Recenze: Late Night, film o krutém světě televizní zábavy

V českých kinech právě běží americké komediální drama Late Night, které zrežírovala Kanaďanka Nisha Ganatra. Hraný snímek, jenž uzavíral 54. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, pojednává o zákulisí krutého světa televizní zábavy.

Jedinou ženou, které se kdy v Americe povedlo delší dobu moderovat večerní talkshow, je stárnoucí Katherine Newbury. Dříve populární moderátorce, z níž arogance a suverenita přímo tryská, klesá sledovanost, poněvadž není schopná se aklimatizovat na současné společenské trendy a technologie. Vedení televize jí tak chce vyměnit za mladšího a podbízivějšího moderátora.

Katherine je navíc novináři označena za ženu, která nenávidí ženy, protože nezaměstnává jedinou z nich. V důsledku toho se rozhodne, že do svého autorského týmu přibere scenáristku, která by jí měla pomoci se vrátit na vrchol. Nicméně v té době je jedinou dostupnou nezkušená Molly. Indka, jež do té doby pracovala v chemičce a s psaním televizních pořadů nemá žádnou zkušenost. Přesto jí nechybí sebevědomí – a je přesvědčena, že showbyznys čeká jen na její upřímnost a osobitý humor.

Mainstreamový Late Night je rozporuplné dílo, které na jednu stranu originálně a s vtipem glosuje současnou americkou „hyperkorektnost“, v níž je na prvním místě mezipohlavní rovnováha a absolutní rasová rovnost. Na stranu druhou neustále podsouvaná myšlenka, aby byly ženy upřednostňovány díky odvedené práci, nikoliv kvůli pohlaví a národnosti, působí podle mě vzhledem k užitému humoru až parodicky.

Jednoznačným důvodem, proč Late Night vidět, je britská herečka Emma Thompson, jež svým sarkastickým projevem září nad plejádou průměrného herectví. Snadno předvídatelný a zbytečně sentimentální příběh posouvá na novou úroveň. Pro roli cynické moderátorky, která ani pořádně nezná jména svých zaměstnanců, je jako stvořená.