Andrea Běhounková: Vogue má svou specifickou DNA

foto PR
foto PR

Časopis Vogue Česká republika a Slovensko oznámil, že post šéfredaktorky bude zastávat Andrea Běhounková. Přinášíme vám s ní exkluzivní rozhovor. Uvedení České a slovenské edice časopisu Vogue v tištěné i online podobě se dočkáme v srpnu 2018.

Jak se povedlo získat tento post, jak dlouho trvalo “oťukávání”?
O tom, že bude časopis Vogue vycházet v České republice, se mluvilo již roky. Během té doby jsem slyšela spoustu spekulací, a to nejen o sobě. Je pravdou, že v minulosti mě sice kontaktovalo několik subjektů a nabídlo mi spolupráci na Vogue, ale vždy to byly vágní a nejisté projekty. Až jednání s Fabricem a posléze i Michaelou měla naprosto jiný ráz a přesvědčila mě, že o udělení licence skutečně usilují. Zajímala je moje potenciální vize časopisu a samozřejmě jsem musela absolvovat i několik pohovorů se zástupci Condé Nast. Důležité na tom bylo, že šlo o oboustrannou interakci, kdy jsme zjišťovali, zda jsme na stejné vlně a máme podobné představy, co se budoucnosti časopisu týče. Po nějaké době mi Fabrice oznámil, že se s Michaelou rozhodli pro mě, a že Conde Nast moje jmenování potvrdil.

Jak vnímáte svůj odchod z ELLE?
V ELLE jsem strávila bezmála osm let, a přestože to tak asi nevypadá, neodešla jsem kvůli Vogue. Ve chvíli, kdy jsem podala výpověď, nejenže ještě nebylo o šéfredaktorce Vogue zdaleka rozhodnuto, dokonce ještě nebyla ani podepsána licence na vydávání časopisu. ELLE jsem opustila, protože moje vize a vize nakladatelství, o tom, jak by měl časopis vypadat, se čím dál častěji lišily. Také jsem začínala mít intenzivní pocit, že jsem ELLE dala vše, co jsem jí dát mohla, a že je čas na změnu.

Co plánujete do prvních čísel Vogue?
V tuto chvíli nechci a ani nemůžu prozrazovat, jak bude časopis vypadat. Jednak chci čtenáře překvapit a navíc jsem zatím ve fázi, kdy dokončuji sestavování redakčního týmu. Vogue je legendární značka a je to především módní titul. Věřím, že i u nás se najdou čtenáři, kteří se zajímají o módu více, než jen jaké trendy přináší nová sezóna. Že ji vnímají jako užité umění. Ráda bych spolupracovala s autory, kteří v módním světě nepůsobí a jejich vliv může být zajímavý a obohacující.

Čím vás Vogue láká, v čem je jiné než to, co známe z českého trhu?
Vogue má svou specifickou DNA, ať už jde o styl zpracování obsahu, zaměření, exkluzivní spolupráce s renomovanými fotografy. Ne nadarmo dosáhl v oblasti módy mimořádného statusu. Mou vizí je, aby Vogue byl, a to bez urážky současných titulů, prvním skutečně módním časopisem na českém trhu. Nechci do něj například zařazovat příliš řekněme „vztahových“ témat, protože takový obsah čtenář ve Vogue nehledá.

Kam chcete časopis směřovat?
Časopis se bude zaměřovat na módu, krásu i umění a sám o sobě by vlastně měl být takovým uměleckým dílem. Naším cílem je, aby si ho čtenáři nechávali ve svých knihovnách, aby měli důvod se k němu vracet, protože bude krásný obsahem i zpracováním a zachová si určitou nadčasovost.

Jak budete pracovat se sociálními sítěmi?
V tuto chvíli náš digitální koncept včetně sociálních sítí teprve připravujeme. Samozřejmě při vydávání tištěného Vogue jednou měsíčně vzniká spousta prostoru na pokrytí aktuálního dění v módě a umění a zde vidím obrovský potenciál sociálních sítí, které naše čtenáře udrží v kontaktu s nejnovějšími událostmi.

Jaké jsou vaše cíle dlouhodobě? Jak poznáte, že se vám to povedlo?
Raději než cíle mám cesty. A v tuhle chvíli mám před sebou jednu velmi dlouhou s mnoha výzvami. Co bude na jejím konci, uvidíme za pár měsíců, možná let. Každopádně si Vogue CS zaslouží být nejlepším časopisem na trhu. Nevnímejte to ani namyšleně ani arogantně, ale přece jen, bavíme se o Vogue ☺

Comments

comments

Vyhledat