Dr.Martens oslavuje Hokusajovu sérii „36 pohledů na horu Fuji“
Hokusaiho dílo přesáhlo třídní struktury a geografické hranice – vzepřelo se elitářství a zapojilo masy. Tato kolekce vzdává hold jeho práci na novém plátně – siluetách Dr. Martens.
Do doby, kdy Kacušika Hokusai ve svých 70 letech začal pracovat na „36 pohledech na horu Fudži“, sám sebe několikrát znovu objevil. Dláždil cestu, která dala pracujícím lidem možnost nového pohledu na svět umění. Masová produkce jeho dřevěných tisků „ukiyo-e“ znamenala, že se umění už neomezovalo na vysoce postavené elity. Prodávaly se po tisících – žádané, sběratelské a plné jeho tvůrčího ducha.
Nejznámější dřevotisk Kacušika Hokusaie, „Velká vlna u Kanagawy“, dokonale zachytil energii a potenciál jediného okamžiku – a od té doby vyvíjel svou vlastní životní sílu.
První spolupráce Dr. Martens s Metropolitním Muzeem (The Met) je poctou trvalé energii a inspiraci Hokusaiho dílem – v kombinaci se siluetami Dr. Martens nabízejícími nové plátno. Pódia, chodníky a tovární podlahy jsou galerií — nositelé jsou sběrateli. Umění by mělo být vidět všude. A Dr. Martens mají před sebou kilometry.
The Met 1460 je potištěná dílem „Velká vlna u Kanagawy“ a vzdává hold nejrozpoznatelnějšímu japonskému uměleckému dílu ve světě. Kůže s texturou evokuje imitaci plátna, bota nabízí detaily se zlatými očky a tónovanými tkaničkami se zlatým zakončením. Botě s nezaměnitelnou podrážkou nechybí ani žluté prošívání a typické poutko nad patou.
The Met 1461 je ze stejného materiálu a s dalším printem ze série 36 pohledů na horu Fudži. Fudži z Gotenyamy v Shinagawa na Tokaidó ukazuje dav shromážděný na pikniku pod rozkvetlou třešní v Gotenyamě. Ani tady nechybí detaily se zlatými očky a tónovanými tkaničkami se zlatým zakončením