ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN vyhrává Zalando Sustainability Award na kodaňském týdnu módy
Zalando – přední evropská online platforma pro módu a životní styl – vyhlašuje vítěze třetí edice Zalando Sustainability Award v partnerství s kodaňským týdnem módy, kterým se stává ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN. Značka zaujala především svým přístupem k udržitelnosti a využitím inovativních technik barvení látek. Jde o třetí sezónu tříletého strategického partnerství mezi Zalandem a kodaňským týdnem módy, jehož středobodem je právě cena za udržitelnost. Jejím cílem je podněcovat módní značky ke zkoumání alternativních přístupů k designu či výrobě, aby tím přispěly k udržitelnějšímu módnímu průmyslu.
Kolekce představená na týdnu módy předvedla podle poroty ethos značky ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN recyklovat kdykoliv je to možné. Vítěz získá finanční odměnu ve výši €20.000 a společné partnerství se Zalandem, díky kterému vznikne exkluzivní kolekce, která se zaměří na hlubší řešení udržitelnosti materiálů, výroby, technologických řešení a dohledatelnosti. Zalando vybere širší selekci z AW22 kolekce představené na kodaňském týdnu módy a nabídne je svým více jak 46 milionům zákazníků na 23 trzích.
Sara Diez, VP Category Women and Private Labels, Zalando SE říká: „Jedním ze stěžejních kritérií při výběru vítěze Ceny udržitelnosti byla kombinace módní důvěryhodnosti a udržitelnosti a značka ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN ji splňuje nejen výběrem materiálů, ale i nadčasovostí designu. Jako platforma chceme ovlivňovat udržitelnější rozhodnutí našich zákazníků a je skvělé, že nám chce být spousta značek na této cestě partnerem. Těšíme se na spolupráci s ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN a objevování udržitelných zlepšení a inovací tak, aby byla udržitelnost ještě více žádoucí než kdykoliv předtím. Se zaměřením na transparentnost a sdílení informací o dopadu použitých materiálů, doufáme, že udržitelnější volba bude pro zákazníky mnohem jednodušší.“
Tobias Birk Nielsen, kreativní ředitel v ISO.POETISM™ BY TOBIAS BIRK NIELSEN: „Jsem moc rád a poctěný, že jsem získal tuto cenu – opravdu to pro nás znamená mnoho! Být součástí Zalando Sustainability Award znamenalo vzácný proces učení a skvělou zkušenost. Po celou dobu přijímáme udržitelná rozhodnutí, která jsou přirozenou součástí celého procesu. Zaměřujeme se na to, jak vše implementovat interně ve všem, co děláme – od designu až po logistiku. Být součástí nás ale nakoplo komunikovat náš přístup nejen interně, ale i v rámci naší bubliny. Vyhrát cenu nás nejen ještě víc motivovalo, abychom v této cestě pokračovali, ale ještě nás pobídlo k ještě ambicióznější vizi udržitelnosti. Každý v mém týmu udělal neuvěřitelný kus práce s obrovským úsilím, navzdory všem dalším projektům, na kterých momentálně pracujeme. Takže jsem vděčný a opravdu pyšný, čeho jsme společně dosáhli!
Členka poroty Arizona Muse k tomu dodává: „Obrovská gratulace značce ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSE, která v Kodani předvedla úchvatnou a dojemnou show. Módní průmysl by se mohl od značky rozhodně učit, především v přístupu k minimálnímu dopadu na prostředí a nulovému odpadu, v závazku k environmentální a sociální odpovědnosti nebo v ambici k pozitivní změně v rámci spolupráce a kolektivismu. Opravdu věřím, že móda se může stát planetou plnou pozitivně naladěných značek jako je ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN.
Finalisté Fassbender a Tomorrow Denim byli porotou označeni jako příklady značek, které inspirují a integrují udržitelné postupy do celého dodavatelského řetězce, a vytváří jedinečné módní kousky, které jsou hvězdami každého šatníku.
Kolekce finalistů Zalando Sustainability Award, které se představily na kodaňském týdnu módy hlavně digitálně, proběhly v Nikolaj Kunsthall, kostele v centru Kodaně v souladu s požadavky na ochranu zdraví v právě probíhající pandemii. Kolekce byly k vidění i v Zalando Greenhouse, digitálním showroomu, který umožnil všem na světě sledovat přehlídky v reálném čase. Virtuální prostor hostil i workshopy ‘Care & Repair s designérem Nikolajem Stormem a dánskou influencerkou Emilií Lilja, nebo ‘Styling More Sustainably” se Säker Stil a D&I editorkou Vogue Scandinavia Monou M. Ali, a představoval hub, ve kterém se návštěvníci mohli dozvědět detailní info o finalistech.
Cena za udržitelnost se dostala do pravidelného módního kalendáře. Vítěz edice SS22 Nikolaj Storm \je nyní dostupný i na webu Zalando, jeho kapsulová kolekce jako součást výhry bude představena v průběhu roku.
- Dlouhodobé odhodlání značky ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN odlišit se od konkurence vyčnívalo
- ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN a Zalando vytvoří exkluzivní kolekci, díky které budou společně dále zkoumat udržitelnější možnosti
- Cena udržitelnosti Zalando Sustainability Award podněcuje módní značky ke zkoumání alternativních přístupů k designu či výrobě, aby tím přispěly k udržitelnějšímu módnímu průmyslu
O Zalandu:
Zalando (https://corporate.zalando.com) je přední evropská online platforma pro módu a životní styl. Byla založena v roce 2008 v Berlíně a nabízí módu od hlavy až po paty pro 45 milionů aktivních zákazníků na 23 trzích. Sortiment zahrnuje oděvy, obuv a doplňky. V portfolio mezinárodních značek nechybí nejznámější světová jména i místní značky. Naše platforma představuje kompletní nabídku módy pro inspiraci, inovace a interakci. Jako nejoblíbenější technologická společnost v Evropě stále hledáme digitální řešení pro všechny aspekty módy: pro naše zákazníky, partnery a všechny významné hráčce v příběhu společnosti Zalando. Naším cílem je stát se výchozím bodem pro oblast módy a udržitelnou platformou, která bude mít pozitivní dopad na planetu a její obyvatele.
O COPENHAGEN FASHION WEEK:
Copenhagen Fashion Week je největší týden módy, který se koná dvakrát ročně – v lednu/únoru a v srpnu. Týden módy každou sezónu přivítá přední média, nákupčí a lídry v oboru na tři dny prezentací, událostí po boku dvou dalších událostí – retailových veletrhů CIFF a Revolver. Hlavním zaměřením týdne, který chce inspirovat a pomoci ke změně, módy je udržitelnost. V lednu 2020 představil kodaňský týden módy ambiciózní tříletý akční plán udržitelnosti, který představuje inovativní systém minimálních požadavků na značky, které chtějí být součástí oficiálního programu od roku 2023. (www.copenhagenfashionweek.com).