Druhý život plastu. Česká značka PLASTLO vyrábí nábytek z odpadu

PLASTLO
PLASTLO

PLASTLO vychází z principů cirkulární ekonomiky, kdy se odpad stává zdrojem, uvědomělé spotřeby a nadčasového designu.

 

Když se snoubí inovace s tradicí

Značka nabízí odkládací stolky z recyklovaného plastu, ale i interiérový design na míru nebo odřezky desek pro individuální projekty. Aby ani kousek nezůstal nazbyt a výrobní cyklus se uzavřel. Udržitelnost se propisuje do všech kroků od materiálů přes výrobu až po obaly produktů.

 

Desky se vyrábí ze 100% recyklovaného i recyklovatelného plastu. Použít lze tvrdší typy plastu, jako jsou obaly od kosmetiky nebo víčka z PET lahví. Nohy z ohýbaných kovových trubek odkazují k české tradici funkcionalistického nábytku. Vznikají uprostřed Hostýnských hor ve firmě Kovonax (dříve Slezákovy závody), jejíž historie sahá až do roku 1908. Spojení zpracování odpadu a tradičního řemesla symbolizuje úzký vztah inovace s tradicí.

 

Odpad zdrojem

Misí PLASTLO je vytvářet smysluplné produkty a inspirovat tak k docenění všech zdrojů, které máme k dispozici. „Optikou cirkulárního designu se odpad stává zdrojem. Opět nabývá na hodnotě, navrací se do oběhu a kruh se tak uzavírá. Chceme ukázat, že se ze starého plastu dají vytvořit krásné a užitečné věci,“ říká Tereza Suntychová, zakladatelka PLASTLO.

 

Šetrné nakládání se zdroji je v době ekologické krize naprosto zásadní. Smysluplnou cestou ke změně může být kromě odpovědného spotřebního chování nebo státních regulací také design. Značky, které ukáží, že to jde i jinak, mají potenciál ovlivnit jak své zákazníky a podporovatele, tak i další hráče na trhu. Ohleduplnost k přírodě a ekonomický prospěch totiž mohou fungovat pospolu.

 

Dříve byl plast hodnotným materiálem, dnes jím opovrhujeme. Stal se součástí každodenního konzumu, což se promítá do alarmujících dat. Vyprodukovali jsme 7 miliard tun plastového odpadu, z čehož většina leží v přírodě a na skládkách, nebo byla spálena, recyklací projde pouhých 9 %.

 

První český výrobek na blockchainu

Pro zdůraznění hodnot jako autenticita a inovace má každý stolek PLASTLO svou vlastní digitální identitu na blockchainu díky partnerství s americkou technologickou firmou Real Items. Zápis na blockchainu slouží podobně jako certifikát autenticity. Stačí naskenovat QR kód z etikety a zobrazí se informace o produktu spolu s daty o zapsání do blockchainu.

 

 

CO

PLASTLO vyrábí udržitelný nábytek a interiérový design z recyklovaného plastového odpadu. Misí projektu je vytvářet smysluplné produkty a inspirovat k docenění všech zdrojů, které máme k dispozici. Reinterpretovat odpad a ukázat, že z něj mohou vzniknout krásné věci.

 

PROČ

Značka se zrodila v době, kdy nebylo možné obejmout své blízké. Kdy se ale také do Benátek vrátily labutě a z Kathmandu se vytratil smog. Změna je možná, když se do toho pustíme společně.

 

JAK

PLASTLO sází na využití odpadu jako zdroje podle principů cirkulární ekonomiky. Značka se inspirovala u holandského recyklačního hnutí Precious Plastic. Chce upozornit na to, že každé rozhodnutí se počítá. Že třídit opravdu má smysl, nicméně nejlepší odpad je ten, který nikdy nevznikl.

 

KDO

Značku založila Tereza Suntychová, která se pohybuje v oblasti marketingu, designu a udržitelnosti. Působila v mediální společnosti VICE nebo jako konzultantka a tvůrkyně obsahu na volné noze pro projekty s přesahem. Vystudovala Marketingovou komunikaci a PR a Mediální studia na FSV UK.

 

Comments

comments

Vyhledat