SodaStream rozjíždí na den Země kampaň. Vyzývá lidi, aby namísto sdílení obrázků a videí začali konat

Společnost SodaStream, světový specialista na výrobu domácí perlivé vody, odstartoval u příležitosti světového Dne Země 2021 kampaň „Don’t just share, care“. Značka v ní spojila své síly se specialistkou na sociální sítě Randi Zuckerbergovou. Sestra zakladatele Facebooku tak prostřednictvím vtipného videa povzbuzuje veřejnost, aby transformovala svůj zájem ve skutečné kroky chránící planetu. Pomoct přitom chce i konkrétními tipy na změny, které je možné aplikovat v každodenním životě.

 

Péče o životní prostředí a úsilí o trvale udržitelný přístup je nedílnou součástí politiky SodaStream již řadu let a tak, jak je pro společnost typické, prezentuje téma a důležitá sdělení o životním prostředí humorným a odlehčeným způsobem. Video, jenž poukazuje na kontrast mezi virtuálním světem a aktivitami, které v něm jakožto uživatelé provádíme a jež v podstatě nemají ve skutečném životě odezvu. Ukazuje lidi ponořené do sociálních médií, kteří neustále „lajkují“ a „sdílejí“. Zároveň představuje Zuckerbergovou jako nadanou vokální performerku v hudební komediální scéně obklopené skutečnými plastovými kelímky a brčky a zdůrazňuje Randin mnohonásobný talent. Na konci videa Zuckerbergová představuje komunitní platformu s konkrétními tipy, jak udělat něco přínosného pro planetu. Platforma je přístupná i v české verzi.

 

Samotný SodaStream plánuje na Den Země uzavření kanceláří a vyzývá zaměstnance, aby se aktivně připojili k úklidovým aktivitám po celém světě, pokud to aktuální protiepidemická opatření dovolují.

 

Ambiciózní závazky pro snížení plastové zátěže

 

SodaStream tak aktivně ukazuje cestu svými vlastními ambiciózními závazky vůči životnímu prostředí. Prostřednictvím opakovaně použitelných lahví nabízí alternativu k jednorázovým plastům a do roku 2025 si klade za cíl snížit objem plastových lahví na jedno použití o téměř 78 miliard. To představuje navýšení závazku o dalších 11 miliard od cíle oznámeného v loňském roce. Zároveň SodaStream avizuje na konec roku přechod na kovové lahve u příchutí, které jsou nejjednodušší a nejúčinnější alternativou recyklace. V praxi by to mělo přinést redukci odpadu o dalších 200 milionů plastových lahví.

 

Dalším krokem na cestě k trvalé udržitelnosti a zelenému portfoliu, který společnost SodaStream oznámila, je vývoj prvního výrobníku perlivé vody z recyklovaného nebo rostlinného materiálu. Jak vysvětluje Eyal Shohat, Global CEO společnosti SodaStream: „Výrobníky perlivé vody jsou v podstatě udržitelné už samy o sobě díky tomu, že pomáhají šetřit planetu od extrémní plastové zátěže. Teď bychom ale rádi naše úsilí a závazek posunuli ještě dál tím, že přikročíme k výrobě z udržitelných materiálů.“ Odezvu nastavenému trendu potvrzuje i nedávný výzkum[1] z ledna 2021, který ukázal, že 84 % uživatelů SodaStream vnímalo pozitivní dopad na planetu a snížilo spotřebu lahví na jedno použití. A téměř 80 % přiznalo, že se stávají více environmentálně uvědomělými.

 

Na cestě ke snižování uhlíkové stopy

 

V úhrnu plánuje SodaStream do roku 2022 pokrýt 10 % celkových energetických požadavků své celkové výroby solární energií, což znamená pětinásobné zvýšení oproti 2 % stanoveným v minulém roce 2020. Díky těmto investicím přispěje SodaStream k cíli společnosti PepsiCo přejít na 100 % obnovitelnou energii pro provoz společnosti na celém světě do roku 2030. Kromě toho se PepsiCo zavázala dosáhnout čistých nulových emisí do roku 2040, což je o deset let dříve, než požaduje Pařížská dohoda. Naplňování závazku společnosti SodaStream potvrzují i samotné produkty značky – sety výrobníků a lahví Starter Kit Fizzi a Duo Starter Kit, které byly za redukci uhlíku certifikovány společností Carbon Trust.

 

[1] Průzkum společnosti Opeepl provedený na 600 uživatelích pro SodaStream v USA (leden 2021)

Comments

comments

Vyhledat