Trendy v přírodní péči o pleť

Jaké jsou aktuálně nejzásadnější trendy z oblasti přírodní kosmetiky? Podívejme se na ně

 

Polodrahokamy
Krystaly se v kosmetice začaly využívat pro jejich energetické působení jak na produkt samotný, tak i na jeho uživatele, ovšem i estetická stránka konceptu hraje svou nezastupitelnou roli – vzácný kámen v produktu se prostě líbí. Spousta značek dává do přípravků celé krystaly. A kde nenajdete celý krystal, tam se používá z polodrahokamů aspoň infuze. Docela nedávno se začaly objevovat roll-ony s kuličkami vyrobenými právě z polodrahokamů, např. aventurínový roll-on na rty značky Odacité. Kosmetický přípravek tak totiž neláká zákazníka jen na energii z krystalu, ale i na příjemnou a praktickou masáž, co pomáhá se rychleji zbavit otoků, a podporuje metabolismus v pokožce. Ani dekorativní sféra není o trend užití polodrahokamů ochuzená a namleté drahocenné krystaly můžete objevovat třeba v přípravcích značky 100% Pure.

Vitamin C
Momentálně je v oblasti složek na svém vrcholu vitamin C, protože kdo nechce mít projasněnou pleť a schovat fleky od nadměrného slunění? A jelikož je tato látka velice citlivá na vzduch a světlo, z laboratoří vyšel poměrně nedávno (před pár měsíci) nový “bratr” vitaminu C, ascorbyl palmitát, který je rozpustný v tucích. Pokožka totiž nejlépe pracuje s péčí postavenou na olejovém základě (nemusí jít o produkt čistě olejový, ale takový, kde mají oleje převahu nad vodní složkou). Pár olejových sér s formou v tucích rozpustného vitamínu C jsem už zkoušela a pro mou pleť je to doslova kouzlo (skvělé je například sérum s vitaminem C od slovenské značky Noili).

Odličovací oleje
Po trendu balzámů přišly na řadu právě oleje. Pokud máte velmi citlivou pleť, nejspíš zvolíte ten s čistě olejovým základem a bez exotických složek. Já osobně preferuji odličovací oleje s obsahem jemného tenzidu, který zajistí, že se dá olej dobře smýt i vodou, a hlavně beze zbytku.

Sérum, nebo esenci?

Na evropský a americký trh před pár lety pronikl boom vrstveného rituálu v podobě 10 kroků péče o pleť na korejský způsob. Tento způsob péče o pleť dal vzniknout také jednomu z velmi módních produktů, esenci, která byla součástí tohoto rituálu. Jde v podstatě o hybrid mezi tonerem a hydratačním sérem.

Stárnutí je v pohodě
Jistě si všichni pamatujete, jak hodně IN býval „boj proti stárnutí kůže“, ať už šlo o značky konvenční nebo přírodní. V oblasti green beauty už se ovšem anti-age tolik nenosí a vystřídalo jej téma tzv. well-agingu. Mezi podporovatele této myšlenky patří třeba značky Wabisabi nebo Ayuna, jejichž filozofie v řadách pro zralou pleť akceptuje stárnutí pokožky coby přirozený proces a nesnaží se mu marně bránit – do produktů tak přidávají látky pečující o věkem strádající pokožku, ale ignorují marketingové triky propagující produkty „proti vráskám“.

Chcete-li další kosmetické trendy v oblasti zdravé krásy zmapovat do detailů, navštivte Green Beauty Market, pop-up, který se koná 9. a 10. 11. v Prague Gallery Laufen a 30. 11. a 1. 12. v showroomu koupelen Elements v Ostravě.

Text: Michaela Deáková

Comments

comments

Vyhledat