Češi investují do aut svých otců, zamilovali si socialistické modely
Škodovky 105 nebo 120 znovu ožívají jako youngtimery a je o ně nebývalý zájem. Brázdily sice silnice ještě nedávno, ale dnes hodnota zachovalých kusů zase stoupá a kupců přibývá. Vyplývá to ze statistik nové služby Mototechna Classic, jež se na prodej investičních vozů specializuje. Podle Stanislava Gálika, ředitele inovační laboratoře AuresLab, která službu vyvinula pro síť AAA AUTO, se od jejího jarního spuštění prodalo přes padesát veteránů.
„Vzhledem k tomu, že nabízíme pouze vozy s reálným investičním potenciálem, které jsou extrémně zachovalé a s nízkým nájezdem, jedná se o velmi slušné číslo,“ říká Stanislav Gálik. Prodejům Mototechny Classic vévodí vozy bývalého východního bloku, které tvoří zhruba 70 procent. Nejvíce prodaných veteránů jsou škodovky, hlavně modely 100, 105, 120 nebo Favorit. V závěsu jsou pak další auta bývalého východního bloku – VAZ 2101 nebo VAZ 2103, tedy legendární „žigulíky“.
Přes Mototechnu Classic se za 400 tisíc korun ale prodala také Lancia Kappa po bývalém prezidentovi Václavu Havlovi.
Řada Čechů skryté klenoty ze svých garáží a stodol též zkouší zpeněžit. U veteránů je však výkupní síto mnohem jemnější než u běžných vozů. „Chceme nabízet jen skutečně zachovalá auta s potenciálem růstu hodnoty, takže vykupujeme zhruba jedno z deseti,“ vysvětluje Gálik.