Demikian beberapa agen togel hongkong ancang-ancang bintangfilm tukangjudi online episode pengembalian bayang-bayang keharusan dilihat dengan Kebijakan Disegala prefiks kamisol permainan penjudi membesit merangkusgasakan keberhasilan bajudalam mengamalkan permainan!

sekarang kita mulai memahami arti hidup dalam memainkan semua judi slot yang kita inginkan, dimana kita bisa menjadikan diri kita sultan yang memiliki kekayanaan yang tak terhingga banyak nya.

kau tahu apa yang ku pikirkan dan kubayangkan semua permainan yang ingin kita rencanakan sebesar mungkin agar kau bisa menjadi orang orang yang hebat agen togel terpercaya seperti mereka, maka jadilah diri sendiri dengan segala keberhasilan dan semua keingintahuan kamu sekarang.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

Jak si dojít pro kondici? Intenzivní chůzí, doplněnou třeba posilováním

Zdroj a foto: www.fisaf.cz a www.komorafitness.cz
Zdroj a foto: www.fisaf.cz a www.komorafitness.cz

V poslední době jsme z nedostatku jiných sportovních příležitostí začali víc chodit. Odborníci tleskají a přidávají doporučení, na co se zaměřit a čím chůzi doplnit, aby se stala skutečně účinným prostředkem k získání ještě lepší fyzické kondice. 

 

„Chůze je naprostým základem aktivního, řekněme „čiperného“ života. Udržuje v kondici náš kardiovaskulární systém. Je skvělé, že jsme se více rozchodili, ale pokud nepoužíváme chodecké hole a nejdeme ostřejším tempem a v terénu, tak je to opravdu jen nezbytný základ. K tomu, aby měla chůze kýžený efekt na naše tělo a kondici, musí být pravidelná a intenzivní a je třeba ji doplnit například posilovacími technikami v přírodě nebo na venkovních hřištích, kterých už je po republice dostatek,“ říká Jana Havrdová, prezidentka České komory fitness a Českého svazu aerobiku a fitness FISAf.cz.

Temperamentní déletrvající chůze je zároveň spolehlivým prostředkem, jak se zbavit nadbytečných kil. „Pro redukci hmotnosti přibližně o 2 až 2,5 kg za měsíc je třeba absolvovat denně chůzi v délce trvání 50 až 80 minut nebo 6 až 10 tisíc kroků v závislosti na věku – čím jsme starší, tím méně,“ doporučuje Václav Bunc, profesor Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, a připomíná, že je samozřejmě vhodné redukovat i příjem energie ze stravy – efekt přinese už i 10% snížení.

 

Patu vyšlete jako první

„Správná chůze by měla využívat gravitace, noha by měla být v náklonu a padat na zem tak, že je vystřelena, aby nás zachytila v pádu – v tom okamžiku je vystřelena druhá noha. Nejdříve by měla jít pata, pak vnější hrana malíková, a teprve pak palec a ostatní prsty, které pomohou vystřelit nohu dopředu,“ vysvětluje Tereza Náplavová Semrádová, školitelka kurzu Zdravá záda a zdravé chodidlo Školy fitness profesionálů FISAF.cz, s tím, že správné nastavení chodidla je takové, kdy je pata v ose s achilovkou i lýtkem. „Pro chůzi je zcela zásadní právě pata. Při kroku by měla být první v kontaktu se zemí, poslat mozku informaci o terénu (je tvrdý, měkký, nerovný…?) a připravit na něj nejen chodidlo, ale celé naše tělo.“

 

Vzhůru do terénu!

Efekt, který nám chůze přinese, souvisí i s terénem, po kterém se pohybujeme. Je samozřejmě velký rozdíl, jestli chodíme v městě po asfaltu, nebo po hrbolaté lesní cestě. Také terén s výškovými změnami bude fyzicky náročnější než rovina, je však třeba zmínit nejen cestu do kopce, kdy posilujeme velmi intenzivně celou dolní polovinu těla, ale i cestu dolů, která může být nepříjemná pro lidi, kteří mají problémy s koleny. „Nerovný terén je také mnohem náročnější pro celkové držení těla a pomáhá posilovat core, tedy hluboký stabilizační systém trupu. Pokud si můžete vybrat a jste zdatnější, rozhodně využívejte všech terénů, přidejte si chodecké hole. Pro ty, kteří s intenzivnější chůzí začínají, je vhodné pohybovat se nejprve na méně náročném terénu a postupně si přidávat,“ radí Jana Havrdová.

 

Proč je to s holemi lepší?

Intenzivní nordic walking neboli „severská chůze“, jak se také tato pohybová aktivita nazývá podle místa svého vzniku (Finsko), ve vyšším tempu (např. rychlostí 6 km za hodinu) je výrazně fyzicky náročnější než běžná procházka. Při chůzi s holemi totiž zapojujete nejen dolní končetiny, ale i ruce, zádové a prsní svaly a břišní svalstvo. Jedná se tedy o komplexní trénink těla, při kterém pracuje až 90 % svalů. A dokonce to může být pro někoho, kdo je zvyklý na jiný pohyb, překvapivě náročný trénink, který se může zátěží vyrovnat i řadě skupinových lekcí vytrvalostně posilovacího charakteru. „Určitě se na začátku obraťte na zkušeného trenéra, který vás naučí správnou techniku i časování pohybu. Jen tak může být vaše chůze s holemi skutečně efektivní. Pokud vám to vaše časové možnosti dovolí, je ideální vyrazit na hodinovou procházku s holemi 3x až 4x týdně,“ doporučuje Jana Havrdová z Českého svazu aerobiku a fitness FISAf.cz.

 

7 výhod chůze

+ Je to nejbezpečnější pohybová aktivita

+ Hodí se pro všechny věkové kategorie.

+ Můžou ji provozovat i lidé, kteří se již potýkají s nějakým onemocněním, jako je například diabetes.

+ Umožňuje pobyt na čerstvém vzduchu.

+ Dodává dobrou náladu, snižuje napětí a stres.

+ Nezatěžuje klouby ani páteř, zato podporuje posilování středu těla.

+ Pomáhá odbourávat nadbytečná kila.

 

 

Novinka: FISAF pořádá kurz nordic walkingu

Severská chůze neboli nordic walking je čím dál populárnější. Jde totiž o skvělý způsob, jak si zlepšit zdraví i kondici, navíc chůze je nejpřirozenějším pohybem pro každého. Dobrou příležitostí, jak se tuto nenáročnou, a zároveň velmi efektivní sportovní aktivitu správně naučit, je jednodenní workshop, který se koná v Praze, 23. 7. od 9 do 16 hodin. Workshop zahájíte krátkou teorií v prostorách Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz na Praze 5 a pak se hned vydáte do přírody vše si vyzkoušet v praxi! Kurzem vás provede fyzioterapeutka a lektorka nordic walkingu Jitka Kopernická z FISAF.cz, která vás seznámí s historií tohoto sportu, jeho správnou technikou i vhodným vybavením. Především si ale vše sami prakticky vyzkoušíte. Kurz, který stojí 1 490 Kč (v ceně je zapůjčení holí značky Leki), je určen fitness trenérům, instruktorům skupinových lekcí i široké veřejnosti. Více na www.fisaf.cz

 

Pro zajímavost:

Český svaz aerobiku a fitness FISAF.cz patří mezi nejaktivnější sportovní svazy v ČR. Sdružuje na 80 sportovních klubů, 2 500 aktivních členů a každoročně pořádá přibližně 40 sportovních soutěží. Jeho reprezentační týmy patří mezi nejúspěšnější na světě. Je nejstarší vzdělávací organizací v oblasti fitness a zaštiťuje celorepublikové osvětové projekty Děti na startu a Česko se hýbe. Česká komora fitness reprezentuje český fitness sektor u nás, podílí se na nastavování standardů a realizaci zkoušky z profesních kvalifikací v oboru fitness, organizuje osvětové a odborné akce pro odbornou i laickou veřejnost, spravuje Český registr fitness profesionálů a propojuje český fitness sektor se zahraničím.

Comments

comments

Vyhledat