávala větší prostor mladým autorům i experimentům,“ přibližuje význam Vláčilovy tvorby v armádním filmu filmová historička Alena Šlingerová. Jeho talent pro vyprávění obrazem se naplno projevil v posledním armádním titulu Skleněná oblaka (1958). Poslední dva zmiňované tituly společně s Koncertem na konci léta (1979) budou vůbec poprvé představeny divákům v online prostředí.

„Jsme rádi, že můžeme uvést tvorbu Františka Vláčila v takové šíři, včetně několika zakázkových filmů z počátků jeho kariéry. Všechny filmy prezentujeme v přepisech do vysokého rozlišení, některé z nich vůbec poprvé, dva z Vláčilových nejvýznamnějších filmů Marketa Lazarová a Adelheid byly už digitálně restaurovány,“ uvádí Matěj Strnad, vedoucí oddělení kurátorů Národního filmového archivu.

Retrospektiva Františka Vláčila bude na platformě DAFilms dostupná v rámci předplatného, i prostřednictvím platby za jednotlivé tituly. Cena za přehrání filmu je 59 Kč za celovečerní film a 39 Kč za krátké filmy do 30 minut.

 

XXX

Více informací o Retrospektivě Františka Vláčila na DAFilms:

https://dafilms.cz/program/1013-frantisekvlacil

 

Comments

comments

Vyhledat