Letní bouře Michaela Kováčika

Foto Viktorie Štěpánová
Foto Viktorie Štěpánová

Nová autorská kolekce pro jaro a léto od Kováčika přivítala návštěvníky navzdory již studenému počasí letně a svěže.

O tom, že jsou módní přehlídky často sponzorované, není třeba diskutovat, ale spolupráce Kováčika s BaByliss byla opravdu překvapivá. Ženy pózující na piedestalu a svůdně si při tom fénující vlasy. Neobvyklé použití živé reklamy zdůrazňovalo, že péče o vlasy může být sexy, a nejen každodenní nutností.

Další překvapení čekalo uvnitř. Jakmile návštěvníci vstoupili do scénograficky upraveného prostoru pražského Kolektoru, ocitli se v tajemné letní bouři. Repetitivní bouřkové dunění rezonovalo červeně osvětleným prostorem, doplněným o lehké, vlnící se bílé látky spuštěné z vysokého stropu. Najednou bouře ustala, setmělo se, a při rozsvícení show konečně začala.

Kolekce nesla název „Timeless functional construction“ a stejně jako Kováčikovy předchozí práce reflektovala soudobou městskou společnost a její potřeby. Kolekce slouží jak pro zapadnutí do davu, tak pro distinkci od ostatních. Je vhodná pro všechny, nehledě na věk, gender či dobu, což bylo skvěle zdůrazněno výběrem modelů různorodého věku i postav. Autor tento koncept nazývá novodobou uniformou, která spojuje prvky „nadčasové“ módy s prvky streetwearu. Kolekce ukázala jednoduché střihy z kvalitních materiálů československé výroby, vhodných jak pro každodenní nošení, tak pro elegantní příležitosti. Barevnost byla minimalistická, převážně černo-bílá, což podtrhovalo její funkčnost a možnost snadného kombinování kousků mezi sebou nebo s jiným oblečením. Nositelnost kolekce byla demonstrována použitím conversek jako ustáleného symbolu měšťáků. Byla tak metaforicky vyjádřena konzumní společnost, kde značka zastává roli ukazatele kvality. Trhlinu v kolekci tvořil pouze jeden aspekt, a to vpuštění mikrotrendu do této „timeless functional“ kolekce ve formě současně virálně trendující „bubble skirt“.

Módní přehlídky však nejsou jen o oblečení prezentovaném na molech. Jsou to především společenské akce sloužící jako skvělé PR pro módního návrháře i jeho sponzory. I zde tvořili většinu publika pozvaní novináři, kteří o přehlídce napíší, influenceři, kteří se zde fotí, a celebrity, které zde budou vyfotografovány. Nejde o kritiku, vlastně je to velice zábavná a zajímavá forma reklamy, která zároveň zvyšuje kredibilitu a kulturní kapitál všech zúčastněných.

Foto Viktorie Štěpánová

Comments

comments

Vyhledat