Český Poetizer spouští globální digitální, ekologické nakladatelství
Původem česká sociální síť Poetizer nabídne svým členům možnost vydat vlastní básně jako knihu nebo například na mikině. Jako první budou moci digitální, ekologické nakladatelství využít na americkém trhu. Knihy i zboží mohou nechat vyrobit pro sebe, díky napojení na sociální síť Poetizer a nově spuštěnému e-shopu je ale mohou přes Poetizer i prodávat. S propagací nakladatelství pomůže oficiální ambasador platformy básník Atticus, jeden z nejprodávanějších mladých básníků na světě.
„Na světě je stále více těch, kteří se chtějí živit psaním, ale mají to velmi těžké. Tradiční nakladatelství vydávají jen malý zlomek autorů, mají značně elitářský přístup. A i těm, kterým se poštěstí, je poskytnuta minimální propagace a jen procento z prodaných knih. Když jdou cestou vlastního nákladu, jsou na vše sami a mají i malou šanci na úspěch. Cílem digitální platformy Poetizer je umožnit publikaci úplně všem, a odvětví tak demokratizovat, stejně tak jako odstraňovat všechny bariéry, které básníkům stojí v cestě k vyššímu výdělku a celosvětovému úspěchu,“ říká Lukáš Sedláček, zakladatel a CEO startupu Poetizer.
Současně s digitálním nakladatelstvím spouští Poetizer také vlastní e-shop (shop.poetizer.com), obojí bude integrováno v rámci stávající sociální sítě pro poezii. Sbírky a zboží tak budou cíleně propagovány pomocí umělé inteligence jak v rámci e-shopu, tak sociální sítě.
Základem všeho je udržitelnost
Výhodou nakladatelství Poetizer je i tisk přímo na přání. Veškeré knihy a produkty jsou zadány k výrobě až v okamžiku objednání, aby produkce knih a zboží nikdy neskončila na skladě nebo na skládce. Následně jsou vyrobeny a přepraveny co nejblíže místu doručení, aby se minimalizovala uhlíková stopa, doplňuje Lukáš Sedláček. „Naší ambicí je jít příkladem v ekologizaci nakladatelství. Důraz na udržitelnost je základem všeho, co děláme.”
Trh USA se 40 miliony milovníků poezie
Trh v USA přišel na řadu jako první, je tu 40 milionů zájemců o poezii. „Naše digitální platforma je škálovatelná a můžeme snadno a rychle expandovat do jakékoliv země. Nejdříve se chceme soustředit na americký trh, kde máme již etablovanou komunitu. Je to zároveň největší trh z pohledu objemu prodaných knih,” uvádí Lukáš Sedláček.
Během pandemie se knihy staly největším skokanem v prodejích na americkém trhu, prodává se jich o neuvěřitelných 777 % více. Spolu s tím stále větší počet autorů raději zvolí cestu vlastního nákladu. Již v roce 2017 překročil počet knih vydávaných touto cestou počet knih vydaných přes tradiční nakladatelství. Vlastní náklad je zároveň globálně nejdynamičtěji rostoucí oblast s meziročním růstem 17 % v průmyslu, jehož hodnota je více než 130 miliard dolarů ročně.
Další trhy budou následovat v příštím roce. Přesto zůstává česká stopa. Při tvorbě sbírek si budou moci Američané vložit ilustrace od předních českých ilustrátorů.
S propagací vydavatelství na básníky pomůže oficiální ambasador Poetizeru původem kanadský básník Atticus, jeden z nejpopulárnějších a nejprodávanějších mladých básníků na světě, jehož básnické sbírky již vyšly také v České republice. V rámci spolupráce s ním bude Atticus dále zveřejňovat exkluzivně na Poetizeru dosud nezveřejněné básně, vést básnické semináře a pořádat soutěže. Atticus zveřejňuje své básně na platformě pod názvem „Atticus Poetry“ a díky nově uvedené funkci chatu je s ním možné i konverzovat.
_________________________________________________________________________
Poetizer je český technologický start-up, který nabízí autorům digitální platformu pro psaní, budování vztahů s čtenáři a publikování s využitím dat a s minimalizací dopadů na životní prostředí. Cílem Poetizeru je inovovat a demokratizovat knižní průmysl. Platforma má již více než 220 tisíc uživatelů ve 120 zemích světa, kteří na platformě publikují a sdílejí své originální básně. Dostupná je jako mobilní aplikace ke stažení zdarma pro Android a Apple, stejně jako přes webové rozhraní www.poetizer.com Poetizer založil a řídí Lukáš Sedláček, absolvent univerzity v Cambridge, který založil dříve v roce 2010 vzdělávací firmu ELAI (European Leadership & Academic Institute) a v roce 2015 Týden inovací ČR.