Nejvíce nebezpečné silnice v ČR. Kde je nejvíce nehod?

Dopravní komunikace mají v Česku navzdory nedobré pověsti rostoucí kvalitu. Každý rok dochází k opravám starších tahů a nové se uvádějí do provozu. Přesto v tuzemsku zůstává spousta míst, kde k nehodám dochází častěji. Kde je to pro řidiče nejméně bezpečné?

 

Dálniční síť vyřešila problém silnic 1. třídy – a vytvořila nový

Od roku 1990 byl hlavní problém České republiky v přetížené síti silnic 1. třídy. Provoz na nich rychle vzrostl a silnice se dostaly na hranu kapacity. Dlouhé úseky plné kamionů vedly k nebezpečnému předjíždění na nepřehledných úsecích. A z nich plynoucích smrtelných nehod.

Přestože desítky kilometrů dálnic na svou realizaci teprve čekají, podařilo se síť značně rozšířit a přes většinu republiky lze dnes cestovat převážně po dálnicích, které problém nebezpečného předjíždění v pruhu opačného směru úspěšně odstranily.

Přišel ale nový fenomén – nebezpečně rychlá jízda. Většina nových aut je dnes schopna jízdy o rychlosti 200 km/h a více. A sebelepší silnice v takové rychlosti v případě ztráty kontroly nad vozem nemůže zabránit katastrofálnímu scénáři. Na dálničních tazích je tak dnes bezpečnost provozu především v rukou řidičů.

V počtu nehod na dálnici jednoznačně vede D1 v okolí Prahy a Brna. Jde tedy o dálniční úseky s největší hustotou provozu.

Spousta nehod vzniká na parkovištích obchodních center

Parkoviště kolem obchodních domů patří mezi místa s nejhustším provozem. Řidiči zde přitom zapomínají na pravidla silničního provozu a nedávají přednost zprava. Problematické bývá také parkování, a naopak vyjíždění z parkovacího místa, v podzemních parkovištích zase potrápí úzké koridory a přejíždění mezi patry. Řidiči si zde často škodu na autě způsobí sami bez zavinění kohokoliv jiného.

V takových případech se hodí havarijní pojištění, díky kterému vám pojišťovna proplatí škodu na vlastním voze, kterou řidič zavinil nesprávným použitím vozu. Je však nezbytné vše ihned důkladně zdokumentovat a prokázat. Připravte se také na spoluúčast – pojišťovna rozhodně škodu neproplatí celou, řidič se na ní do určité výše (dle podmínek dohodnutých při uzavření pojistné smlouvy) bude muset podílet.

Na silnicích nižších tříd dominuje střet se zvěří

Hlavními příčinami nehod jsou v současné době nepřiměřená rychlost (a z ní plynoucí ztráta kontroly nad vozem) a nepozornost řidiče. Zejména na silnicích nižších tříd je ale velkým problémem i střet se zvěří. Pokud tedy často jezdíte právě po nich, i zde může být havarijní pojištění (případně připojištění střetu se zvěří k povinnému ručení) vhodnou volbou.

Comments

comments

Vyhledat