PALMKNIHY SLAVÍ 20 LET ANEB O MUŽI, KTERÝ SI CHTĚL ČÍST POTMĚ


E-knižní jednička na trhu, Palmknihy, slaví 20. narozeniny. Značka, spadající do skupiny Albatros Media, si pro stávající i nové čtenáře a čtenářky e-knih připravila největší slevovou akci v dějinách Palmknih. Zajímavosti z historie vzniku a vývoje značky i digitálního čtení obecně zpracoval tým Palmknih do formy příběhu. Palmknihy nabízí na 27 000 příběhů ve formě e-knih a audioknih a při příležitosti velkého výročí k nim přidávají i ten svůj, který byl doposud známý jen pár zasvěceným.

Byl jeden muž, a ten muž na světě ze všeho nejvíc miloval dvě věci. Svou ženu a knihy. A protože nechtěl svou milovanou rušit, když si četl dlouho do noci, začalo mu vrtat hlavou, jak jinak by si mohl knihy plné příběhů i literaturu faktu užívat. Začal se zabývat čtením na malých kapesních počítačích, které se vešly tak akorát do dlaně – anglicky palm – proto se jim říkalo palmtop. Jejich displeje vydávaly mnohem méně světla než lampička. Na noční stolek se díky nim vešlo mnohonásobně více knih, což v malém bytě, který dvojice obývala, přišlo vhod. Psal se rok 1999, ten člověk se jmenoval Jiří Vlček a právě vytvořil Palmknihy. 

Před 20 lety byl ještě svět internetu a digitálních technologií neprobádanými vodami, do kterých se neodvážil hned tak někdo a kde také neplatilo příliš mnoho pravidel. A to platilo i pro e-knihy. V Česku byste těžko hledali obchod, který je prodával. Jiří se proto rozhodl nabízet je na svém webu ke stažení zdarma. Jen tak, nadivoko, dával každý týden jednu novou knihu dle vlastního výběru k dispozici ke stažení. 

K Jirkovi se přidal další nadšenec – Martin Bodlák. Ve dvojici postupně pracovali na tom, jak zahodit pirátskou vlajku, jak e-knihy nabízet ve spolupráci s nakladateli, kteří jejich milované tituly vydávají, a být tak na jedné lodi. Prodávat e-knihy začali v roce 2006. Tou dobou už byl digitální svět běžnou součástí našich životů a lidé si začali uvědomovat, že cena knihy není cenou papíru. Všichni mluvili o tom, jestli e-knihy nahradí papírové knihy, prodeje e-knih stoupaly a digitalizace byla lákadlem a strašákem zároveň.

O pár let později se samozřejmě ukázalo, že e-knihy nechtějí knihy nahradit, ale doplnit. Našly si své čtenáře a čtenářky a způsoby použití. Už nebyly jen zvláštností pro digitální nadšence, ale skvělou možností pro všechny. Palmknihy se v roce 2016 staly součástí Albatros Media, skupiny, do které už nějakou dobu patřil i eReading.cz. Postupné spojování týmů, technologií i nabídky vyvrcholilo letos spojením obou portálů a vznikem absolutní jedničky na e-knižním trhu pod značkou Palmknihy.

Dnes jsou tedy Palmknihy největším internetovým obchodem s e-knihami a audioknihami. Úspěšně pokračují v misi dostat knihy do každé kapsy a kabelky, ať už ve čtečce, nebo v mobilu, tržby Palmknih za poslední sezónu vyrostly o 12 %. Mezi e-čtenáři a e-čtenářkami celkem překvapivě najdete lidi všeho věku, žánrově převládají ti, kdo milují detektivky, fantasy, sci-fi, romantiku či erotiku. Nejprodávanějším titulem všech dob je Nůž Joa Nesbøho – jde o relativní novinku, i to ukazuje na rostoucí popularitu e-čtení.

Palmknihy patří do inovační divize skupiny Albatros Media, kde o ně pečují ti, kdo se zabývají budoucností čtení, čtenářství a vydávání knih. Tým odborníků a odbornic umí e-knihu vytvořit, doporučit a samozřejmě také poradit s technickou stránkou e-čtení nebo čtení ušima. Momentálně pracuje na aplikaci, která má za cíl stát se nejlepším přítelem všech, kdo chtějí číst kdykoli a kdekoli, digitálně, moderně, klidně potmě, na cestách, bez starosti o těžká zavazadla – zkrátka přesně tak, jak to před dvaceti lety chtěl průkopník Jirka Vlček. 

Každá značka má dnes svůj příběh. Palmknihy se u příležitosti 20. narozenin dělí o ten svůj. Hádáme ale, že zákazníky a zákaznicebudou zajímat i jiné příběhy – ty v knihách. Mezi více než 27 000 tituly, které najdou na Palmknihy.cz, si totiž vybere každý. 13. listopadu se tu chystá největší slevová akce v historii značky. Palmknihy na jeden den nabídnou 17 500 e-knih s 50% slevou – včetně novinek a bestsellerů jako je třeba právě zmiňovaný Nůž. Chybět nebude ani soutěž o čtečky. Zapojit se tak může každý, kdo chce čístkdykoli a kdekoli. 

Společnost Albatros Media propojuje knižni a digitální svět mnoha způsoby. Je největším prodejcem e-knih, začíná produkovat vlastní audioknihy, vloni představila chat fiction aplikaci Storki a letos seriálové čtení v appce StoryMe. Inovace mají společný cíl. Ukázat, že hlavní je číst, a je lhostejné v jakém formátu..

Comments

comments

Vyhledat