Cenu udržitelnosti – Zalando Sustainability Award vyhrává RANRA
- RANRA se ve své genderless kolekci zaměřila na dlouhou životnost a pomocí fascinujícíchtechnik s textilem a barvami vytvořila pestrobarevnou přehlídku.
- RANRA a Zalando vytvoří exkluzivní kolekci a budou spolupracovat na inovaci a zkoumání dalších udržitelnějších možností designu
- Cílem soutěže Zalando Sustainability Award je vzbudit zájem módních značek o alternativní přístupy k jejich designu a výrobě a tím přispět k odpovědnějšímu módnímu průmyslu, který je méně škodlivý pro životní prostředí.
Zalando, jedna z předních evropských online platforem pro módu a životní styl, dnes oficiálně oznamuje, že vítězem ocenění čtvrté edice Zalando Sustainability Award ve spolupráci s kodaňským týdnem módy se stává značka RANRA. RANRA zaujala porotu zejména nečekanou kombinací barev a textur, která není na přehlídkových molech zaměřených na udržitelnost až tak obvyklá, čímž se zasloužila o vysoce módní přehlídku. Porotě se líbilo, že značka navrhla svou kolekci s ohledem na dlouhou životnost, a že mnohé z kousků jsou přizpůsobivé a univerzální. Jedná se o čtvrtou edici tříletého strategického partnerství mezi Zalandem a kodaňským týdnem módy (CPHFW), jehož cílem je vytvořit odpovědnější módní průmysl a podpořit strategii do.MORE společnosti Zalando. Cílem ocenění Zalando Sustainability Award je povzbudit módní značky k hledání udržitelnějších alternativ a ocenit strategie, které přispívají k méně škodlivé budoucnosti.
Podle poroty kolekce předvedená na kodaňském týdnu módy upoutala rovněž tím, že značka má lokální dodavatelský řetězec a všechny její látky pocházejí od italského dodavatele. Směs látek a textur byla tak nečekaná, že každý kousek na přehlídkovém mole byl vzrušující podívanou. RANRA získá cenu ve výši 20 000 EUR a partnerství se Zalandem při tvorbě exkluzivní kolekce s cílem dále zkoumat udržitelnější řešení, pokud jde o design, materiály, výrobní procesy, technologická řešení a sledovatelnost řetězce. Zalando zpřístupní velkou část kolekce SS23 předvedené na kodaňském týdnu módy svým více než 49 milionům zákazníků na 25 evropských trzích.
Alice Marshall, ředitelka nákupu dámského oblečení ve společnosti Zalando a členka poroty Zalando Sustainability Award, říká: „S velkou radostí oznamujeme, že značka RANRA se stává čtvrtým vítězem Zalando Sustainability Award na kodaňském týdnu módy (CPHFW) SS23. Na porotu i na mě zapůsobilo úchvatné použití barev, stejně jako působivá volba látek napříč kolekcí. Díky tomu, že se jedná o genderless kolekci, je pro naše zákazníky opravdu zajímavá svou inkluzivitou. Těšíme se na spolupráci se značkou RANRA při tvorbě kapsulové kolekce, která bude zkoumat pokroky a inovace, které zákazníci Zalando vyhledávají.“
Zakladatelé značky RANRA, Arnar Mar Jonsson a Luke Stevens, říkají: „To, že naše práce byla oceněna tak prestižní cenou, pro nás neskutečně moc znamená. Od počátku bylo naším cílem vytvořit značku, která bude mít vliv na to, jak se v současnosti v průmyslu vyrábí; zasahovat do stávajících výrobních metod nebo přizpůsobovat historické postupy, které nabízejí udržitelnější řešení problémů, jimž průmysl dnes čelí. Získání tohoto ocenění je obrovským krokem při dalším směrování této cesty. Více než kdy jindy se cítíme motivováni nadále posouvat hranice módního designu a toho, jak definujeme udržitelnost.“
Členka poroty Cecilie Thorsmark, generální ředitelka kodaňského týdne módy (CPHFW), říká: „Jsem moc ráda, že můžeme spolupracovat se Zalandem i na dalším ročníku kodaňského týdne módy, kde ocenění Zalando Sustainability Award aktivně podporuje pozitivní změny v celém odvětví. Pro mě jako členku poroty bylo vzrušující posuzovat tolik inovativních značek, které hledají a prosazují udržitelnější přístupy, a tím přispívají k odpovědnějšímu módnímu průmyslu. Vyhlášením RANRA jako vítěze této edice se ukázalo, že dlouholeté a nepřetržité snažení této značky zkombinovat své úsilí o udržitelnost s inovativními nápady vede nejen k výjimečným návrhům, ale rovněž odhaluje experimentální přístup k jejich práci v oblasti udržitelnosti, který je skutečně inspirativní.“
Porota ocenila i práci zbylých finalistů RÆBURN a MWORKS, a označila je za inovátory v oblasti udržitelnosti s poznatkem, že jejich kolekce SS23 jsou velkou inspirací pro odvětví do budoucna.
Kolekce finalistů soutěže Zalando Sustainability Award byly představeny na kodaňském týdnu módy v Pressenu od 9. do 12. srpna 2022. Kolekce byly také k shlédnutí v digitálním showroomu Zalando Greenhouse, který umožňuje zákazníkům po celém světě sledovat přehlídky prostřednictvím živého přenosu. V Greenhouse je k dispozici i další exkluzivní obsah, například panelová diskuze, která proběhla ve středu 10. srpna – „Co je potřeba, aby se módní průmysl stal cirkulárním“ (moderátorkou byla Lucy Maguire, editorka trendů ve Vogue Business, a diskuze se zúčastnili Laura Coppen, vedoucí oddělení cirkularity společnosti Zalando, Andrea Baldo, generální ředitel společnosti Ganni, a Anna Vilén, vedoucí komunikace inovačního projektu SipTex ve společnosti Sysav).
Foto James Cochrane