Starbucks rozšiřuje síť kaváren a digitalizuje
V uplynulém roce vznikly tři zcela nové kavárny, jedna z těch nejklíčovějších pak prošla kompletní rekonstrukcí. Přibývalo novinek, zejména v oblasti veganské nabídky. A odstartovala rovněž plošná digitalizace, která bude jedním z cílů nadcházejících let.
Celkový počet kaváren Starbucks loni stoupl na kulaté číslo 55. Po Praze, Brně, Ostravě, Hradci Králové, Znojmě, Olomouci, Kladně, Pardubicích, Liberci, Teplicích, Mladé Boleslavi, Karlových Varech a Jihlavě se čtrnáctým městem v Česku, kde je možné pobočku kavárenského řetězce navštívit, stala západočeská Plzeň. Kavárna s 50 místy k sezení o celkové rozloze 158 metrů čtverečních se nachází v přízemí oblíbeného nákupního střediska OC Plaza a zajímavostí jejích prostor jsou čtyři vzrostlé stromy, původně zahrnuté do designu obchodního centra.
Další rozšiřování sítě probíhalo v hlavním městě. Jedna z dosud nejatraktivnějších poboček byla otevřena na Pražském hradě, v srdci památky UNESCO s více než tisíciletou historií. Kavárna s 54 místy na rozloze 302 metrů čtverečních a dalšími 72 místy na letní zahrádce sídlí v nově zrekonstruované budově Nového proboštství v těsném sousedství katedrály svatého Víta a nabízí výhled do Jeleního příkopu. Jedná se o druhou kavárnu v areálu Pražského hradu, který je nejnavštěvovanější pražskou lokalitou.
Zcela nová kavárna vznikla rovněž v ulici Kaprova na Starém městě, na půli cesty mezi budovou Rudolfina a Staroměstským náměstím. Pobočka nabízí zákazníkům 90 míst k sezení na ploše 290 metrů čtverečních.
Kompletní renovací pak prošla dvoupatrová kavárna na pražském Můstku, která patří k největším v České republice. Kromě atraktivní polohy v dolní částí Václavského náměstí a příjemného moderního prostředí poskytuje celkem 105 míst k sezení na celkové rozloze 303 metrů čtverečních a venkovní posezení.
„Loňský rok se pro nás nesl nejen ve znamení přidávání nových lokalit, v nichž si zákazníci Starbucks mohou dopřát skvělou kávu a další speciality, ale také budování ještě vyšší úrovně těch stávajících. Věříme, že si naši zákazníci zaslouží to nejlepší a přesně to od nás také očekávají,” uvedl Grzegorz Kazmierczak, regionální provozní ředitel Starbucks pro Českou republiku a Slovensko. „Chceme, aby kavárny Starbucks nadále zůstaly synonymem výjimečného kávového zážitku a také udržitelnosti, která byla, je a bude naším velkým závazkem. Proto neustále rozšiřujeme nabídku rostlinného sortimentu a pracujeme na co nejnižším dopadu na životní prostředí.”
Cílem dalších let je digitalizace
V posledních měsících roku 2023 se v prvních kavárnách objevily nové digitální menuboardy, jejichž účelem je lepší prezentace stálé nabídky i časově limitovaných akcí a snadnější orientace zákazníků. Právě nové pražské kavárny se staly prvními vlaštovkami, v nichž se novinka představila, digitální menuboardy tedy zákazníci aktuálně najdou v pobočce Pražský hrad II, Kaprova a Můstek, Plzeň Plaza, ze stávajících kaváren se přidaly provozovny Palladium a Brno, Svobodovo náměstí. Plná digitalizace by měla proběhnout v horizontu dvou let, kdy budou digitálními menuboardy opatřeny všechny pobočky sítě Starbucks v České Republice.