„Upečeme až milion croissantů ročně“
Zajímá vás, v čem se liší snídaně v Čechách a ve Francii, nebo jaký je již 11 let nejoblíbenější výrobek pekařství PAUL a kolik kusů se ho prodá za jeden jediný rok? Toto a spoustu dalších zajímavých informací prozradil nový ředitel pekařství PAUL ČR, pan Filip Kubernat.
Nás zaujala řada zajímavých čsel:
- Ve 20 českých pobočkách spotřebuji u Paula až tunu těsta denně
- Už celých 11 let se na první příčce oblíbenosti drží klasický croissant.
- Ročně houpečou téměř 1.200.000 kusů
- Měsíčně se na eshopu prodá zboží za až 1 milion Kč
Tisková zpráva:
Když se na podzim 2018 otevřela v pražském centru Flóra první pobočka mezinárodní sítě francouzských pekařství PAUL ve střední a východní Evropě, bylo to spojeno s velkým očekáváním. Po více než deseti letech je již jasné, že očekávání se zcela naplnila a Češi se naučili vychutnat si kvalitní pečivo i ocenit, že máslový croissant je opravdu z másla a v olivovém či sýrovém chlebu nemusí hledat ingredience lupou. Pro své zákazníky chystá pekařství PAUL stále něco nového. Vedle dalšího obohacení sortimentu jsou to novinky v provozu, osvěžení designu obchodů nebo další vylepšení e-shopu.
Začíná to snídaní
„Snídaně je pro Francouze způsobem, jak příjemně odstartovat den,“ říká Filip Kubernat, ředitel PAUL ČR a pokračuje: „Francouz snídá až hodinu, jídlo si vychutnává. Popovídá si s rodinou či přáteli, přečte si noviny. Typická je sladká snídaně – croissant, nebo bageta s máslem a džemem. Češi naproti tomu volí mezi sladkou nebo slanou variantou, nicméně podle průzkumů pravidelně snídá jen asi polovina populace, z toho velká část až na pracovišti. My se snažíme nabídnout zákazníkům prvotřídní služby, od kvalitních surovin a širokého výběru až po příjemné prostředí. Zákazníci naše snídaně milují, i když často sahají například po oblíbených slaných obložených croissantech, které nepatří úplně mezi francouzskou snídaňovou klasiku. Důležitou součástí snídaně je káva, kterou naši zákazníci hodnotí jako velmi chutnou a kvalitní, což nás samozřejmě těší.“
Jedno však mají Češi a Francouzi společné – mají rádi pečivo. Čech si několikrát denně dá rohlík nebo chleba, Francouz má to samé s bagetou. PAUL je po celém světě proslulý čerstvými bagetami a chlebem, klasické druhy jsou doplněné speciály s kousky kvalitního sýra, oliv, ořechů nebo různých semínek. „Ve 20 českých pobočkách spotřebujeme až tunu těsta denně. Těsto vyrábíme ze speciální mouky, dovezené z Francie, kde se pouze pro PAUL mele ze specifického druhu pšenice. V naší pekárně v centru Prahy pečeme pro všechny pobočky a zásobujeme je několikrát denně, takže zákazník dostává vždy čerstvý výrobek,“ doplňuje Filip Kubernat.
Více než milion croissantů ročně
A jaký výrobek mají Češi vůbec nejraději? Už celých 11 let se na první příčce drží klasický croissant. Ročně ho v pekařství PAUL upečou téměř 1.200.000 kusů. „Důvodem je jednoznačně kvalita,“ má jasno pan Kubernat, podle kterého zákazník již většinou bezpečně pozná, kde používají kvalitní suroviny a kde jen náhražky. Konkrétně v případě máslového croissantu tvoří obsah másla téměř čtvrtinu jeho složení. Kdybychom všech 1,2 mil upečených croissantů narovnali za sebe, dostali bychom se z Paříže, kde sídlí současné vedení sítě PAUL, až do Lille, tedy města, kde bylo v roce 1889 otevřeno první pekařství. Pokud bychom croissanty narovnali pěkně vedle sebe, pokryly by 2x plochu pražského Staroměstského náměstí i s přilehlými uličkami.
„Denně nás navštíví více než 10 tisíc zákazníků, což je nárůst až o 15% oproti minulému roku. Poměrně dost nových zákazníků jsou mladí lidé, kteří chtějí poznat nebo mají rádi francouzskou kulturu a gastronomii. Právě jich se týkají některé naše aktuální novinky. Pozměnili a oživili jsme například hudební podkres v našich prodejnách. Je stále typicky francouzský, ale styl je modernější. Některé pobočky procházejí a budou procházet lehkým redesignem, ukázkou je pobočka na Chodově, která je zařízena podle nejnovějšího stylu PAUL ve světě. Prodejna je světlejší, působí otevřeněji a přístupněji, na modernější francouzský styl máme skvělé ohlasy. Vylepšujeme také síť WiFi na našich obchodech, od rychlosti připojení až po design,“ vyjmenovává Filip Kubernat probíhající změny.
Zákazníků e-shopu přibývá
„Nárůst jsme zaznamenali také na našem e-shopu, kde měsíčně máme téměř 400 objednávek v hodnotě až 1 milion Kč. Převážně jde o firemní zákazníky. Firmy si zvykly objednávat u nás jednak catering na různá jednání a akce a jednak občerstvení pro zaměstnance na porady a meetingy. Vše jim dodáme „na klíč“, občerstvení ve francouzském stylu nejen skvěle chutná, ale také působí reprezentativně a luxusně,“ vysvětluje pan Kubernat. V nejbližší době navíc pekařství začne s testovacím prodejem prémiového pečiva v jednom z předních online obchodů s jídlem.
Kromě dalšího rozšíření sortimentu pekařských a cukrářských výrobků obohacuje v poslední době nabídku pekařství PAUL nová řada teplých jídel. Nejde samozřejmě o svíčkovou se šesti, ale například o zapečené sendviče a toasty, polévky, omelety či naposledy burger s kuřecím masem, jehož základem je čerstvě upečená bulka z klasického PAUL těsta Charlemagne. „Část lidí nás díky našemu exkluzivnímu prostředí vnímá také jako restauraci, kde rádi stráví nějaký čas s přáteli nebo obchodními partnery,“ popisuje Filip Kubernat.
Zpětná vazba je pro PAUL zásadní
Velkou část návštěvníků pekařství PAUL tvoří cizinci, na které PAUL působí velmi pozitivně. Svědčí o tom kladné recenze na portálech Tripadvisor, Google nebo Yelp. S českými zákazníky zase komunikuje pekařství PAUL prostřednictvím sociálních sítí, kde je také informuje o novinkách, akcích nebo soutěžích. Zpětná vazba je pro pekařství PAUL velmi důležitá, přáním svých zákazníků se snaží přizpůsobit provoz a jsou inspirací i pro novinky v sortimentu. Typickým zákazníkem pekařství je dobře situovaná žena ve věku 30 – 50 let. Na tuto cílovou skupinu chce také pekařství PAUL směřovat svou pozornost.
„V létě jsme například přišli s lososovou faluche, což je druh pečiva ze severní Francie. Na období adventu jsme zase připravili nový druh velmi oblíbeného zákusku z odpalovaného těsta, který se jmenuje Eclair. Jeho název znamená „blesk“ a skutečně v našich zákaznících mizí rychlostí blesku,“ vtipkuje Filip Kubernat. Pozitivně hodnotí zákazníci vedle kvality jídla a čistoty zejména prostředí a ochotu personálu. „Zákazníci milují naše snídaně, velmi jim chutná naše káva a croissanty často v komentářích označují za nejlepší, jaké kdy jedli. Nejvíce „srdíček“ je u příspěvků s fotkami zákusků, jako je zmíněný Eclair, nebo ovocné tartaletky. To potvrzuje, že zákazníci „jedí“ i očima a proto je pro nás důležité zachovat nejvyšší standard také co se týká vizuální stránky našich výrobků. Daří se nám udržet vysoké procento stálých zákazníků, což můžeme sledovat prostřednictvím věrnostního programu Merci Club. Vedle toho sledujeme kontinuální nárůst nových zákazníků. Tento trend samozřejmě chceme do budoucna dále posílit,“ uzavírá ředitel PAUL ČR Filip Kubernat.
e-shop: